Ben Spies i Valencia

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Ben Spies kör en Tech Three Yamaha i Valencia i helgen - hur kommer det att gå?

Själv säger han:

”In WSBK, the goal was to win and in MotoGP the goal is top ten.”

Topp tio innebär att han tror sig kunna köra ifrån någon av följande:

Edwards
Capirossi
Hayden
Kallio
Melandri

...om man förutsätter att följande blir topp fem:

Rossi
Lorenzo
Stoner
Pedrosa
Dovizioso

Jag är tveksam till hans egen prognos/förhoppning, förutsatt att ingen av ovanstående vurpar. Tror snarare på plats 11-12 och då bör han vara nöjd. Eller?

Last edited:
Han kan nog kvala högt men i racet tror jag han tappar mot slutet (däcken ger upp på grund av dålig setup samt att han är ovan med den höga effekten) :rolleyes:

Är helt inne på Nytekniks spår... 11-12.. däromkring. Kan säkert lyckas kvala topp 10 dock..

Ifjol va han 8'a på Laguna Seca och 6'a på Indianapolis. På en Suzuki.
Topp 6 eller krasch blir det.

Gissar på en 7:e plats.
Han kör väl för Yamaha Racing och inte Tech 3 den här gången?

Enligt uppgifter i amerikansk press kör han under Tech 3 flagg men hojen är enligt tidigare uppgifter Yamahas testcykel(cyklar).

Hoppas han kan ta sig till den över halvan av plats 5-10, vore iaf kul om det kom någon ny som kan ta för sig lite.

Den förra nykorade WSB-mästaren som hade wildcard på Valencia vann. Det vore ju speciellt om det hände igen.

...han blir 6:a ! :mattias
Håller med om att det känns som en jämn och bra siffra, men det innebär att han skulle köra ifrån:

de Angelis
Edwards
Capirossi
Hayden
Kallio
Melandri

Och deg känns ju plötsligt mindre troligt, för att inte säga uteslutet, med tanke på hur den här säsongens race har sett ut. Ska bli mycket intressant att se vad som händer i helgen.

Läste oxå att Spies själv tar Valencia med ro,i princip bara känna på cykeln.

Men d e klart att man från media pressar på och vill veta redan nu vad han tror sig kunna åstakomma på söndag men själv tror jag han ser helgen som en chans att få extra träning på cykeln.

Håller med om att det känns som en jämn och bra siffra, men det innebär att han skulle köra ifrån:

de Angelis
Edwards
Capirossi
Hayden
Kallio
Melandri

Fel! Hayden blir sämst 5:a :tummenupp

Last edited:
Jag gissar på en 4:e plats för gode Spies.

Allra roligast vore det om han kunde göra om Troy Bayliss bedrift från 2006 (?) då han hade vunnit WSBK och gjorde ett inhopp på Ducati i Valencia & körde skiten av hela startfältet.

Jag gissar på en 4:e plats för gode Spies.

Allra roligast vore det om han kunde göra om Troy Bayliss bedrift från 2006 (?) då han hade vunnit WSBK och gjorde ett inhopp på Ducati i Valencia & körde skiten av hela startfältet.

Häda inte och dra Bayliss namn i smutsen:D

Tror inte Spies får några större problem att köra ifrån Hayden, Capirossi, Kallio m.fl. Tror även han tar Dovi och Edwards. Tror han blir 4a (om nån av "top 4" ej kommer i mål) eller 5a!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8