Bazzaz performance??

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Tjenare! Nu så har jag fått bazzaz enheten monterat för någon vecka sen men har ett jätte problem. Quick shiftern bryter inte. Kopplade in den till datorn och kunde se att när neutralen var i så trodde bazzaz enheten att 6an var i och när jag la i några växel så(spelar ingen roll vilken) så trodde bazzaz enheten att Neutralen var i. Förmodligen anledningen till varför inte qs bryter tändningen. Men varför kan inte bazzaz läsa av vilken växel som är i? Jag har kollat så att allt är rätt kopplat så börjar bli rädd för att det är något fel med boxen. Någon som känner igen symtomen eller har någon aning om vad som är fel? Bazzaz teknikern har bara frågat en massa om hur jag hade kopplat allt och kunde sen konstatera att allt var rätt kopplat, sen så har jag inte hört av honom mer :)

Förresten så fungerar allt annat, som tex tps och rpm. Tc lampan blinkar om jag gasar mycket när hojen är på depå stödet.


Är hojen race eller gatväxlad?

Hur ligger växlarna? 1 upp resten neråt eller 1 ner och resten uppåt?
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Är hojen race eller gatväxlad?

Hur ligger växlarna? 1 upp resten neråt eller 1 ner och resten uppåt?

Har raceväxlat, men har testat standard och det var ingen skillnad!! Men tror problemet är att qs tror att neutralen är i och att enheten inte har någon bryt tid för neutralen
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Har raceväxlat, men har testat standard och det var ingen skillnad!! Men tror problemet är att qs tror att neutralen är i och att enheten inte har någon bryt tid för neutralen
Achtung,
Det låter som Du har kopplat in Dig på fel kontakt för växelindikatorn! På Suzuki finns två kontakter av "treklöverformat" under tanken, den ena är till växellägesgivaren, den andra TROR jag är till vevaxellägesindikatorn eller någon annan givare. I vart fall är dessa möjliga att förväxla.

Så ett hett tips är att Du säkerställer att det verkligen är växellägesgivaren Du anslutit Bazzazhärvan till, det verifierar Du genom att följa anslutningen ner mot växellädan. Säkerställ att det är rätt givare Du anslutit mot innan Du river ytterligare i hojen.

Lycka till:)
 
Last edited:

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Achtung,
Det låter som Du har kopplat in Dig på fel kontakt för växelindikatorn! På Suzuki finns två kontakter av "treklöverformat" under tanken, den ena är till växellägesgivaren, den andra TROR jag är till vevaxellägesindikatorn eller någon annan givare. I vart fall är dessa möjliga att förväxla.

Så ett hett tips är att Du säkerställer att det verkligen är växellägesgivaren Du anslutit Bazzazhärvan till, det verifierar Du genom att följa anslutningen ner mot växellädan. Säkerställ att det är rätt givare Du anslutit mot innan Du river ytterligare i hojen.

Lycka till:)

Jo det var det jag trodde först också. Men har kollat det, tagit ur sladden och sensorn till växelindikatorn för att testa en annan växelindikator till en k7a med samma resultat. Jag har även kollat färgerna på sladdarna och de stämmer och de matchar ihop med sladdar med rätt sladdar till kopplingen till bazzaz kabelhärvan. Sen så fungerar både tps och rpm vilket det inte borde göra om jag hade kopplat fel där. Så det känns som att jag har fått en kass box :( För rätt signaler går till växelindikatorn till hojen. Men bazzaz enheten får fel.. Kan ju iof vara felkopplat till andra sidan utav kabelhärvan som går in i bazzaz enheten..
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Förresten någon som har koll på bryt tiderna på qs? Tycker mina var väldigt skumma, 1-2 80ms 2-3 70ms,3-4 60ms, 4-5 50ms och 5-6 40ms. Andra mappen så var det tvärtom, började bryt tiden på 40ms och slutade på 80. Kan det verkligen stämma?
 

fahlgren

Daniel "Snigeln" Fahlgren
Gick med
11 May 2007
Ort
På rätt ställe.
Hoj
2012 ZX10R
Ja då ska vi se:
1-2 80ms
2-3 70ms
3-4 65ms
4-5 50ms
5-6 50ms
Jag har höjt 3-4 och 5-6 5ms. Sen är det fabriks

:yoparty
 
Last edited:

fahlgren

Daniel "Snigeln" Fahlgren
Gick med
11 May 2007
Ort
På rätt ställe.
Hoj
2012 ZX10R
På min cordona quickshifter körde
Jag runt 65-70ms i bryttid på alla växlar
Men koppla jag nästan alltid i tvåan.
Jag tror det behövs längre bryttid på lägre
växlar.
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Så nu har äntligen jag fått prova på bazzaz boxen, dock så blev lyckan kortvarig då jag sköt min motor på andra dagen med boxen. Det hade nog inget att göra med boxen utan att jag växlade senare än vad jag borde ha gjort. Nu har jag lärt mig det :)

Det enda jag hann att testa ordentligt var qs och som flera andra har sagt så växlade den otroligt mjukt och fint. Är riktigt nöjd med den! Men två dagar var lite för kort tid för att våga provocera något hjulspinn så tc'n kan jag inte utvärdera ännu. Men ska till Gotland nu till helgen så då hoppas jag på att ha mod till att även testa den!

Men något jag kom att fundera över vad fuel maparna som redan var programmerade i enheten, map 1 hette 2012 gsxr 1000 enhanced och map 2 hette 09-11 gsxr 1000 enhanced. I båda mapparna så fanns det massor av plus och minus siffror. Det jag antar är att om jag vill köra med original map som finns i ecun på hojen så ska mappen vara helt tom? För nu gjorde jag som så att jag tog bort alla siffror i den andra mappen och sparade den. Sen tycker jag det är konstig att jag fick mappar till både gixxer 2012 och 09-11 då jag kör en k7a :dummer
 

linnardt

Medlem
Gick med
16 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
-
Så nu har äntligen jag fått prova på bazzaz boxen, dock så blev lyckan kortvarig då jag sköt min motor på andra dagen med boxen. Det hade nog inget att göra med boxen utan att jag växlade senare än vad jag borde ha gjort. Nu har jag lärt mig det :)

Det enda jag hann att testa ordentligt var qs och som flera andra har sagt så växlade den otroligt mjukt och fint. Är riktigt nöjd med den! Men två dagar var lite för kort tid för att våga provocera något hjulspinn så tc'n kan jag inte utvärdera ännu. Men ska till Gotland nu till helgen så då hoppas jag på att ha mod till att även testa den!

Men något jag kom att fundera över vad fuel maparna som redan var programmerade i enheten, map 1 hette 2012 gsxr 1000 enhanced och map 2 hette 09-11 gsxr 1000 enhanced. I båda mapparna så fanns det massor av plus och minus siffror. Det jag antar är att om jag vill köra med original map som finns i ecun på hojen så ska mappen vara helt tom? För nu gjorde jag som så att jag tog bort alla siffror i den andra mappen och sparade den. Sen tycker jag det är konstig att jag fick mappar till både gixxer 2012 och 09-11 då jag kör en k7a :dummer


Jag provar min Bazzaz förra och kommande helg på Gotland, har en helvit Gsx-r -11 så kan vi snacka Bazzaz :fyllisar
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
I quickshifter brytaren sitter det en proximityswitch som slutat fungera på min cykel, det sitter en märkning på kabeln till den som tyvärr var bortnött på min.

Är det någon som har märkningen kvar och lust att skriva här vad det står på den så att jag kan skicka efter enbart själva proximityswitchen? (manicken där kabeln går i från)

Jag prövade med en av annat märke men och den lyste när jag växlar, men bryter inte, kablarna var tunnare till den så det kanske kan bero på att den inte skickar en signal som är stark nog för att bryta?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top