Bensinförbrukning Honda 1000CBF 2008

Jag är nöjd med allt som är under 0.8 :crash
Tar jag det lugnt hamnar det någonstans kring 0.6.

Visst finns det bilar som är bränslesnålare, men de är också oändligt mycket tråkigare.

Jag försöker visserligen alltid få ett flyt i körningen, bromsar sällan, men gasar desto mer, och anser att dubbla hastighetsskyltar betyder något :rolleyes: Runt 0,55 brukar min hoj dra över tid, aldrig mer än 0,6 dock, inte ens med packväskor och en marschfart på 1,5ggr skyltat.

Sant. Har en bit till dig bara. Om någon annan på forumet ställer upp så hade det varit coolt att dokumentera en 600a som drar 0,2. Det är till och med mindre än moddlarens ace.
Så kan vi göra, har en gopro 10 om du vill att jag filmar OCKSÅ eller om det räcker. Dock tvivlar jag på att batteriet håller hela tanken. Måste köpa en battery bank i sånna fall ;)

Last edited:
Jag får tacka för alla svar. Min Suzuki 650 V-strom drar 0.4 på 70 vägar men är fan så mycket tråkigare att köra. Man sitter dock skönare vid långkörningar.

Jag spar soppa när vi är fler som kör. Fråga mig inte varför. Nuvarande hoj har ett, eh, brett förbrukningsspann. Känslig för såväl temperatur som oktan som grad av forcering.
Ang TS spörsmål tycker jag det låter mycket för hojtypen och den beskrivna körningen.

Sant. Har en bit till dig bara. Om någon annan på forumet ställer upp så hade det varit coolt att dokumentera en 600a som drar 0,2. Det är till och med mindre än moddlarens ace.
Ja acen går snålt vid lugn körning men typ värnern runt på 3,5 Tim då ville hom ha soppa 3 gånger typ 1 liter milen? men snitt farten var ju runt 1-0 ungefär som när mannen som inte får nämnas körde Göteborg Stockholm på Samma tid som x2000.

Ja acen går snålt vid lugn körning men typ värnern runt på 3,5 Tim då ville hom ha soppa 3 gånger typ 1 liter milen? men snitt farten var ju runt 1-0 ungefär som när mannen som inte får nämnas körde Göteborg Stockholm på Samma tid som x2000.

"JEHOVA JEHOVA JEHOVA!!!"

"Snabbare än", om jag får be.

Varför får man inte nämna Mr X? Det måste väl vara prest, pesk... ...glömt nu?
Eller, glömt - det blev ju en artikel om det.

Näföfan - Mr X kan man nämna vid namn, inga problem.

Min drar också ca 0,55.
En jobbarkompis till mig på 90-talet som körde en sporthoj av något slag sa så här:

Kör man den som en motorcykel drar den som en bil, kör man den som en bil drar den som en motorcykel.

Jag spar soppa när vi är fler som kör. Fråga mig inte varför. Nuvarande hoj har ett, eh, brett förbrukningsspann. Känslig för såväl temperatur som oktan som grad av forcering.
Ang TS spörsmål tycker jag det låter mycket för hojtypen och den beskrivna körningen.
Hittade en intressant anteckning från min resa till Norge 2019 i telefonen. Hojen drog 0.48 på hela resan. Då var körningen i Sverige blandat motorväg/ 80 vägar.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick