Bara hjälm tshirt & shorts vid 150+

SmiiX

Kawakisaki
Gick med
25 Mar 2010
Ort
Skåne westcoast
Hoj
09, kawasaki, er-6n mattsvart
Kör som du är klädd är mitt lilla motto..

Gött som fan att köra i linne!
Och japp jag får allt skylla mig själv om jag ramlar.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Frihet, det är felet... låt oss genast ge upp den.


Frihet....


...under ansvar!


Funkar ju inte riktigt för alla. Jag åker hoj till jobbet nu, med hjäml ryggskydd och handskar bara. Skillnaden är att det inte går snabbare än 50 nånstans den sträckan vilket kan jämföras med en moppe eller en snabb cyklist.

Därifrån till 150??? Shit happens, så är det bara. Jääävligt jobbigt om det händer utan vettiga skydd.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag har inga som helst skrupler när det gäller att jag kan kosta pengar för samhället om jag vurpar vare sig jag kör i tischa eller läder. Jag har finansierat min eventuella sjukhusvistelse flera gånger om och jag ser inte min lekamen som något resten av svenska folket är aktieägare i och att jag har ett ansvar gentemot dem att hålla mig frisk och hel.
Folk nuppar utan kodis, röker slåss och super utan att det blir något liv. Jag snjuter av att låta vinden smeka min ludna lekamen så då får det vara då. Gilla läget. Och kom inte med "vänta bara tills du går omkull" för det har jag gjort upprepade gånger så jag vet vilka risker jag utsätter mig för. Nu är jag grinig men det är bara för att det är varmt. Och för att jag inte får ligga.
 
Last edited:

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000 -05
Kan inte vart jag då jag åkte med badbrallor till badet i tyresö via nynäsvägen.

Det jag noterade nu jämfört med min gamla gpz 1100 som var den jag körde sist barfota på är att växelpinnen tar lite längre upp på foten och inte nere på tån, uppbenbarligen kortare växelpinnar nu, och inge gummi på dom heller, sicket förfall.
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Man kan ju börja med att fråga...Bully...vad surfar du på för sidor egentligen? :tuttar

om du tar bort alla censur tillägg på google så är det bara söka på gay motorcycle så kommer det en massa grabbar som åker hoj med shorts :)
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tog en kvällstur nu i den tropiska hettan, t-shirt + short.

Var sjuukt skönt :)
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
om du tar bort alla censur tillägg på google så är det bara söka på gay motorcycle så kommer det en massa grabbar som åker hoj med shorts :)

Misstänkte nästan att du va lagd åt det hållet när jag hörde att du va hårfrisörska...sorry, frisör. :tuttar Då vet jag att jag inte var ute och cyklade helt då. :gnissla
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Misstänkte nästan att du va lagd åt det hållet när jag hörde att du va hårfrisörska...sorry, frisör. :tuttar Då vet jag att jag inte var ute och cyklade helt då. :gnissla



Jobbar inte som det längre :p så vad ska du hitta på nu då...va va va!!!
 

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
Garagepolarn kör aldrig med mer (säkerhet) än hjälm, ryggskyddet och handskar, och han kör sällan lungt...
Jag kör aldrig med mindre än full mundering...

Kontenta, varje person kan påverka sitt eget öde till viss del, och jag har iaf. inbillningen att om vi båda trillar så har jag mer hud kvar än han har :tungan
Jag tycker verkligen det ser jätte behagligt ut att köra som han gör, men jag skulle fortf. inte riskera, och jag är inte hans morsa...

Så varför bry sig vad andra har på sig? :) Så länge det bara är hjälmtvång så kommer det finnas folk som kör med mindre grejjer...
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Det bästa vore ju att förbjuda allt som inte är normalt så folk inte får för sej att dom kan göra som dom vill, egen vilja och valfrihet är ju livsfarligt.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Det bästa vore ju att förbjuda allt som inte är normalt så folk inte får för sej att dom kan göra som dom vill, egen vilja och valfrihet är ju livsfarligt.

Vi ska ha Normalitetsverk och Normalitetsminister som sätter normer för oss avvikande så vi vet vad som är ok och inte. Mona kan sätta på..eller tillsätta en sådan minister.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ja..Lagomminister måste vi ju ha. Han skulle stävja alla försök att ta ut svängarna i livet.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top