Bara skruva, aldrig köra - snyft, snyft...

Nyteknik skrev:
Allvarligt talat satt det aldrig ett nytt däck på min hoj under förra säsongen. Bättre begagnade fick duga. Men f-n vet om nya däck hade gjort någon skillnad. Förmodligen inte eftersom hojen var så kass. Så ÄR det.
Så bra däck gör ingen skillnad på en dålig hoj?
Undrar om du pratar om samma TZ som du hade förra året - då var den ju världens bästa hoj.

Goodstuff skrev:
Undrar om du pratar om samma TZ som du hade förra året - då var den ju världens bästa hoj.

I rollen som SH:s Max Biaggi kan man inte tala väl om sitt maskinmaterial.

oFFkeFF skrev:
Minnet själv? Jag bromsade om dig i trösen på rejset.
Ho ho, vilken mytoman. Jag har racet på DVD, visserligen är varken du eller jag i bild speciellt ofta, men där ser man att jag kommer iväg före dig i starten. Du är sist eller näst sist. Efter ett par varv körde du om mig på rakan. Jag kontrade direkt och var före dig genom Trösen. Möjligen gjorde du en ny omkörning (på rakan) något varv senare och lyckades hålla undan också i inbromsningen (jag gissar att jag tyckte det kändes onödigt att slåss om varenda millimeter när jag visste att jag kunde plocka dig när som helst). Men när jag på nytt bromsade om dig efter rakan och fältet blev mer utspritt dök du aldrig upp igen.

Goodstuff skrev:
Det gör det förstås. Men jag tror att det var jag själv snarare än däcken som hämmade framfarten.

Yamahan var tillförlitlig. För att vara en racer. Men när jag i oktober förra året fick testa Racerpelles TZ 250 av samma modell förstod jag att min hade gått som en påse nötter.

Nyteknik skrev:
Ho ho, vilken mytoman. Jag har racet på DVD, visserligen är varken du eller jag i bild speciellt ofta, men där ser man att jag kommer iväg före dig i starten. Du är sist eller näst sist. Efter ett par varv körde du om mig på rakan. Jag kontrade direkt och var före dig genom Trösen. Möjligen gjorde du en ny omkörning (på rakan) något varv senare och lyckades hålla undan också i inbromsningen (jag gissar att jag tyckte det kändes onödigt att slåss om varenda millimeter när jag visste att jag kunde plocka dig när som helst). Men när jag på nytt bromsade om dig efter rakan och fältet blev mer utspritt dök du aldrig upp igen.

Körde om dig på andra eller tredje varvet, och jag fick bromsa om dig, för jag kom inte om dig rakt fram.. På fjärde varvet får jag problem att växla ner eftersom jag fått kramp i benet, så varvet efter, eller om det är två, så smiter först Fredriksson förbi, sen du. eftersom jag har svårt att ta trösen på 6'an... Sen åker jag in och bryter, två varv senare. För även om du körde 13.1 på rejset, så gjorde du inte det i början, för du tappade även mark mot Peo, dock fick du en bra fart när fredriksson gick om, vilket jag såg alldeles utmärkt från sidan av banan..

Vad säger ni Nordgren, Axxexs, oFFkeFF och Mårtensson!? Ska vi göra vadet officiellt för att hetsa upp fighten lite? :D

oFFkeFF skrev:
Körde om dig på andra eller tredje varvet, och jag fick bromsa om dig, för jag kom inte om dig rakt fram.. På fjärde varvet får jag problem att växla ner eftersom jag fått kramp i benet, så varvet efter, eller om det är två, så smiter först Fredriksson förbi, sen du. eftersom jag har svårt att ta trösen på 6'an... Sen åker jag in och bryter, två varv senare. För även om du körde 13.1 på rejset, så gjorde du inte det i början, för du tappade även mark mot Peo, dock fick du en bra fart när fredriksson gick om, vilket jag såg alldeles utmärkt från sidan av banan..
Det var i alla fall ett jävligt kul race och grymt synd att både du och racerskalman tvingades in i depån efter bara några varv. Hade nog blivit en riktigt hård fight om elfteplatsen och de fem SM-poängen som jag nu knep.

Hoppas vi får ett kul och jämnt race på Falkenberg. Tyvärr bådar det väl inte så gott för min del: Banan verkar ju precis som Sviestad gynna hojar med hög toppfart, jag har aldrig varit där och kommer troligen bara köra lördagens kval innan racet.

Last edited:
Nyteknik skrev:
Det var i alla fall ett jävligt kul race och grymt synd att både du och racerskalman tvingades in i depån efter bara några varv. Hade nog blivit en riktigt hård fight om elfteplatsen och de fem SM-poängen som jag nu knep.

Hoppas vi får ett kul och jämnt race på Falkenberg. Tyvärr bådar det väl inte så gott för min del: Banan verkar ju precis som Sviestad gynna hojar med hög toppfart, jag har aldrig varit där och kommer troligen bara köra lördagens kval innan racet.
Den nya sektionen på Falken är knixig och kul med en blårykare, där kan man tjäna tid eller dyka i bollhavet.

I övrigt så är Falken en j-t rolig bana som har en sjukt kul sträckning på baksidan.

Fördelen med att vara hemma och vårda sjukt barn är att man har tid och surfa en hel del, vips hittar man den här tråden som är underhållning på hög nivå. :corn

oscar skrev:
Vad säger ni Nordgren, Axxexs, oFFkeFF och Mårtensson!? Ska vi göra vadet officiellt för att hetsa upp fighten lite? :D

Såklart! Låt oss veta nu! :7peta

oscar skrev:
Den som får spö av Nypanik får bjuda de andra på Donken! :fyllisar
(gäller ej vid klotning eller annat haveri)
Denna gång ska du fanimej stå på pallen din snoris, annars blir det rotspö.

Ladda med Oboy & Hipp Hopp Oscar :yoparty

Nyteknik skrev:

Det lilla jag kört på falkenberg förra året, så visst hjälpte effekt nerför rakan.
Men nu är ju rakan kortare, men det som krävs mest på falkenberg ska jag nog säga är "balls", för det är skymda högfartare, som man fanken inte får fega i.
Ball bana, men jag chickade alltför mycket förra året.

oscar skrev:

Hehe, lite elaka är ni allt. :hihi

ps,bjuder 50:- för däcket.

oFFkeFF skrev:
Det lilla jag kört på falkenberg förra året, så visst hjälpte effekt nerför rakan.
Men nu är ju rakan kortare, men det som krävs mest på falkenberg ska jag nog säga är "balls"...

Håller nog med, se bara på B-racet för någon vecka sedan, 250SP-förarna var inte mycket efter tidsmässigt jämfört med R600/1000.

:tummenupp

oscar skrev:
Ha ha, ni är allt roliga!

Men allvarligt, fr o m nu får ni lägga ner all kritik mot Nyteknik och hans inlägg, åsikter, ton, kalla det vad ni vill. Nu har ni lagt er på samma nivå. Dessutom är det inte riktigt rättvist att utmana någon som spelar i en lägre division. Visst har Nyteknik sig själv att skylla, det var han som startade det, men när ni nappar på betet är ni inte ett dugg bättre själva. De flesta av er har väl knappast något att oroa sig över annat än vilken meny ni ska välja, men en eller kanske två av er ligger i riskzonen för att få blada 300 spänn på Donalds.

Det mest intressanta är faktiskt vilka ursäkter som kommer att framföras om någon av er skulle bli slagen. Det vankas VM i ursäkter. Vad räknas som haveri? Team Oscar och Pålle som propagerat för 5P (Perfect Preparation Prevents Poor Performance) och även andra i gruppen har framfört kritik mot Nytekniks lata inställning till underhåll och förutspått att det kommer att kosta honom pengar, placeningar, blod, svett och tårar. Därför kommer jag personligen inte att godkänna några ursäkter, annat än att ej komma till start, som haveri. Möjligtvis att jag betraktar "ett nedslag av blixten i tanken på långa rakan" som haveri, men annars är det lika regler som gäller för alla. Den som inte kommer i mål är alltid absolut sist.

Last edited:
Hotet om donken är en bra motivation om man skulle hamna på efterkälken ;)

oscar skrev:
Vilken grym utmaning för Mårtensson och Nordgren att köra ifrån en B-förare vars racingbudget i SM inte ens tillåter köp av nya däck.

Själv saknar du visserligen 250-meriter men med en kitad -05 Honda, egen meck, ett par träningsläger under vintern och resurser att lägga på nya däck inför både kval och race borde du kanske jämföra dig med någon som tar SM på lika stort allvar som du själv?

Edit: när du aviserade din entré i 250 trodde jag att du skulle satsa ungefär lika stora resurser som i Rookie 1000. Lite lagom alltså. Ungefär som jag själv. Därför kändes det både kul och rimligt att utmana dig. Men med dina resurser finns inte en sportslig chans för mig att försöka hålla jämnt skägg. Synd - för det hade varit kul med jämna strider någonstans i mitten av fältet.

Last edited:
Nyteknik skrev:
Vilken grym utmaning för Mårtensson och Nordgren att köra ifrån en B-förare vars racingbudget i SM inte ens tillåter köp av nya däck.

Själv saknar du visserligen 250-meriter men med en kitad -05 Honda, egen meck, ett par träningsläger under vintern och resurser att lägga på nya däck inför både kval och race borde du kanske jämföra dig med någon som tar SM på lika stort allvar som du själv.
Nu är det väl oftast du som jämför dig med oscar. Eller?

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...