Bandit 600-tråden

Newbie_stefan

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
20165, Suzuki GSR750A
Hej alla!

Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har en vän som kör en bandit 600 från 96. Han skulle åka till jobbet idag, men han glömde ta bort skivbromslåset innan han försökte köra iväg.

Vet inte hur illa skivan blev skadad men min vän säger att han behöver skaffa en ny. Han tänker beställa en ny skiva på måndag. Men jag tänkte att man kan ju kolla här på forumet under helgen om någon har en eller vet någon som har en skiva som passar hans hoj.

Hör av er om ni har någon idé.
MVH Stefan
 

stengah

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2009
Ort
UPPSALA
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00
Hejhej. Har införskaffat min första hoj, en GSF 600 -95. Nu är det ju lite saker man vill fixa till med cykeln innan körkortet tas (förhoppningsvis den 1:a sept). Sadeln har blivit uppbruten så är det nån som har en sadel liggandes så hör av er.
Vita diskreta blinkers fram och bak, nån som har nåt förslag på nåt billigt som funkar,.
Nya bakspeglar som inte sticker upp som antenner.
samt ett slipon är väl prio ett.
Har kikat lite på viper-slipon. Nån som har nån erfarenhet av dom.
Kanske har man sån tur att det är nån här som har ett slipon över som ligger o dammar under sängen.

Tackar för svar :yoparty
 

rutberg

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
2004, Suzuki GSF600 Bandit
Bandit 600 GSF 2004 K4 Reservdelar

Hey.

Någon här som har en Bandit 600GSF N från 2004 (K4) som vet hur man hittar microfich för reservdelsnummer? Har nyligen råkat ut för en smärre olycka men misslyckas att hitta reservdelar för just mitt år då de ställen jag hittar inte nämner banditen under 2004.
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
nya dogbones

Hej tänkte göra egna dogbones, är det någon som vet cc måttet på orginalbenen?
Har sökt igenom tråden men inte hittat måtten bara att man ska minska hålen med 5-6mm.
 

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Ort
sundsvall
Hoj
R1
Hej tänkte göra egna dogbones, är det någon som vet cc måttet på orginalbenen?
Har sökt igenom tråden men inte hittat måtten bara att man ska minska hålen med 5-6mm.

Hej,
Jag har ett par dogbones som jag gjorde själv som jag inte behöver nu.
Om jag minns rätt så är dem 6-7mm kortare än origanalen.
Så här såg hojen ut med dem.
Pm.a mig om du vill ha dem.
 

Bifogat

  • rightside.jpg
    rightside.jpg
    44.3 KB · Visningar: 132

Moglin

Hellre än bra
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSF-S 650 -05
Funderar på att skaffa en Bandit 650S -05.
Är det någon som har några erfarenheter/åsikter/stalltips om en sån? Vad ska man kika? Är det något man ska kolla extra på när man inspekterar hojen?
05-orna är ju (som jag förstått det) den första årsmodellen med 650-motor. Finns det några "barnsjukdomar"?
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Funderar på att skaffa en Bandit 650S -05.
Är det någon som har några erfarenheter/åsikter/stalltips om en sån? Vad ska man kika? Är det något man ska kolla extra på när man inspekterar hojen?
05-orna är ju (som jag förstått det) den första årsmodellen med 650-motor. Finns det några "barnsjukdomar"?
Min Bandit 650s 05 är till salu :)
Banditen är en mycket trevlig allround hoj.
Nu är jag partiskt men...
+ sitter bra
+ faktiskt hyfsat vrid
+ billig försäkring
+ snabb svängd (man sitter högt och bra på den).
+ Bra bränsleförbrukning (hej hå 0.47l/mil senaste hitta vilseturen)

Vad man ska kolla. Kolla så den är hel och ren. Att service är gjord och att den går bra och jämt (du vill inte börja med att synca förgasare). Får man med lite lulllull är det bra, för marknaden i Sverige är ganska begränsad. Ebay England är en guldgruva!

Men se så - köp min, grymt skick och massa lullull + slipon. Körd varsamt och fortfarande älskad :krama

fisken
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Min Bandit 650s 05 är till salu :)
Banditen är en mycket trevlig allround hoj.
Nu är jag partiskt men...
+ sitter bra
+ faktiskt hyfsat vrid
+ billig försäkring
+ snabb svängd (man sitter högt och bra på den).
+ Bra bränsleförbrukning (hej hå 0.47l/mil senaste hitta vilseturen)

Vad man ska kolla. Kolla så den är hel och ren. Att service är gjord och att den går bra och jämt (du vill inte börja med att synca förgasare). Får man med lite lulllull är det bra, för marknaden i Sverige är ganska begränsad. Ebay England är en guldgruva!

Men se så - köp min, grymt skick och massa lullull + slipon. Körd varsamt och fortfarande älskad :krama

fisken

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=34365
 

Pherusa

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2009
Ort
Täby
Hoj
Yamaha XJ900 Diversion -99
Första inlägget... Det har kommit en 600 Bandit -04 till familjen, tyvärr utan instruktionsbok. Nån som vet hur i h-e man ställer klockan??
 

Mattewall

Medlem
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Nynäshamn
Hoj
Suzuki Gsf 600 Bandit
Tjena!

Har en Gsf 600 Bandit Sy som jag måste byta lameller på. Någon som har erfarenhet av det. Går det att göra själv? Vad kostar det på verkstad.

Vart kan jag hitta billiga slipon och vet någon om det finns någon kåpa att köpa som sitter nere vid avgasrören neråt cylindrarna??

Väldigt tacksam för svar

Mvh Matte
 

Glarre

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Enköping
Hoj
TT600R
Hej!

Jag går i lite köpetankar på en Bandit 600 ca 97-99 årsmodell.

Jag hade en GSX600F -98 innan. Det känns av vad man kan se på bilder, att
banditen nästan är en "naken" GSX600F?
Finns det någon sanning i mina tankar om detta?

Verkar för övrigt vara en riktigt sjysst allroundhoj! :)

Hälsningar Jimmy
 
Last edited:

Ekwando

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Byte på G
Viper slipon

tjena kollar¨på ett viper slipon te min bandit på mc online nån som vet om det är gött ljud i dom??
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Bandit 600 eller XJ6?

Halloj!

Jag är på väg att köpa en MC nu, men har svårt att bestämma mig mellan XJ6 2009 och Bandit 650 2008.

Priset är detsamma på de båda modellerna, men det ser ut som om försäkringspriset skiljer sig.

På mig som är 30år så kostar XJ6 ca 2800:- helår/helförsäkrad medan Bandit 650 kostar 4373:-. Varför denna skillnad?

Är det någon som har pejling på vad serviceintervaller och servicekostnaderna är på dessa maskiner eller hur de skiljer sig ekonomiskt?

Jag är som förare ganska kort i rocken, ca 170cm, och föredrar små fordon. XJ6an är väldigt liten i storlek, men hur är Bandit 650?

Hur länge har Bandit 650 haft samma ram och motor? Vad jag kan förstå så är Xj6 helt nyutvecklad för 2009, vilket kan innebära både barnsjukdomar men även ett högre andrahandsvärde än motsvarande cykel som haft samma konstruktion några år på raken.

Är det någon som vet ett bättre försäkringsbolag än bilsport MC om man är 30år och vill köra helförsäkrat. Vore fint om man kunde komma ned till 3000:-/år.

Tacksam för alla svar!

//K
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top