Behöver nya vardagsrumsmöbler o HiFi, hjälp?

Dendär PX75 o PX700 o allt va de e.. va e de för skillnad på de?..
E de som man tycker högre siffra = lite bättre eller inte?

Kan ju va bra att veta om man nu snubblar in nånstans o får en bra deal på nåt när man e ute o spontanshoppar :D..

Inge kul o komma hem o dealat till sig samma pris på en PX700 som en 70 o va jättenöjd men så e 700an sämre :gnissla :D

Ang. TV-apparaterna så kan man ju läsa omdömena och den tekniska specifikationen för att skapa sig en uppfattning. :)

http://www.prisjakt.se/produkt.php?j=160374,165800

Ang möbler så köpte jag en divansoffa från MIO, Hollywood XL heter den, kanske lite väl dyr men förbannat skön och stor! Fett lång levtid dock.
Soffbordet köpte jag också där, ett bord som heter Karma.

Ang HIFI så har jag en Panna PX70 42" som jag iaf är mycket nöjd med! Så den kan jag varmt rekommendera! Gav 15 K för den när jag handlade men den har dykt i pris sen dess!
Sen köpte jag ett högtalarpaket från Harman/Kardon där förstärkaren heter AVR 135 och 5.1 systemet heter HKTS 5.1. Det paketet landade på 8500:-.
Är mycket nöjd med alla grejer och att allt går i pianolackat svart gör ju inte saken sämre heller!
Nu skulle ett PS3 eller en Xbox 360 Elite göra sig bra bredvid också!

mmm soffan ser ut o va likadan som morsan köpte nyligen.. jävligt skön..
ganska exakt så som ja vill ha.. fast billigare :gnissla
vill ha sådär brett armstöd som man kan ha en bricka på o divan sådär.. mys värre...

ska börja läsa reklamen man får o brevlådan o kolla efter REA på PX70 :D

Ang. TV-apparaterna så kan man ju läsa omdömena och den tekniska specifikationen för att skapa sig en uppfattning. :)

http://www.prisjakt.se/produkt.php?j=160374,165800

Ja tycker inte om att läsa sånt, de e så jobbigt :)

Last edited:
Jag resonerade så här, att soffan den sitter man nästan i varje dag, tvn kollar man nästan på varje dag. Då får dessa saker kosta lite mera, likaså sängen.
Är skitnöjd med soffan, breda armstöd som man kan ställa en bärs på utan att behöva använda bricka! Och även sitta på om det är dåligt med plats. Sen är det en riktig degsoffa, djup som fanken, så det är inget för mormor att sitta i, jag har prövat.

Jag resonerade så här, att soffan den sitter man nästan i varje dag, tvn kollar man nästan på varje dag. Då får dessa saker kosta lite mera, likaså sängen.
Är skitnöjd med soffan, breda armstöd som man kan ställa en bärs på utan att behöva använda bricka! Och även sitta på om det är dåligt med plats. Sen är det en riktig degsoffa, djup som fanken, så det är inget för mormor att sitta i, jag har prövat.

De e helt rätt resonerat..
Men nånstans måste man dra en gräns :/.
de värsta e ju att jag egentligen absolut inte behöver nå nytt, men ja viiiill..
o då får de inte kosta för mkt..
Hade det jag har sett ut som hej kom o hjälp mig o man haft en liten 28" tv eller nåt så hade man ju gått o handla direkt utan problem :P..

Får helt enkelt bjussa hem massa sjukt folk på fest som får komma o spilla öl o grisa ner på allt :D

De e helt rätt resonerat..
Men nånstans måste man dra en gräns :/.
de värsta e ju att jag egentligen absolut inte behöver nå nytt, men ja viiiill..
o då får de inte kosta för mkt..
Hade det jag har sett ut som hej kom o hjälp mig o man haft en liten 28" tv eller nåt så hade man ju gått o handla direkt utan problem :P..

Får helt enkelt bjussa hem massa sjukt folk på fest som får komma o spilla öl o grisa ner på allt :D

Eller så kränger du av allt på blocket och handlar nya prylar för de pengarna du får då??

Hmm... va fan får man för pengar för en 2-3 år gammal soffa o en lika gammal 32" crt?
E väl såntdär man snarare förpassar till förrådet i väntan på att man har ett stort garage att placera det i :D

Näe det är klart.
Men spara in på en tvbänk då och ställ plattisen ovanpå tjocktvn??
Och vänd uppåner på den gamla soffan och ha den som soffbord??

100:- inkl hemtransport samt instalation

ja befinner mig ett par hundra meter ifrån dig... jag kan glida förbi lite snabbt o installera min knytnäve i ditt ansikte för en hundring :D

:rolleyes: :tungan

Näe det är klart.
Men spara in på en tvbänk då och ställ plattisen ovanpå tjocktvn??
Och vänd uppåner på den gamla soffan och ha den som soffbord??

fan sikken idé,... om ja vänder på tvn så den har bildskärmen uppåt så blir ju de ett perfekt soffbord, o sen river ja bara bort tyget på soffan så blir ju de en skitbra tvbänk :tummenupp

styyyylish...:yoparty

Last edited:
Maktmissbruk, lungt du hionner inte fram för jag sover sömnen kommer fort--.

150:- längre kan jag inte gå, har inte mer pengar.

Va e rätt pengar då? =)

Skulle faktiskt jävligt gärna vilja ha TV-bänk o bord som ingen annan har..
massiva träslag som tex ek blir det snabbt ganska dyrt...
men fanerade skivmaterial blir det bra mkt billigare....

om du har nån idee eller skiss är det bara att höra av dig så kan jag klura lite.

http://www.kant.se/res/Slope/slopesb180lightjpg.jpg

nånting i den stilen skulle ja vilja ha...
160-180x50x60 i mått ungefär..

Ok, verkar vara 3 luckor bara va?
Sådan går att göra i MDF, sen måla det hela vitt. Inte så svår att göra konstruktionsmässigt. Mest smådetaljer som tar tid, såsom en snygg konstruktion på trä-listen m.m.

Jag har även lacknöjligheter på jobbet, vi lackerar ofta MDF grejer vi gör. Blir hur fint som helst.

Vad priset skulle bli, materialmässigt (MDF, lackering, gångjärn m.m) är alltid klurigt att beräkna...
Ben går ju att köpa snygga på tex ikea, typ rostfria...
Men om jag gör det "till mig själv" (dvs få chefen att vara snäll med prissättningen av allt material jag tar) skulle jag kanske ta ut mellan 3500-4000kr.... då är det du som bestämmer måtten... handmade av en riktig möbelsnickare ;)

EDIT: läste på hemsidan du länkade att det var precis MDF de använde som material. hade varit kul att veta deras pris!

Last edited:
Ok, verkar vara 3 luckor bara va?
Sådan går att göra i MDF, sen måla det hela vitt. Inte så svår att göra konstruktionsmässigt. Mest smådetaljer som tar tid, såsom en snygg konstruktion på trä-listen m.m.

Jag har även lacknöjligheter på jobbet, vi lackerar ofta MDF grejer vi gör. Blir hur fint som helst.

Vad priset skulle bli, materialmässigt (MDF, lackering, gångjärn m.m) är alltid klurigt att beräkna...
Ben går ju att köpa snygga på tex ikea, typ rostfria...
Men om jag gör det "till mig själv" (dvs få chefen att vara snäll med prissättningen av allt material jag tar) skulle jag kanske ta ut mellan 3500-4000kr.... då är det du som bestämmer måtten... handmade av en riktig möbelsnickare ;)

EDIT: läste på hemsidan du länkade att det var precis MDF de använde som material. hade varit kul att veta deras pris!

Priset på den på 180 är 6795:- på den återförsäljare jag hittat..

Jag har en 32" tjockteve du kan få hämta.
Gratis.
Den fungerar i huvudsak!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma