Bara skruva, aldrig köra - snyft, snyft...

Ska väl iofs tillägga att det inte gick särskilt fort för några rookies.
I den "snabba" gruppen var det fullt av r600'or och rookie-tusenkubikare, men det var inte många som körde under minuten.
Så det var alldeles för trångt för några fria varv, så jag bytte och körde i den långsamma gruppen istället, där vi typ var 10-12 pers på banan istället, där det funkade betydligt bättre.

oFFkeFF skrev:
Ska väl iofs tillägga att det inte gick särskilt fort för några rookies.
I den "snabba" gruppen var det fullt av r600'or och rookie-tusenkubikare, men det var inte många som körde under minuten.
Så det var alldeles för trångt för några fria varv, så jag bytte och körde i den långsamma gruppen istället, där vi typ var 10-12 pers på banan istället, där det funkade betydligt bättre.
Ajabaja - inte köra "fort" i "långsamma" gruppen.

GSXR1100R skrev:
Fick du gashäng :va

Hehe, ja faktiskt ett par gånger i bromsningen till bergskurvan. Mitt ena par handskar veckades i handflatan, och på nåt skumt sätt när jag skulle bromsa så mellangasades ofrivilligt så mycket att det knuffade på inför kurvan, lite lätt bajsnödigt faktiskt.
Byte av handskar löste det problemet.

oFFkeFF skrev:

Jäkla översittarfasoner att gasa förbi mig varv efter varv ur torparn trots att jag får en ok utgång, ligger på bra varvtal på rätt växel, och vrider max på rullen :tungan

jP skrev:
Jäkla översittarfasoner att gasa förbi mig varv efter varv ur torparn trots att jag får en ok utgång, ligger på bra varvtal på rätt växel, och vrider max på rullen :tungan

Det är lite skillnad i effekt mellan 250r och 250dam ;)

oFFkeFF skrev:
Hehe, ja faktiskt ett par gånger i bromsningen till bergskurvan. Mitt ena par handskar veckades i handflatan, och på nåt skumt sätt när jag skulle bromsa så mellangasades ofrivilligt så mycket att det knuffade på inför kurvan, lite lätt bajsnödigt faktiskt.
Byte av handskar löste det problemet.
Det förklarar ju att det gick fortare än vanligt, se till att ha dom dära kit-handskarna nästa race.

GSXR1100R skrev:
Det förklarar ju att det gick fortare än vanligt, se till att ha dom dära kit-handskarna nästa race.
Kanske något för Mumlan att låna. Kit-handskar är väl det enda han saknar?

Chris Ash skrev:
Det är inte illa alls! Är din hoj en av landets snabbare 250R? I klass med Evas TZM?

På a-torp gick den lika fort iaf, som den gick nu på sviestad, så gick den ännu fortare, gått sakta ner på munstyckena, utan att se några tecken på detonationer :)

Det är väl en del som går fortare. Lindfors RSV i en klass för sig, Mårtenssons, Dobrich, Kihlanders (när den väl går :brinnerupp ), Sjöströms, Harms etc.
Men det kanske mest beror på utgångshastigheten på rakan? ;)

Goodstuff skrev:
Men det kanske mest beror på utgångshastigheten på rakan? ;)

Nej det gör det inte! Jag var på väg om Lindfors på yttern ut på långrakan, men kom aldrig längre upp än att mitt framhjul var i höjd med hans fotpinne. I slutet på rakan hade han 70-100 meters försprång!

*/ ?>
Back