Banken vill inte ha mina pengar

Jag har samma problem men då det är en mindre summa så försökte jag handla upp den men nu får jag inte lösa ut packet och betala med 500ingar längre :3freak Nehä vafan ska jag göra med dom då?

Förvånad att man kan ändra sina uppdrag man ger till banken?
Internetbanken är inte direkt till för att någon ska titta över axeln och nicka förtroendefullt när denne tryckt på OK.

Internetbanken är väl till för att man ska kunna sköta sina ärenden på distans. Hurvida jag kan ändra på överföringar mellan olika banker ska jag låta vara osagt. Men låter ju vettigt att man ska kunna ändra ifall man sjabblat till det eller bara ångrar sig. Datumet är ju alltid en bankdag framåt för transaktion.

Intressanta är egentligen hur ni lånar någon annas dator som är full med fulprogram, och loggar in på eran internetbank för att det sedan ska stå någon bredvid och titta på hur din privata ekonomi fördelad över aktier och sparkonton medans du knappar kontonummer.

Tag ett foto av köparen så har du nåt att gå på om du blir blåst.

Jag har Handelsbanken. Vet inte om det är olika mellan pg/bg-betalningar och överföringar, men pg/bg går då iaf att ta bort om man vill.

Köpare och säljare går in på köparens bank.
Hej säger köpare. Jag vill ha en postväxel på xxxxxxkr, okej säger dom.
Sen vandrar snällt köpare och säljare till säljaren bank med postväxeln och säljaren säger: Hej jag vill sätta in detta på mitt konto.

Idiotsäkert...orka krångla till det :)
Visst på en helg fungerar det inte men ta ledigt en vardag då! ;)

därför har man ett maffigt kassaskåp ståendes hemma. :wiggle

och dom pengarna man får ifrån jobbet sätter man in på ett E-sparkonto. :)

Köpare och säljare går in på köparens bank.
Hej säger köpare. Jag vill ha en postväxel på xxxxxxkr, okej säger dom.
Sen vandrar snällt köpare och säljare till säljaren bank med postväxeln och säljaren säger: Hej jag vill sätta in detta på mitt konto.

Idiotsäkert...orka krångla till det :)
Visst på en helg fungerar det inte men ta ledigt en vardag då! ;)

precis så gjorde jag och den snubben jag köpte min hoj av. smidigt och bra gick det:)

Last edited:
Kan man inte bara säga åt banken att det är pengar man har fått för sexuella tjänster, är det en tjej bakom kassan så kanske hon vill bli kund....

Det är fördjävligt helt enkelt, en bank har till uppgift att förvalta pengar, inte att försvåra förvaltandet...
Det finns poliser som har till uppgift att spåra eko-brott.

El Garto:

Jag tycker du gjorde helt rätt. Hade jag varit i ditt skinnställ (kläder), så hade jag gjort exakt likadant.

Själv bytade jag förra veckan från Swedbank till Nordea.
Men det berodde på att dom stängde ett bankkontor med uttagsautomat där jag bor - innan dom körde igång det nya kontoret som ligger ett par hundra meter därifrån.

Ett sätt är att maila någon högre chef inom Nordea och berätta hur du blev behandlad. Inte för att det kan få det hela ogjort eller att du vill gå tillbaka till dom eller få någon ursäkt. Men om du inte gör något alls, så får dom heller aldrig reda på varför du avslutade ditt konto där.

Handelsbanken i Kista har inte samma humor. De vägrade ta emot 2000 kr som jag försökte sätta in.
Man måste kunna visa upp något dokument som visar hur man kommit i besittning av pengarna.

Handelsbanken i Kista har inte samma humor. De vägrade ta emot 2000 kr som jag försökte sätta in.
Man måste kunna visa upp något dokument som visar hur man kommit i besittning av pengarna.

Det är väl bara att handskriva ett eget dokument om att man fått pengarna till skänks av någon faster eller nåt isf.. :va

Varför ? för 2000 kr ska du inte behöva redovisa om de inte sänkt gränsen ännu mer. Sist jag la in 15 tusen på en bank så ville de veta varifrån pengarna kom bara för att de handla om summor över 10 tusen. Och de var i höstas.

Varför ? för 2000 kr ska du inte behöva redovisa om de inte sänkt gränsen ännu mer. Sist jag la in 15 tusen på en bank så ville de veta varifrån pengarna kom bara för att de handla om summor över 10 tusen. Och de var i höstas.

Gör som jag, börja klaga på att dom begär leg. och stör dig på det riktigt rejält så glömmer dom frågan om ursprunget på stålarna.

Har funkat en 4-5ggr nu.:D

Gör som jag, börja klaga på att dom begär leg. och stör dig på det riktigt rejält så glömmer dom frågan om ursprunget på stålarna.

Har funkat en 4-5ggr nu.:D

Jo jag skrev privata affärer. Hon i kassan fatta ju att jag sålt en bil. Men lite kul kan man väl få ha. Så länge kontanter kan sättas in så ska de ge blanka fan i var man får 2 tusen från. Min bank är rejält korkade så jag undviker gå in där. Försökte ta avgift av mig när jag växlade in dricks jag fått runda slängar 5000 kr i mynt. Och som kund så var de gratis. =)

jag ville ju dra till med en rövarhistoria när jag skulle sätta in 7000 senast.

Men ingen frågade mej vart jag fått pengarna ifrån :(

är väl deras sätt att säga m a o hanterar vi inte kontanter längre, förutom våra egna skumraskaffärer :arsele

Kan man inte hävda att man sålt lite sex vid sidan om?

Inget konstigt att man har lite kontanter då.

Det händer även mig när jag för över pengar på internet mellan min två banker, då måste jag redogöra för vart pengarna kommer från samt vilket syfte jag har till att föra över pengarna till deras bank. Det är något formulär som finansinspektionen kräver att man ska fylla i. Fast det är nog bara på LF som jag har blivit krävd på sådant.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park