Beringer?

Tom Byron skrev:
Det funka klockrent,
Ebbe hade sådan sats skiva/ok på sin xr 650
Jag har åkt två säsonger på ktmen med samma stuff
Krattans pheta stoppis görs med dessa grejor

Finns till vanlig kåphojar oxå, verkar hyggligt vanligt i endurance....

spammar liten bild oxå, 6kolvsok till på husan nu för tiden
Och det oket med nya huvudcylindern är INTE ALLS BRA! Satan så fint de tar. Körde på blöt asfalt och kunde bromsa hur bra som helst med fin känska och allt :tummenupp
Kanske samma bromseffekt s.a.s som tidigare med fykolvlsok och mindre pump men med massa mer känsla och mindre kraft i handen.

Supermoto skrev:
Och det oket med nya huvudcylindern är INTE ALLS BRA! Satan så fint de tar. Körde på blöt asfalt och kunde bromsa hur bra som helst med fin känska och allt :tummenupp
Kanske samma bromseffekt s.a.s som tidigare med fykolvlsok och mindre pump men med massa mer känsla och mindre kraft i handen.
Det du säger - betyder det att du tycker att beringers 4-kolvare fungerar tipp topp med -04:ans pump? Isåfall så tycker vi samma. ;)

TomK skrev:
Trots avsaknad av ventilation av skivan, så funkar det bra för hård bankörning.

Det är ju racing dom är gjorda för!! :7peta Beringer kräver värme för att fungera optimalt och ge maximal bromeffekt. Skivan verkar tåla hur mycket värme som helst iaf. Det enda som är lite kasst är att det bara är 6 nitar mellan skiva och medbringare. Medbringaren som är gjord i alu slits rätt fort och bör byta efter ca 2 säsonger, max! Tidigare om man åker mycket och hårt(bana/race).

Det är väl lika pump på -04(husa) som på Duken, 660 osv.
På -03 husaberg är det en sådan oxå eller en -02pump?? om ni fattar vad jag menar :va

mr_rockster skrev:
Det du säger - betyder det att du tycker att beringers 4-kolvare fungerar tipp topp med -04:ans pump? Isåfall så tycker vi samma. ;)

Ok och skiva är bra. Var dock inte riktigt nöjd när det började gå snabbt.
Jag kör med orginalpumpen och det funkar. Tycker det är mer känsla i den än 16mm pump. Men jag tycker man ska/behöver byta belägg.
Byt ut orginalbeläggen mot ett par C43 från carbonloraine!!!
Blir inte bättre än så :tummenupp
Grym effekt och känsla. Gör lätt 2finger-stoppisar i 170.
Och behöver aldrig mer än två fingarar på banan heller.

Rekomenderar alla som kör med dom här bromsarna att byta klossar.

/Stefan

Tom Byron skrev:
Det är väl lika pump på -04(husa) som på Duken, 660 osv.
På -03 husaberg är det en sådan oxå eller en -02pump?? om ni fattar vad jag menar :va
Jag fattar vad du menar ;). Du menar ungefär samma som jag ;).. -04 husaberg är samma som 660 (även -03 660), duken och det vet jag inget om. På -03 husaberg sitter det samma pump som på -02 husaberg, alltså den äldre, lite sämre varianten. Dock så är båda av märket brembo om jag inte missminner mig helt.

- Johan

Ja precis, eftersom jag behöver lite Husaterapi så spanade jag igenom partslisten på -04 å då stod det t.o.m DUKE -00 på bromsmojängen.

:gnissla

mr_rockster skrev:
Jag fattar vad du menar ;). Du menar ungefär samma som jag ;).. -04 husaberg är samma som 660 (även -03 660), duken och det vet jag inget om. På -03 husaberg sitter det samma pump som på -02 husaberg, alltså den äldre, lite sämre varianten. Dock så är båda av märket brembo om jag inte missminner mig helt.

- Johan

420 skrev:
*snip*Byt ut orginalbeläggen mot ett par C43 från carbonloraine!!!
Blir inte bättre än så :tummenupp*snip*/Stefan
Precis min tanke att byta beläggen...
Var köper man då dessa finfina belägg???? Kostar?
Sintrade eller ej? Det kanske ingår i beteckningen....

Supermoto skrev:
Precis min tanke att byta beläggen...
Var köper man då dessa finfina belägg???? Kostar?
Sintrade eller ej? Det kanske ingår i beteckningen....

Jag beställde mina genom Ragnar på Lellesmc. Beläggen kostade 770kr.
Vet inte hur snabbt dom slits ännu för jag har bara kört ca 5-6 timmar med dom.
Men jag vet att du inte kommer ångra dig :tummenupp
Glad att jag inte bytte pumpen först som jag tänkte göra först.

/Stefan

Jag vet en kille här i Gävle som berättade att han oxå bytt sina belägg mot någe i 800kr klassen, de var sjuk skillnad ivf. Han åker med Beringer på sin Husky
Kanske är någe sådant.

Å skönt oxå, jag hade fått för mig att 6kolvsoken hade lösa belägg för varje kolv, men det var ju bara två som vanligt...........Sköööööööööönt :tummenupp
Då kanske det finns till den oxå :)

420 skrev:
Jag beställde mina genom Ragnar på Lellesmc. Beläggen kostade 770kr.
Vet inte hur snabbt dom slits ännu för jag har bara kört ca 5-6 timmar med dom.
Men jag vet att du inte kommer ångra dig :tummenupp
Glad att jag inte bytte pumpen först som jag tänkte göra först.

/Stefan

mr_rockster skrev:
Jag fattar vad du menar ;). Du menar ungefär samma som jag ;).. -04 husaberg är samma som 660 (även -03 660), duken och det vet jag inget om.
- Johan

Nej, inte samma pump på 660 -03 som Husa -04. Det är ny pump på 04'an med justerbart handtag på både KTM och Husa. Duken vet inte jag heller hur det är med (Bryr mig inte då den inte kan kallas motard... *duckar*).

Tom Byron skrev:
Å skönt oxå, jag hade fått för mig att 6kolvsoken hade lösa belägg för varje kolv, men det var ju bara två som vanligt...........Sköööööööööönt :tummenupp
Då kanske det finns till den oxå :)

:va Jaha, då har dom gjort om det nu till i år/Husa, för det har varit ett belägg per kolv hela tiden förut iaf!

Prå-test :arsele

Kan det inte vara så att det är samma pump men handtaget är lite lyxigare? Det sätter jag, en fika på amusement på!!

Ebbe skrev:
Nej, inte samma pump på 660 -03 som Husa -04. Det är ny pump på 04'an med justerbart handtag på både KTM och Husa. Duken vet inte jag heller hur det är med (Bryr mig inte då den inte kan kallas motard... *duckar*).

Du ska inte tro på allt jag skriver MEN det faktum att jag frossar i Husastuff just nu, å manualen för -04 som går att tanka hem så är det bild på hur man byter beläggen ifram och då är det ivf två lååååååånga belägg.

Och nej, det är inte ett ok från -03 :brinnerup

Ebbe skrev:
:va Jaha, då har dom gjort om det nu till i år/Husa, för det har varit ett belägg per kolv hela tiden förut iaf!

Blir det gruppkram snart? Antar att du inte ska byta till en 6kolvare så ska du byta, sedan när man läser texten under din avatar....... hm.........nice.

Blir den svart, Orange eller blå/gul? jaja, i vilket fall :banana

420 skrev:
Ja det hoppas jag! Frågade Ragnar och han trodde oxo att det skulle finnas.

Rekommenderar Brembos pinaler före Beringer kvalitetsmässigt.
Beringers design/färgsättning är dessutom lite bögig. :arsele
:D

Ebbe skrev:
Okej!.. för när jag fick mitt sådant i september eller vad det var så fick jag iaf med justerbart handtag ;)

- Johan

Tom Byron skrev:
Blir det gruppkram snart? Antar att du inte ska byta till en 6kolvare så ska du byta, sedan när man läser texten under din avatar....... hm.........nice.

Blir den svart, Orange eller blå/gul? jaja, i vilket fall :banana

Ja går allt bra så blir det en gruppkram :D
Hoppas på leverans i januari. Dom ska tydligen börja montera motarder
nu igen. Har monterat enduro och crossar några veckor nu.
Men den som väntar på något gott väntar ofta för länge. Eller hur var det?
Hoppas iaf 2004 blir ett bra år :)
Tycker att alla som provat dom säger att dom går mycket bra. Kanske inte ska förvänta sig mirakel mer det låter ju lovande..

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN