Halogen
Apajävel!
Jag vill ha pengar i handen.
Hur gammal är du? Jag gissar 50+.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill ha pengar i handen.
Hur gammal är du? Jag gissar 50+.![]()
pengarna i madrassen är underskattat, bojkotta banken!![]()
Jag anser att 29.000:- är en skitsumma. En skitsumma som många privatpersoner hanterar hyfsat frekvent, det är ju faktiskt bara en summa som motsvarar en normal månadslön.
Får gärna vara 70-tal också. Jag litar inte på någon och vill ha pengarna direkt![]()
Problemet med internet är om man har olika bank, då kommer ju pengarna överföras tidigast dagen efter (iaf. i min bank). Ska köparen överföra pengar och sedan hämta hojen dagen efter, lite jobbigt att åka 50 mil för en hoj om man ska åka fram och tillbaka för det.
Bättre att lösa det på plats...
Problemet med internet är om man har olika bank, då kommer ju pengarna överföras tidigast dagen efter (iaf. i min bank). Ska köparen överföra pengar och sedan hämta hojen dagen efter, lite jobbigt att åka 50 mil för en hoj om man ska åka fram och tillbaka för det.
Bättre att lösa det på plats...
Man löser det på plats genom att köparen loggar in på sin bank och gör överföringen på plats tillsammans med säljaren. På så sätt ser säljaren att pengarna blir överförda (man får tom kvitto!!!!) även om de inte dyker upp på säljarens konto förrän dagen efter.
Hur svårt kan det va?
Så om jag bygger min egen fake-internetbank och registrerar domänen nordeainternetbank.se eller swedebank.se eller vadfansomhelst så kan jag köpa massvis med bilar alltså?
Jag skulle fortfarande vara lite orolig om man inte hade samma bank så man kunde kolla direkt att pengarna verkligen var där.
Så om jag bygger min egen fake-internetbank och registrerar domänen nordeainternetbank.se eller swedebank.se eller vadfansomhelst så kan jag köpa massvis med bilar alltså?
Jag skulle fortfarande vara lite orolig om man inte hade samma bank så man kunde kolla direkt att pengarna verkligen var där.
Det kan man naturligtvis göra, men det verkar nästan enklare att trycka upp falska sedlar eller en falsk postväxel.
Falska sedlar fungerar bäst i sin hast, men en postväxel kan man ringa och kontrollera täckningen på
puss
Hur svårt är det att snickra en enkel internetbanksida? Det är ju skitenkelt, dessutom kan man ju sno designen från den man ska efterlikna.Det kan man naturligtvis göra, men det verkar nästan enklare att trycka upp falska sedlar eller en falsk postväxel.
Nej, man för över pengarna när säljaren tittar på så alla siffror är rätt.
Sen tar det dessa dagar helt enkelt. det händer A L D R I G att pengarna INTE skulle föras över. Varför liksom?
Om inte annat så har man kvitto på köpet med underskrifter samt varandras legitimation man kan kopiera på kvittot. Det hade funkar i en polisanmälan.
Så köpte jag en bil för några veckor sen nu och det var inga problem. Jag hade Nordea och han hade Swedbank. Han fick pengarna på tisdagen efter vi förde över från söndagen.
Så funkar det.
Falska sedlar fungerar bäst i sin hast, men en postväxel kan man ringa och kontrollera täckningen på
puss
Hur svårt är det att snickra en enkel internetbanksida? Det är ju skitenkelt, dessutom kan man ju sno designen från den man ska efterlikna.
Det bästa är kanske att använda någon bank som inte egentligen har internetbank..
Jag är inte så orolig över att jag, du eller mavve ska luras, utan mer att alla 50 och 60-talister som inte är så datorvana ska råka illa ut. Jag menar, några har ju faktiskt gått på Nordea-breven, Nigeria-breven och allt annat skit.
Kvittot skrivs som "kvitto på betalaningen", bara hävda att jag redan betalat har ju kvitto på det
En postväxel har alltid täckning, det är just det som är poängen med den....
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |