Bankörning vs Bling-bling

Jag lägger helst mina slantar på (multipoll)

• Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Vad lägger du helst pengar på, bandagar och däck eller miniblinkersar, kolfibertejp, styling och liknande.

GSXR1100R skrev:
Vad lägger du helst pengar på, bandagar och däck eller miniblinkersar, kolfibertejp, styling och liknande.

Går ju att kombinera lite.. bling bling till banan typ magnesiumfälgar.. :tummenupp

Funktion och kulhetsfaktor före utseende.

emullo skrev:
Går ju att kombinera lite.. bling bling till banan typ magnesiumfälgar.. :tummenupp
Magnesiumfälgar är inte bling om man kör bana, samma sak med all annan väg/effekt förbättrande delar.

Köper man däremot Marvicfälgar för gatåkning så klassas det som bling x2.

:hihi

Jag lägger även den största delen på BENSIN och FÖRSÄKRING ..........
Billigt och köra hoj ..........

Last edited:
GSXR1100R skrev:
Magnesiumfälgar är inte bling om man kör bana, samma sak med all annan väg/effekt förbättrande delar.

AAA okej.. då väljer jag bandagar först.

Lever billigt, jobbar som en gnu på sommaren, kör hoj och försöker lägga resten av pengarna på hög. Dessa pengar ska jag ha till mitt blivande hus med värmegarage och ingång från köket(så att gumman lätt kan säga till när maten är klar). I garaget ska det stå minst en finhoj, en offroad och något projekt. Tänker investera i svets, blästerskåp, kompressor, lyftbord mm.

ola_sandin skrev:
Lever billigt, jobbar som en gnu på sommaren, kör hoj och försöker lägga resten av pengarna på hög. Dessa pengar ska jag ha till mitt blivande hus med värmegarage och ingång från köket(så att gumman lätt kan säga till när maten är klar). I garaget ska det stå minst en finhoj, en offroad och något projekt. Tänker investera i svets, blästerskåp, kompressor, lyftbord mm.
Jaha är detta bandagar eller bling?

ola_sandin skrev:

Instämmer helt o fullt, då e det bara blästerskåpet och lyftbordet kvar då..

GSXR1100R skrev:
Vad betyder multipoll då tror du?

Missade det.. :Bugar

Tycker allt är kul som har med mc att göra om det sen är att sätta dit nya blinkers eller köra bana så spelar det mindre roll det är lika kul fast på olika sätt.

GSXR1100R skrev:

Om man har Marvic fälgar på gathojen som man åker bana med får man fortfarande Bling x2 poäng då?

P@trik skrev:
Missade det.. :Bugar

Tycker allt är kul som har med mc att göra om det sen är att sätta dit nya blinkers eller köra bana så spelar det mindre roll det är lika kul fast på olika sätt.

Jag förstår inte hur man ens kan jämföra rolighetsfaktorn dem emellan... :va

Om du blir tvungen att välja då? Blinkers som garanterat får grabbarna vid korvmojen att häpna, eller en dag på banan?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8