Bensinförbrukning Honda 1000CBF 2008

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Jag är nöjd med allt som är under 0.8 :crash
Tar jag det lugnt hamnar det någonstans kring 0.6.

Visst finns det bilar som är bränslesnålare, men de är också oändligt mycket tråkigare.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag försöker visserligen alltid få ett flyt i körningen, bromsar sällan, men gasar desto mer, och anser att dubbla hastighetsskyltar betyder något :rolleyes: Runt 0,55 brukar min hoj dra över tid, aldrig mer än 0,6 dock, inte ens med packväskor och en marschfart på 1,5ggr skyltat.
 

Swedishg33k95

Medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Karlskrona
Hoj
Derbi Drd -07 [SÄLJES]
Sant. Har en bit till dig bara. Om någon annan på forumet ställer upp så hade det varit coolt att dokumentera en 600a som drar 0,2. Det är till och med mindre än moddlarens ace.
Så kan vi göra, har en gopro 10 om du vill att jag filmar OCKSÅ eller om det räcker. Dock tvivlar jag på att batteriet håller hela tanken. Måste köpa en battery bank i sånna fall ;)
 
Last edited:

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Jag får tacka för alla svar. Min Suzuki 650 V-strom drar 0.4 på 70 vägar men är fan så mycket tråkigare att köra. Man sitter dock skönare vid långkörningar.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Motorcyklar är ju jävligt o-aerodynamiska, jag tycker det låter normalt.

Vill man komma ner i förbrukning finns det ett vred på höger sida av styret.
På gamla hojar finns ett ännu mer effektivt vred på vänstern under tanken. :p
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag spar soppa när vi är fler som kör. Fråga mig inte varför. Nuvarande hoj har ett, eh, brett förbrukningsspann. Känslig för såväl temperatur som oktan som grad av forcering.
Ang TS spörsmål tycker jag det låter mycket för hojtypen och den beskrivna körningen.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Sant. Har en bit till dig bara. Om någon annan på forumet ställer upp så hade det varit coolt att dokumentera en 600a som drar 0,2. Det är till och med mindre än moddlarens ace.
Ja acen går snålt vid lugn körning men typ värnern runt på 3,5 Tim då ville hom ha soppa 3 gånger typ 1 liter milen? men snitt farten var ju runt 1-0 ungefär som när mannen som inte får nämnas körde Göteborg Stockholm på Samma tid som x2000.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ja acen går snålt vid lugn körning men typ värnern runt på 3,5 Tim då ville hom ha soppa 3 gånger typ 1 liter milen? men snitt farten var ju runt 1-0 ungefär som när mannen som inte får nämnas körde Göteborg Stockholm på Samma tid som x2000.


"JEHOVA JEHOVA JEHOVA!!!"

"Snabbare än", om jag får be.

Varför får man inte nämna Mr X? Det måste väl vara prest, pesk... ...glömt nu?
Eller, glömt - det blev ju en artikel om det.

Näföfan - Mr X kan man nämna vid namn, inga problem.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Min drar också ca 0,55.
En jobbarkompis till mig på 90-talet som körde en sporthoj av något slag sa så här:

Kör man den som en motorcykel drar den som en bil, kör man den som en bil drar den som en motorcykel.
 

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Jag spar soppa när vi är fler som kör. Fråga mig inte varför. Nuvarande hoj har ett, eh, brett förbrukningsspann. Känslig för såväl temperatur som oktan som grad av forcering.
Ang TS spörsmål tycker jag det låter mycket för hojtypen och den beskrivna körningen.
Hittade en intressant anteckning från min resa till Norge 2019 i telefonen. Hojen drog 0.48 på hela resan. Då var körningen i Sverige blandat motorväg/ 80 vägar.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top