Bazzaz performance??

Ujujuj... nu har jag lite mer att mecka med! Kul! :)

BazzazKit.jpg


QS switchen känns helt stum till skillnad från den DWE QS jag har monterad just nu som fjädrar märkbart och ger en degig känsla i växelpellen. Ska ju bli gött om jag får tillbaka den fasta känslan i växelpedalen iom Bazzaz :)

Nice med alla nya grejer, jättekul!!!
Jo QS-switchen är väldigt fast, man känner den inte alls när man växlar, distinkt och bra:tummenupp
 
Ujujuj... nu har jag lite mer att mecka med! Kul! :)

BazzazKit.jpg

Hjälp! vad mycket kablar!:4skrika Fy vad mycket som kan lossna och gå fel.:jisses:skrämd Eller??? Klarar en normalhändig att få ihop den härvan OCH ha en hoj som startar efteråt???
 
Jorå - klarar en fåordig, bitter och barsk norrlänning med tummen mitt i handen av det så funkar det nog för en normalhändig rejslegend:) Det fina i kråksången är ju att de flesta kontakter är skräddarsydda mot varandra och mot de man kopplar in sig mot på hojen. Nästan lite fuskigt, faktiskt. Men det vill man ju egentligen inte erkänna - det ser betydligt mer imponerande ut på bilden:)

Hjälp! vad mycket kablar!:4skrika Fy vad mycket som kan lossna och gå fel.:jisses:skrämd Eller??? Klarar en normalhändig att få ihop den härvan OCH ha en hoj som startar efteråt???
 
Du är kul du mozz , du är inte tekniklärare va? :)

//Nitrous

Jag är en djävel på mekanik, kan lukta mig till ett lagerhaveri på gång samt har KÄNSLA. Satt en gång på ett tåg som startade från stationen, tyckte att det lät och kändes som att bromsarna låg på på vagnen jag satt i. Sa till konduktören som tittade på mig som om jag var dum i huvudet. 5 minuter senare stannade tåget tvärt och de två konduktörerna kom springande med två släckare för att släcka bromsbranden i min vagn! Så, jag kan!

Men el....:död
 
Jag är en djävel på mekanik, kan lukta mig till ett lagerhaveri på gång samt har KÄNSLA. Satt en gång på ett tåg som startade från stationen, tyckte att det lät och kändes som att bromsarna låg på på vagnen jag satt i. Sa till konduktören som tittade på mig som om jag var dum i huvudet. 5 minuter senare stannade tåget tvärt och de två konduktörerna kom springande med två släckare för att släcka bromsbranden i min vagn! Så, jag kan!

Men el....:död

Ärs det där är ju plug and prey ;)
 
Grattis! Ebay är riktigt skoj...:) Har Du monterat de andra prylarna än?
 
Grattis! Ebay är riktigt skoj...:) Har Du monterat de andra prylarna än?
Ja, framförallt när man hittar vettiga hjullager till bilen för en femtedel av Mekonomens pris :)

Nej jag har inte monterat det andra. Väntar på Kamikazes QS-switch (vi bytte push-pull) och mappningsmöjligheter för att inte göra hojen okörbar om den K5-mapp som är i boxen redan skulle visa sig galen. Det är ju säsong! :tummenupp

Är väldigt förväntansfull iaf :) Ni lär få höra om både installation och bänkning/mappning om ni vill.

Om man ställer alla mapp-värden på noll, går hojen då precis som innan? Funkar men inga bränslejusteringar? Vore kul med en referensrepa i bänken före/efter
 
Last edited:
Bring it on, bara:) Med en nollmapp går hojen precis som original, och med en mapswitch kan Du ju köra med K5-mapp i ena läget, nollmapp i andra. Å andra sidan är det skönt att installera hela tjafset på en gång när möget ändå är i delar:)

Ska Du mappa själv först innan Du kör den i bänk? Det vore intressant att se en ordentlig jämförelse mellan en gatmappad hoj som sedan testas i bänk:)

...Är väldigt förväntansfull iaf :) Ni lär få höra om både installation och bänkning/mappning om ni vill.

Om man ställer alla mapp-värden på noll, går hojen då precis som innan? Funkar men inga bränslejusteringar? Vore kul med en referensrepa i bänken före/efter
 
Bring it on, bara:) Med en nollmapp går hojen precis som original, och med en mapswitch kan Du ju köra med K5-mapp i ena läget, nollmapp i andra. Å andra sidan är det skönt att installera hela tjafset på en gång när möget ändå är i delar:)

Ska Du mappa själv först innan Du kör den i bänk? Det vore intressant att se en ordentlig jämförelse mellan en gatmappad hoj som sedan testas i bänk:)
Ja det är klart att allt åker på på en gång. Därför måste lambda-bungen svetsas på först.

Visst skulle det vara fint att se skillnaden mellan standard, Z-AFM'en och dynooperatörens resultat men det kanske kostar mer än det smakar för en fattig knegare som kör mest gata?
Ni som har egna bromsbänkar kan väl labba lite och posta några fina grafer? :)

Kamikaze: Posten hade inte kommit när jag åkte mot jobbet vid 13.30 I'll let U know :tummenupp

btw: Är det lönt att kränga på ett sämre begagnat bakdäck inför bänkningen mtp slitaget? Lufttryck i däcket då? Lite extra? Lite mindre?
 
Last edited:
Jag har Bazzaz performace prylar på min hoj som satt på när jag köpte den.
Nu har motorn varut urplockad i 2 veckor och hojen har under den tiden varit strömlös, jag satte i motorn i går och körde en sväng nu på morgonen och nu fungerar varken qickshifter eller tractioncontrolen.

Jag vet att jag satte i kontakten till quickshifterbrytaren.
Kan systemet tappa alla inställningar om det är strömlöstunder ett par veckor eller vad kan vara galet?
 
Mig veterligen finns det inget batteri i Bazzazen, den tar ju ström från hojens system så den kan vara strömlös utan problem. Har du kollat alla kontakterna, även multikontakterna i själva boxen?
Jag skulle sätta en hundring på att det är någon kontakt som är ur kontakt:)

Har du TC-lampan monterad? Den är bra för då ser du redan på depåstödet om TC:n fungerar. Dessutom ser du på den när du växlar att den blinkar till, då har du koll på QS:en samtidigt...

Jag har Bazzaz performace prylar på min hoj som satt på när jag köpte den.
Nu har motorn varut urplockad i 2 veckor och hojen har under den tiden varit strömlös, jag satte i motorn i går och körde en sväng nu på morgonen och nu fungerar varken qickshifter eller tractioncontrolen.

Jag vet att jag satte i kontakten till quickshifterbrytaren.
Kan systemet tappa alla inställningar om det är strömlöstunder ett par veckor eller vad kan vara galet?
 
Mig veterligen finns det inget batteri i Bazzazen, den tar ju ström från hojens system så den kan vara strömlös utan problem. Har du kollat alla kontakterna, även multikontakterna i själva boxen?
Jag skulle sätta en hundring på att det är någon kontakt som är ur kontakt:)

Har du TC-lampan monterad? Den är bra för då ser du redan på depåstödet om TC:n fungerar. Dessutom ser du på den när du växlar att den blinkar till, då har du koll på QS:en samtidigt...

Jag kunde inte se någon kontakt som var lös när jag lyfte tanken i går.
Jag har TC lampa och den är helt släckt nu till skillnad mot innan då den blinklade lite då och då.
 
Ok, då är det ju något som inte fungerar. Tänds lamporna på själva Bazzazen när du slår på tändningen? Funkar det bra när du kopplar in datorn? Är det ok på alla funktioner i programmet? Har du Z-AFM boxen också, kopplat till lambdan? Får du isåfall signal där när du har motorn igång med datorn inkopplad?

Om det funkade före motorn var ute så är det ju isåfall någon av de kontakterna som du hade lös då som bråkar så det är ju bara att ge sig på dem igen. Koppla ur och koppla i, kolla alla kabelhärvorna osv...



Jag kunde inte se någon kontakt som var lös när jag lyfte tanken i går.
Jag har TC lampa och den är helt släckt nu till skillnad mot innan då den blinklade lite då och då.
 
Bazzazen lyser när tändningen är på.
Jag har inte hunnit koppla upp datorn och kikat men det är nästa att göra på listan, hade lite brottom i går då jag skulle upp på mittsverigebanan och köra.

Jag har Z-AFM box med, hur ser om jag har signal eller ej?


Mvh Thomas!
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top