Kneedrag
Guest
Bankörning är toppen.
Lätt att få blodad tand

Lätt att få blodad tand

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
observera tiden för imorgon, det börjar 16.00om du kommer
Beroende på antal delatagande kör man olika grupper, Lagom/Medel och Snabb
Är det väldigt få kan det bli en gemensam gatgrupp.
Om man oturligt skulle bli påkörd eller liknande av annan förare i en gatgrupp, hur löses detta försäkringsmässigt eller rent praktiskt?
VA???? försäkring ???alla kör på eget ansvar
terängen pga det. Dessutom brukar omkörningarna vara minst sagt konstiga, och på rakorna ska det maxas å i kurvorna är det i många fall knappt styrfart. Det gör att det blir ganska ryckigt och dantTyvärr så är det många som tycker det är coolt att köra fort rakt fram och inte inte har vett att släppa fram dom som kanske har klenare hojar men som kör fortare i kurvorna istället.
Eftersom dom flesta försäkringsbolag inte längre godkänner bankörning så är det vanligare å vanligare att man delar upp grupperna efter hastighet istället för licens/gatgrupp, och då kör alla på egen risk. Eftersom det gör lika ont att köra på någon som att bli påkörd så ligger det ju i allas ansvar att se sig för!Det bästa är att alltid ha med sig en vanlig skadeanmälan och skriva det på plats om man skulle krocka eller bli torpedad och sen är det bara att skicka in så får försäkringsbolaget lösa problemet om vems fel osv. Men det smidigaste är ju om man kan komma överens om det själva om man tex råkar köra på ngn så är det ibland både smidigare och billigare att köpa ett par billiga delar till stackarn som man råkat köra på men e de totalkrasch e de ju smidigare att ta det genom försäkringsbolag. Har den ena ingen försäkring eller något som inte täcker ja då är det upp till arrangör att utvärdera vem som är skyldig och man kan gå vidare i rätten å då blir det väldigt dyrt för ngn men oftast är det väl som så att man står för sina egna skador men kolla upp vad gällande arrangör har för regler innan man åker så man vet vad som gäller.
När ska du börja tävla? (Fegis)![]()
Det bästa är att alltid ha med sig en vanlig skadeanmälan och skriva det på plats om man skulle krocka eller bli torpedad och sen är det bara att skicka in så får försäkringsbolaget lösa problemet om vems fel osv. Men det smidigaste är ju om man kan komma överens om det själva om man tex råkar köra på ngn så är det ibland både smidigare och billigare att köpa ett par billiga delar till stackarn som man råkat köra på men e de totalkrasch e de ju smidigare att ta det genom försäkringsbolag. Har den ena ingen försäkring eller något som inte täcker ja då är det upp till arrangör att utvärdera vem som är skyldig och man kan gå vidare i rätten å då blir det väldigt dyrt för ngn men oftast är det väl som så att man står för sina egna skador men kolla upp vad gällande arrangör har för regler innan man åker så man vet vad som gäller.
Och det gäller ju faktiskt all användning av hojen, förutom att man kanske har lite mer försäkringsskydd i trafiken.All körning sker på egen risk!
Det är för jävligt om man skrotar sin nya hoj på en körning men glöm aldrig att risken alltid finns och att risken alltid finns att du får betala kalaset själv.
Njae..........
Nu kör jag inte i gatgrupperna längre men enl, Länsförsäkringarnas kundtjänst så gäller min vanliga MC försäkring inte alls vid bana. Detta gäller ÄVEN om jag är "skyldig". Så att få motparten där att fylla i en skadeanmälan behöver inte hjälpa den drabbade ett dyft.
Dessutom sker ALL bankörning på EGEN risk, detta görs solklart på alla körningar och gör oxå att du kan svära dig fri från allt ansvar även som vållande till en krash.
Du ska ALLTID se över dina egna försäkringar för andras kommer med stor sannolikhet inte hjälpa dig på banan.
Det finns försäkringskydd men kör inte dit er -09 modell o tro att om ni blir torpederade att den andra fixar biffen. Om ni vill vara 100% säkra på att ha en hel hoj efter en hel bandag, åk dit som åskådare. Åker ni dit som åkare tar ni en kalkulerad risk. Detta har varit uppe i en massa forum redan oxå.
All körning sker på egen risk!
Det är för jävligt om man skrotar sin nya hoj på en körning men glöm aldrig att risken alltid finns och att risken alltid finns att du får betala kalaset själv.
Tänkte låna tråden lite o fråga vad som krävs för att få licens (och vad det innebär), samt börja köra RR? Rent maskinellt men även av mig?
Läs faq'en på www.roadracing.se om hojen och din utrustningTänkte låna tråden lite o fråga vad som krävs för att få licens (och vad det innebär), samt börja köra RR? Rent maskinellt men även av mig?
Tänkte låna tråden lite o fråga vad som krävs för att få licens (och vad det innebär), samt börja köra RR? Rent maskinellt men även av mig?
Blir det på Torpet då eller? När, ungefär, kan det bli av?Licens tar du på en licenskurs. Fiver kommer att arrangera en tidigt på säsongen 2009.
Jag blev torpedad i början på juni å idioten som körde på mig så e de hans hoj försäkring som täcker mig förutom personskador som jag plockar från mina egna försäkringsbolag men hans försäkringsbolag i detta fall IF står för min hoj eftersom de e gatgrupp å inte var träning inför tävling och då gäller trafikförsäkringen å täcker upp men så var det i mitt fall men de e väl olika från försäkringsbolag till försäkrignsbolag + hur mkt man är påläst själv och orkar bråka
Kan tillägga att det var INTE en SMC körning utan med annan arrangör som jag tycker e bättre![]()
Jag blev torpedad i början på juni å idioten som körde på mig så e de hans hoj försäkring som täcker mig förutom personskador som jag plockar från mina egna försäkringsbolag men hans försäkringsbolag i detta fall IF står för min hoj eftersom de e gatgrupp å inte var träning inför tävling och då gäller trafikförsäkringen å täcker upp men så var det i mitt fall men de e väl olika från försäkringsbolag till försäkrignsbolag + hur mkt man är påläst själv och orkar bråka
Kan tillägga att det var INTE en SMC körning utan med annan arrangör som jag tycker e bättre![]()
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |