Betala för att provköra.

Ägg lägg ner den här tråden nu, låt killen va. vill han ha 85 brakare i pant fine.. Vill inte du lägga det så köp en annan hoj.....

BTW hur gör man om vill pruta? Ska man pruta på panten först :D

Last edited:
Ägg lägg ner den här tråden nu, låt killen va. vill han ha 85 brakare i pant fine.. Vill inte du lägga det så köp en annan hoj.....

Jag kan ju inte stänga tråden när ställer en fråga :)

Du måste pruta på startavgiften först i 2 exemplar sen provkör du, om du vill ha hojen eller bara provköra sen får du gå han med prutarplånboken som bara fan.

Du får väl pruta på provkörningen och hänvisa till att han får mer om du köper den, gillar du hojen så brassar du satan direCKt hem och alla blir nöjda.

Ni får göra upp ägarpapper innan iofs.

När jag sålt mina hojar så har dom fått provköra efter beslut om köp och allt är klart med pengar och så. Och har dom inte vart nöjda så skulle dom få pengar tillbaka. Ser ingen anledning att provköra en hoj innan köp. Provköra kan man göra hos handlare om man vill det. Och skulle det vara fel på hojen så får man ju bara ge pengarna tillbaka.

Är det någon som har ringt på anonnsen och frågat om det verkligen är så?

I många fall stämmer det inte riktigt med verkligheten, samma sak när folk skrivet prutat och klart , men oftast har man fått ner priset en hel del.

Eller ska man inte ringa på såna anonnser heller då det är för dyrt?

Är det någon som har ringt på anonnsen och frågat om det verkligen är så?

I många fall stämmer det inte riktigt med verkligheten, samma sak när folk skrivet prutat och klart , men oftast har man fått ner priset en hel del.

Eller ska man inte ringa på såna anonnser heller då det är för dyrt?

jag brukar inte ringa på annonser där man höjer sin hoj till skyarna på detta sätt, eller när de skriver att: Nu säljer jag min ögonsten, då backar jag direkt.

Jag brukar kräva att köparen tar med sig en nära vän till provkörningen. Vännen låser man in i källaren tills hojen är tillbaks oskadd. Får man tillbaks en skakad hoj får han tillbaks en skadad vän. Får man inte tillbaks hojen så.....

Jag brukar kräva att köparen tar med sig en nära vän till provkörningen. Vännen låser man in i källaren tills hojen är tillbaks oskadd. Får man tillbaks en skakad hoj får han tillbaks en skadad vän. Får man inte tillbaks hojen så.....

josef_fritzl_33397956.jpg

:eek:

Finns det fler som dig så ser jag den framtida blåsningen framför mig,
när du kommer tillbaka från provkörningen inser du att säljare och pengar är borta, kvar står du med en stulen hoj :banana

Bara jag som kollar att den som säljer verkligen äger hojen/har rätt att sälja den innan jag köper?

Hur nojiga är folk egentligen?

Provkörning är en självklarhet om jag ska köpa en hoj, jag har heller aldrig blivit ombedd att lämna pant på något sätt. Säljarna brukar bara vilja se körkortet, för övrigt så brukar säljarna snarare be en att provköra.

Varför skulle man köpa något som man inte har testat?

Provkörning när jag har sålt hojar har varit lika självklart.

Och det här med att lämna pengar i deposition.... vem fan använder kontanter idag?

Aldrig..

Killen är medveten om att han skrämmer bort oseriösa köpare på detta sätt. Små lökrapare har inte med sig den summan.

En seriös köpare vet att man kan få lämna ngt i pant. Och det brukar lösa sig med tex bilnyckeln och körtkot. Eller kärringen som följer med.. Så jag fattar inte att ni kan tycka det är så fel..

Men att folk begär 1 miljon för gammalt skit det är heelt ok..

Pris är beroende på utbud och efterfrågan, vilket ibland gör att en äldre hoj som en Honda VFR750R RC30 från 1987-1990 kostar uppemot runt 150 000:-, men att en Honda CBR900RR från 1992 kostar en tiondel och är en bättre hoj rent prestanda mässigt. Folk kommer alltid vara beredda att betala mycket mer för en Honda CB750K från -69 än en CB750F1 från -76, även om F1 är bättre prestanda mässigt. Marknaden sätter priserna, inte produkten i sig.

jag tar oxå hojens pris i pant om folk ska provköra, cash/postväxel. har du varken cash eller postväxel med dej är du i mina ögon ingen seriös köpare o då har du inget att göra på min hoj. jag brukar berätta detta innan folk kommer o det har aldrig varit något problem, folk förstår när man förklarar varför. det är mycket vanligt med idioter som bara åkar runt o ska ha grattis provtur för att det häftigt att ha testat många hojer. jag vet för dom har även varit hos mej. så därför tar jag pant. hojen är MIN leksak o inte alla andras bara för att den råkar vara tillsalu. vill du inte lägga pant då det ju bara att hitta någon annan hoj att köpa, för min del kvitter det då jag aldrig säljar för att jag i behov av pengar, men för att det är roligt att handla något nytt

Skulle aldrig falla mig in, vare sig att slanta det eller ha det som krav.:pangihuve

Jag må vara naiv men jag tror jag har så pass bra koll på folk att jag kan avgöra om det rör sig en seriös köpare eller en pajas. Har sålt ett antal hojar genom åren och har aldrig varit med om något strul.:tummenupp

Last edited:
Skulle vara intressant att få veta hur många som råkat ut för rena joyridepiloter.

Så min nyfikna fråga är: Hur många har kikat på era hojar och provkört innan ni har fått dem sålda?

Hur många av dem har kännts seriösa men som det ändå inte har blivit någon affär med av någon anledning? (fler hojar att kolla, för mycket prutning, ej fått banklån osv)

, för min del kvitter det då jag aldrig säljar för att jag i behov av pengar, men för att det är roligt att handla något nytt

Tänk, jag har aldrig varit med om en säljare som varit i behov av pengar, dom säljer för att garaget är fullt, flytt, frun är arg eller som i ditt fall, ren välgörenhet mot köparen

:tummenupp

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...