Ben Spies i Valencia

Eftersom det är årets sista race så kan allt hända, men en realistisk gissning är väl någonstans mellan Edwards och Toseland. Typ 8 -9 så där.

10:a tror jag, alltid någon som borde vara före som klantar sig.

Vem vinner rookie-kampen Spies lr Espargaró?
Ben har bättre hoj, Aleix har lite mer erfarenhet.

Spies och Espargaro har kört lika många race i MotoGP - tre stycken. Espargharo har dock nyare erfarenhet men jag tror Spies spöar honom.

Eftersom det är årets sista race så kan allt hända, men en realistisk gissning är väl någonstans mellan Edwards och Toseland. Typ 8 -9 så där.
Tror Spies har en ganska god chans att matcha Edwards. De tre race som de körde förra året så spöade Spies Edwards två gånger av tre, iofs på Laguna där Michelin fuckade upp och på Indianapolis där vädret sög.

Last edited:
Topp 4 är helt uteslutet utan krascher eller andra tillbud!

Kan bli problem med Edwards, Dovi och Hayden vilket borde ge en 8:e plats.
Melandri tar han enbart detta race...

Tycker inte om Spies men hoppas verkligen att han sopar banan med Toseland!

Med tanke på att det är sista racet så har vi kanske några förare som inte kör för kung och fosterland, man jag tror inte heller att Ben satsar 100% för det handlar nog mest om att känna på cykeln i racesitustion.

Kan säkert bli en rolig tillställning och en resultatlista som får oss att höja på ögonbrynen.

Last edited:
...Spies...matcha Edwards...iofs på Laguna där Michelin fuckade upp och på Indianapolis där vädret sög.
Exakt.

Spies behöver handikapp för att köra ifrån Edwards. På en torr bana där båda får köra utan mankelimang finns inget som tyder på att Spies skulle kunna vara snabbare.

Kanske mot slutet av nästa säsong, men knappast nu.

Bifogat

• colin-edwards.jpg
    colin-edwards.jpg
    106.9 KB · Visningar: 47
  • ben-spies-560x350.jpg
    ben-spies-560x350.jpg
    42.5 KB · Visningar: 47
Den förra nykorade WSB-mästaren som hade wildcard på Valencia vann. Det vore ju speciellt om det hände igen.

inte for att ta nagot fran bayliss men han hade det ganska upplagt, bara capirossi at rejsa och capi hade inte mycket att vinna pa att kora aggressivt. var ganska tamt om jag minner mig ratt..

iaf sa finns det ingen chans i helvete att det kommer handa den har gangen :) skulle for rajsingens skull vara bra om han gor bra ifran sig men jag gissar flopp och darmed utanfor topp 10

mycket tamt skulle jag säga,
Capirossi låg tvåa och utmanade inte Bayliss utan var jätteglad att gamle kompisen fick vinna,
Hayden låg trea och var nöjd med det (blev världsmästare)
bakom Hayden låg ett tåg Hondor som inte fick köra om.
Det scenariot lär knappast upprepas i år.
Lorenzo, Rossi, Stoner och Pedrosa kommer att köra för seger och i det gänget har en rookie inget att hämta.

Chrash boom bang och sen ba' rätt ut i spenaten! Innan han får stora skälvan efter tre-fyra varv så ligger han 6'a tätt jagad av Randy :tummenupp

Spies behöver handikapp för att köra ifrån Edwards. På en torr bana där båda får köra utan mankelimang finns inget som tyder på att Spies skulle kunna vara snabbare.
Tvärtom tycker jag att det finns mycket som tyder på att Spies kan vara snabbare än Edwards i helgen. Tippar Spies på en 5:e plats, före Edwards.

Då drämmer jag till med att Ben kommer på pallen som trea! Högoddsare javisst.

Exakt.

Kanske mot slutet av nästa säsong, men knappast nu.
Jag tror att Edwards kommer få det tufft att hålla Spies bakom sig redan tidigt på säsongen.

Äh, Ben hade ju fullt upp med Haga i WSBK och hur det gick för Haga i MotoGP vet vi ju :)

Jaja, topp tio tror jag nog att han mäktar med, men knappast inom topp 5.

Tvärtom tycker jag att det finns mycket som tyder på att Spies kan vara snabbare än Edwards i helgen.
Då är vi igång igen. Empiri, vad är det? :rolleyes:

Vilka erfarenheter och jämförelser lutar du dig mot? :confused:

(Empiri innebär att en slutledning är grundad på erfarenhet. Empiri bygger på vetenskapliga undersökningar av verkligheten, iakttagelser och experiment och därav gjorda erfarenheter, snarare än på i förväg uppställda teorier eller filosofiska resonemang.)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8