Betala för att provköra.

Osannolikt dryg annons.

Och det helt oaktat det skrattretande i att han skall ha pengar i förskott.

Jag har aldrig provkört en hoj jag köpt och ingen har nånsin provkört en hoj jag sålt.

Provköra kan man väl köra hos en handlare, vet man vad man vill ha är det ju bara att köpa.

äh är man en seriös köpare o verkligen intresserad så går det vägen iaf :D o alla levde lyckliga i alla sina dagar :D

Ja så SKA det ju vara, men det är ju långt ifrån alla som är så vänliga och spelar schysst. Kunde lika gärna ha varit gnäbb ändra fram till idag för dig om det hade varit en dryg säljare ;)

Hans hoj gick sönder och jag hjälpte han att laga den, det kändes som ett bra upplägg.:)

Jag har aldrig provkört en hoj jag köpt och ingen har nånsin provkört en hoj jag sålt.

Provköra kan man väl köra hos en handlare, vet man vad man vill ha är det ju bara att köpa.

Klart man ska provköra det man köper, låter ju korkat att åka och provköra nån annans hoj innan man handlar.

Lade 50k deposit för en provkörning en gång ..

Jag förstår köparen, även om det är jävligt nojigt.

Både sålt och köpt hoj utan detta jävla idiot upplägg. Ringer inte ens en säljare som skriver nåt sådant, då får de gärna behålla hojen sin.

Detta jävla trams är bara för fegisar som inte vågar säga på plats att "köparen" inte får provköra om man tycker han är misstänksam eller liknande, för annars känner man på sig efter man samtalat öga mot öga med en spekulant om denna är tillräkligt seriös för att gå vidare med och göra business.

Både sålt och köpt hoj utan detta jävla idiot upplägg. Ringer inte ens en säljare som skriver nåt sådant, då får de gärna behålla hojen sin.

Detta jävla trams är bara för fegisar som inte vågar säga på plats att "köparen" inte får provköra om man tycker han är misstänksam eller liknande, för annars känner man på sig efter man samtalat öga mot öga med en spekulant om denna är tillräkligt seriös för att gå vidare med och göra business.

Stjäls ett antal cyklar per år pga godtrogen provkörning

Om man låter nägon provköra utan att man håller pengarna eller åtminstånde fått hälften och sett resten så är man ganska dum. Dom kan kvadda eller sno den och försäkringen gäller inte om man ger tjuven nyckeln

Stjäls ett antal cyklar per år pga godtrogen provkörning

Vill man kan man även langa över en falsk postväxel och dra med hojen, ja bluffarna kan huzzla en på det ena eller andra sättet.

Snart så antar folk att det är såhär affärer ska gå till och då kommer det vara snyftar trådar här på sh att säljaren stack med 90k och kvar stod man med en stulen eller oduglig hoj. Och vad jag vet har en tjuv mer nytta av 90k än en stulen hoj.

Om man låter nägon provköra utan att man håller pengarna eller åtminstånde fått hälften och sett resten så är man ganska dum. Dom kan kvadda eller sno den och försäkringen gäller inte om man ger tjuven nyckeln

För säkringen gäller nästan alltid annars får man väl fixa så man har en försäkring under den tiden man har hojen på annons.

Ta hans körkort, bilnycklar, hans kompis eller nått.

Jag hade en postväxel som säkerhet när jag köpte hojen och vid provkörning.

Kommer göra samma sak när jag säljer hojen, blir först en provtur på bönpallen och om köparen sedan är intresserad så får han ta ut en postväxel och köra den själv.

Jag hade en postväxel som säkerhet när jag köpte hojen och vid provkörning.

Kommer göra samma sak när jag säljer hojen, blir först en provtur på bönpallen och om köparen sedan är intresserad så får han ta ut en postväxel och köra den själv.

Det finns bara inte i min värld att köpa något, utan att ha provat det först. Det finns heller inte i min värld, att begära pengarna i handen innan provkörningen.

Är man orolig får man väll följa med på provkörningen i så fall, svårare är det väll inte.

Jag köpte min hojj på en annons som sa samma sak, men jag hade med mig en vän som provkörde åt mig. Eftersom jag inte hade MC-kort vid tillfället, det dög som pant åt säljaren.

För min egen del handlar det mycket om hur jag upplever den potentiella köparen.
Hittills har det inte varit några problem, men skulle jag känna mig osäker hade jag nog bett om legitimationen eller nycklarna till det andra fortskaffningsmedlet, om det var så personen kom dit.

// Afterburner

Hur fan orkar ni gnälla över alla annonser ni hittar?

Passar inte det ni ser, stäng ner annonsen glöm och gå vidare i livet!
Hur svårt kan det vara?

Men det är ju den hojen jag vill ha men jag vill ha den till halva priset och hemkört samt livstidsgarantiiii!
Gnäll gnäll gnäll SH.....

Hur fan orkar ni gnälla över alla annonser ni hittar?

Passar inte det ni ser, stäng ner annonsen glöm och gå vidare i livet!
Hur svårt kan det vara?

Men det är ju den hojen jag vill ha men jag vill ha den till halva priset och hemkört samt livstidsgarantiiii!
Gnäll gnäll gnäll SH.....

Vintertid på Sporthoj.com.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla