Banken vill inte ha mina pengar

pengarna i madrassen är underskattat, bojkotta banken!:tummenupp

Jag anser att 29.000:- är en skitsumma. En skitsumma som många privatpersoner hanterar hyfsat frekvent, det är ju faktiskt bara en summa som motsvarar en normal månadslön.

jag önskar jag kunde få ut 29000kr efter skatt :cool:

Det är ju då man skriker; What! My money not good enough foow ya!?? :kulspruta

Problemet med internet är om man har olika bank, då kommer ju pengarna överföras tidigast dagen efter (iaf. i min bank). Ska köparen överföra pengar och sedan hämta hojen dagen efter, lite jobbigt att åka 50 mil för en hoj om man ska åka fram och tillbaka för det.
Bättre att lösa det på plats...

Problemet med internet är om man har olika bank, då kommer ju pengarna överföras tidigast dagen efter (iaf. i min bank). Ska köparen överföra pengar och sedan hämta hojen dagen efter, lite jobbigt att åka 50 mil för en hoj om man ska åka fram och tillbaka för det.

Man löser det på plats genom att köparen loggar in på sin bank och gör överföringen på plats tillsammans med säljaren. På så sätt ser säljaren att pengarna blir överförda (man får tom kvitto!!!!) även om de inte dyker upp på säljarens konto förrän dagen efter.

Hur svårt kan det va?

Nej, man för över pengarna när säljaren tittar på så alla siffror är rätt.

Sen tar det dessa dagar helt enkelt. det händer A L D R I G att pengarna INTE skulle föras över. Varför liksom?

Om inte annat så har man kvitto på köpet med underskrifter samt varandras legitimation man kan kopiera på kvittot. Det hade funkar i en polisanmälan.

Så köpte jag en bil för några veckor sen nu och det var inga problem. Jag hade Nordea och han hade Swedbank. Han fick pengarna på tisdagen efter vi förde över från söndagen.
Så funkar det.

Man löser det på plats genom att köparen loggar in på sin bank och gör överföringen på plats tillsammans med säljaren. På så sätt ser säljaren att pengarna blir överförda (man får tom kvitto!!!!) även om de inte dyker upp på säljarens konto förrän dagen efter.

Hur svårt kan det va?

Fan ta dig :mad:

Last edited:
Så om jag bygger min egen fake-internetbank och registrerar domänen nordeainternetbank.se eller swedebank.se eller vadfansomhelst så kan jag köpa massvis med bilar alltså?

Jag skulle fortfarande vara lite orolig om man inte hade samma bank så man kunde kolla direkt att pengarna verkligen var där.

Så om jag bygger min egen fake-internetbank och registrerar domänen nordeainternetbank.se eller swedebank.se eller vadfansomhelst så kan jag köpa massvis med bilar alltså?

Jag skulle fortfarande vara lite orolig om man inte hade samma bank så man kunde kolla direkt att pengarna verkligen var där.

Välkommen till 2000talet! :tummenupp

Min pappa är också lite orolig varenda gång han drar sitt VISAkort, men det börjar släppa säger han ;)

Det kan man naturligtvis göra, men det verkar nästan enklare att trycka upp falska sedlar eller en falsk postväxel.

Det kan man naturligtvis göra, men det verkar nästan enklare att trycka upp falska sedlar eller en falsk postväxel.

Falska sedlar fungerar bäst i sin hast, men en postväxel kan man ringa och kontrollera täckningen på ;)

puss

Hur svårt är det att snickra en enkel internetbanksida? Det är ju skitenkelt, dessutom kan man ju sno designen från den man ska efterlikna.

Det bästa är kanske att använda någon bank som inte egentligen har internetbank..

Jag är inte så orolig över att jag, du eller mavve ska luras, utan mer att alla 50 och 60-talister som inte är så datorvana ska råka illa ut. Jag menar, några har ju faktiskt gått på Nordea-breven, Nigeria-breven och allt annat skit.

Man får anpassa sig efter de tiderna som råder.

Kontanter är lika ute som grovt utsvängda jeans :hihi

Nej, man för över pengarna när säljaren tittar på så alla siffror är rätt.

Sen tar det dessa dagar helt enkelt. det händer A L D R I G att pengarna INTE skulle föras över. Varför liksom?

Om inte annat så har man kvitto på köpet med underskrifter samt varandras legitimation man kan kopiera på kvittot. Det hade funkar i en polisanmälan.

Så köpte jag en bil för några veckor sen nu och det var inga problem. Jag hade Nordea och han hade Swedbank. Han fick pengarna på tisdagen efter vi förde över från söndagen.
Så funkar det.

För att slippa betala?
Falskleg?
Kvittot skrivs som "kvitto på betalaningen", bara hävda att jag redan betalat har ju kvitto på det
Lämnar du ifrån dig något frivilligt så kan du inte stöldanmäla det så lycka till att få tillbaka hojen om den är kvar i sverige eller inte slaktad redan.

Falska sedlar fungerar bäst i sin hast, men en postväxel kan man ringa och kontrollera täckningen på ;)

puss

En postväxel har alltid täckning, det är just det som är poängen med den....

Last edited:
Hur svårt är det att snickra en enkel internetbanksida? Det är ju skitenkelt, dessutom kan man ju sno designen från den man ska efterlikna.

Det bästa är kanske att använda någon bank som inte egentligen har internetbank..

Jag är inte så orolig över att jag, du eller mavve ska luras, utan mer att alla 50 och 60-talister som inte är så datorvana ska råka illa ut. Jag menar, några har ju faktiskt gått på Nordea-breven, Nigeria-breven och allt annat skit.

En enkel internetbanksida, med inloggning med dosa/skraplott, överföringsknappar, rulllister, kvittoutskrivning etc - det är inte så himla enkelt.
Går man på Nigeriabrev förtjänar man förmodligen att bli blåst på bilaffären också.

Kvittot skrivs som "kvitto på betalaningen", bara hävda att jag redan betalat har ju kvitto på det

"Betalning sker via öveföring mellan bank X och bank Y. Mc anses vara fullt betald när pengarna finns på säljare Y:s konto."

En postväxel har alltid täckning, det är just det som är poängen med den....

Även om den är falsk?

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP