Bara hjälm tshirt & shorts vid 150+

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
På väg hem söderifrån igår låg jag i standard 120 på E4n och blev omkörd av en sporthoj som håller 150+ ..... men föraren hade bara hjälm, tshirt, shorts o jympadojjor. :huvet:huvet:huvet

Även sett ett antal med endast hjälm som skyddsutrustning på både förare o passagerare :pangihuve

Vad är det för fel i huvet på dessa nötter?
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Det var nog inte jag...jag hade chinos på mig...och tjejen streach jeans.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Rent spontant, när jag cyklar och träffar humlor och annat elände så känns det hyggligt, och jag har tagit fåglar med knogarna på hojen, det gjort jävligt ont. Att ta humlor, getingar mm med bara huden i 100++ måste vara mer smärtsamt än vad man helst vill uppleva...
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Rent spontant, när jag cyklar och träffar humlor och annat elände så känns det hyggligt, och jag har tagit fåglar med knogarna på hojen, det gjort jävligt ont. Att ta humlor, getingar mm med bara huden i 100++ måste vara mer smärtsamt än vad man helst vill uppleva...

+

Men det är ju så skönt att känna hur paketet fladdrar mellan låren inne i shortsen.

= humlor på fel ställe i hög fart, aj. :D
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Rent spontant, när jag cyklar och träffar humlor och annat elände så känns det hyggligt, och jag har tagit fåglar med knogarna på hojen, det gjort jävligt ont. Att ta humlor, getingar mm med bara huden i 100++ måste vara mer smärtsamt än vad man helst vill uppleva...

det är ju billigare än akupunktur och ungefär lika skönt :tummenupp
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Ingen höjer på ögonbrynen när folk åker scooter i shorts i 70 km/h, men om någon åker tung MC i samma fart blir det ramarskri...märkligt.

har märkt de också! :va

Kommer i 70-80 med trimmad moped i shorts och t-shirt på vägarna så bryr sig ingen för de e vardag!

men med lätt mc är de full mundering för o köra i 60 på en grusväg fram och tillbaka!
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Våra föräldrar älskade oss inte tillräckligt som barn och nu blir det som det blir.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Fördelen är att om man vurpar i shorts och t-shirt så behöver man inte oroa sig för hudcancer i framtiden! :tummenupp
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top