Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du har myyyyycket nerlägg kvar på Birden. Tro mig. De é bara at börja lita på hojen OCH däcken.
Bättre att tro på det du säger, för det ser faktiskt inte ut som att han har en mm övers på bilden.
Det värsta är väl alla apor som hänger av som om de vore den sista lianen i djungeln.
Droppa bak din innre AxelOch jag får fortfarande skäll för att jag inte kommer ut med överkroppen![]()
Droppa bak din innre Axel
Som du kör på bilderna försöker du trycka axeln framåt.
Korrekt spårval i den kurvan så hade du inte behövt luta hojen alls i den hastighet du verkar ha på bilden
Boka! Bandag! Nu!!!
Det ser ut som att du inte följer med hojen in i kurvan riktigt. Hojen lutar men du lutar inte med den riktigt. Då kommer du automatiskt att ge lite mindre motstyrning och hojen kommer att kännas lite tungstyrd.
Överkroppen ska aldrig luta mindre än hojen. Snarare lite mer. Om du satsar på att luta överkroppen lite mer inåt än hojen så kommer du automatiskt att dra liiite i styret så att du motstyr. Då faller hojen naturligt in i kurvan nästan utan motstånd och du får ett bättre nedlägg och kommer att känna dig betydligt tryggare.
Sen handlar det mycket om att lita på däcken. Du har enormt mycket kvar innan det börjar bli frågan om något släpp. Men jag gissar att du inte känner dig säker på att däcken håller greppet. Då blir det lätt den sittställning som du har.
När du tror det ska släppa har du troligen en hel del kvar. Moderna sporthojsdäck grejar ca 50 graders nedlägg (Jag har för mig att Michelin Pilot road 2CT ska greja 51 grader nedlägg om underlaget bara är bra) Och så mycket vågar inte jag. Du är nog kanske halvvägs till vad däcken grejar på torrt underlag.
Jag hade nog en sittställning som du har i början när jag fick kortet. För min del så hjälpte det ohyggligt mycket när jag inte tänkte att jag skulle svänga utan tänkte på att jag skulle satsa på att lägga ned ordentligt. Hojen åker ju dit du lutar den, inte dit du svänger.
Tack för dessa tipsen, ska prova lite nästa runda och känna mig för lite, Ang däcken kör jag nu på bridgestone battlax 021 sport touring. Jo det är sant känns som att det skulle kunna släppa men jag vet ju att det finns mycket kvar, kört cross i många år och tror att det körstilen sitter i omedvetet. därför trivdes jag på banditen med upprätt körställning. Men jag börja vänja mig nu och tycker att det känns riktigt bra att åka denna typ av hoj.
Körde Battlax 021 på min förra hoj och kan garantera att de går att knäskrapa med! Det är absolut lättast att börja med en KNIX-kurs (GoCart-bana). Då blir det oftast inte så höga hastigheter.
Lycka till!
Precis som endel har sagt här, inte alltid det är bra att hängaut som en apa överalt.
På bana funkar dehär tipsen bra.
Men kör man på ett tjälskott i en kurva på gatan så kan det vara ganska så skönt att ha benen till att kunna knipa lite i tanken med.
Blicken likadant, skadar ju inte att slänga ett öga på vägen i kurvan också, för att kunna upptäcka eventuella grushögar eller tjälskott.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |