Betala för att provköra.

Stig, räcker det inte nu? Hur länge ska du vara bitter för svaren i din tråd?
Forgive and forget. :krama

Aldrig..

Killen är medveten om att han skrämmer bort oseriösa köpare på detta sätt. Små lökrapare har inte med sig den summan.

En seriös köpare vet att man kan få lämna ngt i pant. Och det brukar lösa sig med tex bilnyckeln och körtkot. Eller kärringen som följer med.. Så jag fattar inte att ni kan tycka det är så fel..

Men att folk begär 1 miljon för gammalt skit det är heelt ok..

Har en viss betydelse var i landet man säljer!

Storstäder-ingen provkörning

Landet-kanske

Finns alternativ för provkörning t.ex du kör och köparen på bönpallen eller väldigt lite soppa i tanken osv.

AP AP AP AP

Var det inte så att SH kollektivet enades om (i en annan tråd vafan häde med höstpriset) Att annonsören har rätt att skriva vad fan han vill:va:va:va

Sen kunde ev köpare ge fan i att titta på annonsen eller köpa hojen..

Det blev ett jävla liv på er när jag tog upp säljarnas idiotpriser..

Jävla dubbelmoralkärringar :FU

Hur bitter kan stig bli när stig vill bli bitter?

Se till att du får ligga nu, så ska du se att ilskan släpper. :såjaponken

AP AP AP AP

Var det inte så att SH kollektivet enades om (i en annan tråd vafan häde med höstpriset) Att annonsören har rätt att skriva vad fan han vill:va:va:va

Sen kunde ev köpare ge fan i att titta på annonsen eller köpa hojen..

Det blev ett jävla liv på er när jag tog upp säljarnas idiotpriser..

Jävla dubbelmoralkärringar :FU

Man får annonser hur man vill men så får man också ta konsekvenserna, detta är ett forum och där ska ju frågor och påståenden vändas ut och in på.

På allvar så kan man ta körkortet av ev, köpare, ta ett foto med telefonen.

Vilka garantier har man på att få tillbaka sina 85000, ska man ta ett kvitto eller?

Har någon lämnat liknande summa vid provkörning?

Har någon fått nån att slänga upp en stor summa pengar innan provkörning?

Last edited:
Provkörning är det sista som händer innan affär,bara för att kolla att allt är som det ska med maskinen,allt annat är då redan avklarat.

Bor man nära åker man och kollar,pratar med säljaren ,kollar fordonet och tar de uppgifter man behöver för att kunna kolla upp resten hemifrån,sen när allt annat är till belåtenhet tar man med sig finansiering och åker för en sista test(provkörningen)och sedan affär.

Bor man långt bort tar man de uppgifter man behöver via telen för att kunna kolla upp den och åker för okulärbesiktningen och det sista testet innan affär,även här kan man ju anta att finansieringen är med då affär blir svår att göra till säljarens belåtenhet annars.

Att kunna lämna pant på hela summan är alltså en självklarhet för en seriös köpare,om det sen verkligen sker är en annan sak men möjligheten finns där.

Skulle själv inte göra det,skulle säljaren verkligen kräva det när provkörningen till slut kommer upp så skulle jag nog fundera på vad felet är och dra mig ur om det är ett absolut krav men det har märkligt nog inte nämts när det kommit dit.

Nu är det ju bara en dyrare hoj jag handlat privat men bilar har det ju blivit några där tjejen och jag dragit iväg på egen hand.

Man får se en affär som sex,man måste inte vara överrens om detaljerna innan men bägge måste vilja annars blir det inget bra. :)

Jeez...:confused:

Har t.o.m kommit på mig själv att jag tvättat den två gånger i rad utan att köra emellan. Vaxad efter varannan tvätt.

Aldrig tokkörd och framdäcket har aldrig lättat från marken.

Svarar fort. Har ingen brådska att bli av med hojen. Säljes p.g.a flytt samt att jag inte har råd med den egentligen.

Skiten är igensotad, nytt avgassystem krävs med all säkerthet :D
Undrar om den är tjejkörd också :arsele
Men den kanske går bra i motor o låda :banana

Hur många i den här tråden skulle låna ut sin motorcykel, som är oförsäkrad mot stöld till en okänd människa? Och enbart för att denna okända människa säger sig ev vara intresserad att köpa en likvärdig motorcykel. Och göra detta utan någon ekonomisk försäkran?

dubbelmoral.jpg

Inget konstigt med att gardera sej mot muppar som enbart vill provköra/låna hojen. Tror dom flesta som skriver "ej provkörning utan pengar" på ett eller annat vis låter köparen provköra innan kråkan hamnar på pappret och pengar/prylar byter ägare.

Har skrivit textraden själv. Självklart har dom som köpt erbjudits att prova innan affär, men efter att jag har försäkrat mej om att spekulanten är seriös.

Vilket gnäll... Vågar ni inte pruta om det står p.o.k. heller?

....hört talas om att läsa mellan raderna ? Det är ett klart markerande från säljaren att han vill ha seriösa spekulanter som kan tänka sig att köpa en hoj för runt dom pengarna som han annonserar för inte bara just den modellen av hoj för att det verkar kul och testa en sån och genom att skriva som han gör så har han selekterat ut några i alla fall. Sen om det är rätt att göra så !? det är nog som baken :arsele delat..../M

Last edited:
Dessutom är hela trådens topic fel då man inte betalar för att provköra..... Provkör man o inget händer och man ändå inte vill ha hojen får man ju pengarna tillbaka...

Aldrig..

Killen är medveten om att han skrämmer bort oseriösa köpare på detta sätt. Små lökrapare har inte med sig den summan.

En seriös köpare vet att man kan få lämna ngt i pant. Och det brukar lösa sig med tex bilnyckeln och körtkot. Eller kärringen som följer med.. Så jag fattar inte att ni kan tycka det är så fel..

Men att folk begär 1 miljon för gammalt skit det är heelt ok..

Vafan är en "lökrapare"?

Dessutom är hela trådens topic fel då man inte betalar för att provköra..... Provkör man o inget händer och man ändå inte vill ha hojen får man ju pengarna tillbaka...

Jo men 85000, för en provkörning. Får du tillbaka dina pengar, vilka garantier är det är det på att säljaren är en dräpare.
Jag skulle aldrig ge 85000 till en person jag aldrig träffat.

Jo men 85000, för en provkörning. Får du tillbaka dina pengar, vilka garantier är det är det på att säljaren är en dräpare.
Jag skulle aldrig ge 85000 till en person jag aldrig träffat.

Frågan är ju varför man skulle behöva provköra överhuvud taget?

Starta den måste man göra, kolla så att det inte är glapp någonstans och kolla bromsar osv kan man ju göra när den är stillastående.

Sedan kan ju ägaren köra en runda bara för att visa.

Provköra för att "se om den passar en" kan man göra hos försäljare!

Det här ger lite dåliga vibbar i annonsen dock:
Yamaha R1 - 2008
- Aldrig tokkörd och framdäcket har aldrig lättat från marken!

Troligt.:D

Last edited:
Frågan är ju varför man skulle behöva provköra överhuvud taget?

Starta den måste man göra, kolla så att det inte är glapp någonstans och kolla bromsar osv kan man ju göra när den är stillastående.

Sedan kan ju ägaren köra en runda bara för att visa.

Provköra för att "se om den passar en" kan man göra hos försäljare!

Det här ger lite dåliga vibbar i annonsen dock:
Yamaha R1 - 2008
- Aldrig tokkörd och framdäcket har aldrig lättat från marken!

Troligt.:D

Växellåda, lager, ovala fälgar etc kan du aldrig testa stillastående eller med säljaren som förare.

• Gilla
Reaktioner: Lx3
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti