Bara hjälm tshirt & shorts vid 150+

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Z1000
Nu är man på SH, man får inte kritisera andra för ´hur de är klädda :ajabaja Då kan man själv bli idiotförklarad med påståenden som"det är mitt liv, mitt val" "det har du inte ett skit med att göra" sköt dig själv skit i andra etc.

Det straffar samhället när sjukvården får lägga in extra resurser på skrapskadade människor i onödan, och med tanke på denna värme som är just nu och allt fler som kör då det är fint och skall "bara" iväg till kompisen o fika eller iväg på ett kvällsdopp, eller en "svalkande" tur, så kommer det bli allt mer sådant..

Som jag sagt förr, jag har inte skinnstället, o handskar, stövlar som ett skydd mot kylan.

För min del skulle de gärna få lagstadga skyddskläder på mc, likaväl som hjälm och dela ut böter i parti o minut, så kanske det kan kompensera dyra extrainsatser som belastar sjukvården för "sommarstekare" som går ikull....

Man kan ju alltid att dra allting till sin spets. Som du säger: "Det straffar samhället...." Ja det har du rätt i. Men det straffar ochså samhället när du med full skyddsutrustning klotar, bryter t.ex nacken och blir förlamad. Det är farligt att köra hoj, what so ever. Man kan ju komma runt problemet genom att förbjoda mc eftersom det... "Straffar samhället...." ;)
Fast det tycker inte jag.... det är ju kul att köra. :tungan
 

Lardi

Medlem
Gick med
5 Jun 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Såld =(
På tal om skydd osv så ska ja nog ta på mina skyddsshorts (läs rätt, badshorts) och t-shirt för en sväng till sjön..

Döm mig!!
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
someone_is_wrong_on_the_internet1.jpg
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Det gör ont att köra så!! Jag rejsade med en ferrari på örbyleden för ett par dagar sedan, men fick ge mig för att mina armar blev blästrade av sand/grus som drogs upp efter honom i 200 :gnissla
Så dagens tips är: Låt ingen komma förbi när ni kör i kortärmat:tungan
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag tycker en annan sak är konstig. Igår tjörde jag i linne, badbrallor och snijkers på gammelrettan och möter då en jeppe på en XJ600 i svart gårtexmex-ställ med packbox. Han vinkar och då tänker jag att vad fasen har vi gemensamt annat än att vi valt samma fortskaffningsmedel?

Det gör ont att köra så!! Jag rejsade med en ferrari på örbyleden för ett par dagar sedan, men fick ge mig för att mina armar blev blästrade av sand/grus som drogs upp efter honom i 200 :gnissla
Så dagens tips är: Låt ingen komma förbi när ni kör i kortärmat:tungan

Så jäkligt är det inte. Hagelskur är iof ingen höjdare när det går undan men inte jävligare än att man blir lite röd.
 
Last edited:

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Jag tycker en annan sak är konstig. Igår tjörde jag i linne, badbrallor och snijkers på gammelrettan och möter då en jeppe på en XJ600 i svart gårtexmex-ställ med packbox. Han vinkar och då tänker jag att vad fasen har vi gemensamt annat än att vi valt samma fortskaffningsmedel?



Så jäkligt är det inte. Hagelskur är iof ingen höjdare när det går undan men inte jävligare än att man blir lite röd.

Är väl jag som börjar bli gammal och tjejig:D
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Igår ville jag ta hojen en sväng ner te sjön o slänga mig i plurret, men jag orkade inte sätta på mig skydden så jag sket i de.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det straffar samhället när sjukvården får lägga in extra resurser på skrapskadade människor i onödan, och med tanke på denna värme som är just nu och allt fler som kör då det är fint och skall "bara" iväg till kompisen o fika eller iväg på ett kvällsdopp, eller en "svalkande" tur, så kommer det bli allt mer sådant..

När jag klotar i jeans och tischa (har hänt några gånger i relativt hög fart men alla lemmar och extremiteter finns kvar) så skadar jag mig själv. När en läderoverallspilot med stövlar och pvc-gråsugga klantar sig i 30-gradig värme är sannolikheten större att denne gjort detta pga ofokus och då riskerar övriga traffikanters hälsa.

Skillnaden är att jag inte brusar upp över dennes "Jag vill framstå som att jag tänker på andra medan jag tänker på mig själv och eftersom att det är varmt och jävligt när jag tänker på mig själv ska de som njuter av sommarvinden i tischa och jeans få bära skulden".

Tjör hoj i stället för att gnälla.

När lag på fullkomlig skyddsutrustning kommer lägger jag ned hojåkat. Jag kör inte hoj för att jag måste eller att samhället kräver det av mig utan för att det ger mig livskvalitét. Att åka i jeans och tischa är skönt när det är 30 grader och ger mig livskvalitét. I läderoverall är det inte skönt utan då kör jag hellre bil med ac och stereo.
 

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Ort
H-Town
Hoj
F4 Izzle
Tack Teo, vad e grejen med det? Är vi i så desperat behov av att tillhöra en grupp individer med samma fordon? Hälsar alla som har husvagn kopplad till bilen, Folk som har trampecykel? Nej, tror inte det! Se bara hur stora motsättningar det finns i val av kläder när vi befinner oss i trafiken...
 

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Ort
Linköping
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Märkligt att diskutionen kretsar runt att killen kör utan relevanta skydd och inte det faktum att han framför sitt fordon i 150+. Vad jag vet så är det på givna stället tillåtet att framföra sitt fordon i 90 km/h. Lagbrottet skiter alla i, men en skydden, dom ska på!

Igår tog jag hojen till bolaget iför kortärmad skjorta, shorts och gympadojjor. Varför? För att det var det enklaste, skönaste och snabbaste sättet för mig att inhandla en flaska "Bacardi mojito" till frugan. Dumdristigt och farligt? Ja kanske. Skönt? Absolut! Hände det något? Nope! Hade jag ångrat mig om det gjorde det? Absolut! Ångrar jag mig nu att jag åkte utan skydden? Nope, verkligen inte. Det var skönt som fan. :tummenupp

Det har även hänt att jag tagit hem både vrak och pinglor efter blöta utekvällar i min ungdom och även där kört utan skydd. Självklart har man ångrat sig som fan när man inser att man fått flugor i trumpeten och tänkt "Alltid skydd från och med nu".
Jag har också cyklat och åkt inlines utan relevanta skydd. Till och med utan hjälm hör och häpna. Detta gör jag iofs fortfarande. Och jag kommer säkert att ångra mig när jag ramlar. Men den smällen tar jag då.
Kontentan av det hela tror jag har lite med frihet att göra. Att inte alltid följa normen och bryta mot invanda mönster och måsten. Sen är det fan rätt skönt att köra i shorts och t-shirt när det är så varmt som det är.:)

Kunde inte sagt det bättre...:tummenupp Jag i tischa+shorts och sambon i bikini och givetvis hjälm gled ner till stranden idag. Bästa jag gjort idag men givetvis anpassar man körningen efter klädsel.
Vet man att man ska ut på inspererad körning så åker givetvis alla skydd på....
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Livet är fullt av val. Triviala val och stora val. Vad man ska äta till frukost är kanske inte livsavgörande precis, medan huruvida man ska gifta sig med någon är det. Vad man dock inte får glömma bort är att alla de små triviala valen tillsammans också blir livsavgörande, eftersom de i regel följer ett mönster, en grundläggande livsfilosofi.

Man kan minska risken för att skada sig en aning genom att i alla sina små och stora val välja det "säkra" alternativet, istället för det man egentligen skulle vilja välja. Tittar man på ett enskilt tillfälle så kanske uppoffringen inte ser så stor ut, och man kanske tänker att det är ju dumt att chansa, men när du summerar ihop ditt liv blir det rätt många tillfällen där du har valt ett lite sämre liv.

Jag säger inte att man får ett bättre liv för att man kör utan skinnställ, men jag lever ett bättre liv för att jag själv väljer när jag vill vara "säker" och när jag vill vara lite crazy. Jag respekterar andras rätt att göra detsamma.

Ibland kanske det kostar skattebetalarna lite mer för sjukvård, ibland lite mindre eftersom personen dör istället för att skadas, och skulle det vara så att slutsumman blir lite högre så är det värt det för att folk ska få tänja lite på gränserna ibland. Tycker jag.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Blir enklare att övertala tuffingar när man säger till dem att det bara är sådana killar som kör i shorts och hjälm :D


Är du en sån där?
 

Bifogat

  • GayBikers.jpg
    GayBikers.jpg
    211.9 KB · Visningar: 89

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Nu är man på SH, man får inte kritisera andra för ´hur de är klädda :ajabaja Då kan man själv bli idiotförklarad med påståenden som"det är mitt liv, mitt val" "det har du inte ett skit med att göra" sköt dig själv skit i andra etc.

Det straffar samhället när sjukvården får lägga in extra resurser på skrapskadade människor i onödan, och med tanke på denna värme som är just nu och allt fler som kör då det är fint och skall "bara" iväg till kompisen o fika eller iväg på ett kvällsdopp, eller en "svalkande" tur, så kommer det bli allt mer sådant..

Som jag sagt förr, jag har inte skinnstället, o handskar, stövlar som ett skydd mot kylan.

För min del skulle de gärna få lagstadga skyddskläder på mc, likaväl som hjälm och dela ut böter i parti o minut, så kanske det kan kompensera dyra extrainsatser som belastar sjukvården för "sommarstekare" som går ikull....

90 procent av dom som vurpar har skyddsutrustning, jag tycker att det känns som att skyddutrustning skapar osäkrare förare vars strävan är att just råka ut för en olycka så jag tycker vi borde förbjuda skyddsutrustning. Tänk hur mycket resurser vi skulle kunna spara om vi fick ner denna siffra, att 10 procent saknar utrustning och råkar ut för olyckor är bättre än 90 procent :yoparty
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top