Bandit 600-tråden

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Xenon

Hej hej,

Jag har 2 st. Xenonkit som jag hade tänkt montera på min 2001 Bandit S. Men jag sålde den innan jag hann montera dit kitten.

Kittet till halvljuset:
HB4 (9006), slim ballast, 35W, 6000K

Kittet till helljuset:
HB3 (9005), High Power ballast, 50W, 4300K

De kommer från Xenonkungen och är kompletta med reläkit för att garanterat tända: http://www.xenonkungen.com/se/art/mc-xenonkit.php
Det blir grymt bra ljus med dessa monterade. Jag har haft det på båda mina tidigare superdukar och min RC8, och nu skall det monteras även på den nya superduken.
6000K är lite blåare och snyggare, medans 4300K blir vitare och ger bättre sikt. Helljuslampan som är på 50W lyser upp nästan som om det vore mitt på dan.
Båda kitten är nya och oanvända och ligger kvar i originalförpackningen. Enkel montering.

500 kr st, alt. 900 kr för båda. PM'a vid intresse.
 

T-feldt

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Suzuki Bandit 600n -00,Yamaha XJ600s -02, KTM 620 sc -00, Honda xr400r -98, Triumph Thunderbird -53, Triumph Bonneville -66
Har varit i Vänersborg och köpt en krockad Bandit -00. Är lite smälld i fronten och bl.a gaffelbenen, tank, sadel, vänster motorkåpa mm. måste bytas!
Frågan lyder: Någon som har koll vilka olika modeller som kan dela på komponenter. Är 1200:ans något att satsa på, eller har 600:an helt egen konstruktion! Försöker hålla nere på byggkostnaden, och tänkte lacka om hojen seriöst själv! Kanske någon här som har delar att sälja! Bara höra av sig i så fall!
Mvh
Jerker
 

Sotrox

Autodidakt
Gick med
22 Jan 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
bandit 600
Har varit i Vänersborg och köpt en krockad Bandit -00. Är lite smälld i fronten och bl.a gaffelbenen, tank, sadel, vänster motorkåpa mm. måste bytas!
Frågan lyder: Någon som har koll vilka olika modeller som kan dela på komponenter. Är 1200:ans något att satsa på, eller har 600:an helt egen konstruktion! Försöker hålla nere på byggkostnaden, och tänkte lacka om hojen seriöst själv! Kanske någon här som har delar att sälja! Bara höra av sig i så fall!
Mvh
Jerker

Jerker din skurk ;) köpt på auktion eller? hehe låter så nämligen va där och kolla hojjen och bjöd tyckte dock den blev för dyr. fast iof så hade den kompleterat upp min hoj perfekt allt som var sönder på den är helt på min. Men blir ett seriöst streetbygge av min. hoppas bara jag hinner klart till maj då jag vill ha ut åket på gatan. 600 & 1200 är väldigt lika specielt fram till 01. tanken skiljer sig dock. det svåraste att få tag i till banditet är plast delar. annars är det enkelt. ring runt å kolla skrotarna Ebay är en hit annars.
 

Ekwando

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Byte på G
Ombyggnation

Tjenare alla bandit ägare! Har funderat på att bygga om lite på min 600 och har fått lite olika svar på om man får ta bort nummerplåten och sätta den under? någon som vet vart man kan få tag i svar på detta?
 

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.
Bumpar en tråd som denna, då den är värd det. ;)

Provkörde en -02 B6 i helgen med 8k mil på mätaren.
Försäljaren (firma) hade inte servat den innan jag tog ut den, så växlarna fastnade till o från.

Min fråga är dock: Visst är den 6-växlad? Och iom att jag enbart fick i upp till femman, och inte kunde komma högre än 120-140 på test-turen, är detta något att vara orolig för?

Han skulle serva den innan försäljning dock, sa han.
 

Stickan0410

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Arvika
Hoj
1996, Suzuki, GSF 600 Bandit
Jaha, så länge höll den...

Jag köpte på mig en Bandit 600, 96:a i vår. Nu efter några hundra mil så dog ju hastighetsmätaren såklart... Hann iaf besiktiga! =)
Ringde firman här och de kunde beställa en ny för dryga 3 lax...
Hur som helst, finns det någon där ute som har en eller vet vart jag får tag på en?!
 

Xtream

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Täby
Hoj
Kawasaki Z1000 -10
Jaha, så länge höll den...

Jaha, så länge höll den...

Jag köpte på mig en Bandit 600, 96:a i vår. Nu efter några hundra mil så dog ju hastighetsmätaren såklart... Hann iaf besiktiga! =)
Ringde firman här och de kunde beställa en ny för dryga 3 lax...
Hur som helst, finns det någon där ute som har en eller vet vart jag får tag på en?!

Kolla på ebay.se finns allt för din hoj där. :yoparty
 

Xtream

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Täby
Hoj
Kawasaki Z1000 -10

daniwide

De' va' la' gött!
Gick med
13 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Bandit 600
Tjena!
Jag har enliten fråga!
Är det någon som vet någon bra hemsida att beställa alla möjliga reservdelar från? Sökt på google men tycker inte jag hittar någon, är så less på att beställa orginaldelar från suzuki.

Ha de'
Daniwide
 

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Bandit 600 -95 (SÅLD) letar garage för caféracer-projekt
Hej

Livar upp tråden lite igen. Nybliven Banditägare sedan i lördags. Har kikat runt och läst en del. Beställt slip-on, dogbones/tie bars och fälgband till den redan. Dock blev jag lite kluven när jag var ute och kikade på cykeln. Orginalpipan är ju svetsad hela vägen fram till kröken. Om jag köpt mig ett slip-on innebär det att jag måste skaffa mig en rörstump eller såga sönder orginalsystemet. Eller kommer slip-ons med den rörstumpen också? (tvivlar på det..)
 

JCrash

Dudemeister
Gick med
26 May 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki Bandit 600
Hej

Livar upp tråden lite igen. Nybliven Banditägare sedan i lördags. Har kikat runt och läst en del. Beställt slip-on, dogbones/tie bars och fälgband till den redan. Dock blev jag lite kluven när jag var ute och kikade på cykeln. Orginalpipan är ju svetsad hela vägen fram till kröken. Om jag köpt mig ett slip-on innebär det att jag måste skaffa mig en rörstump eller såga sönder orginalsystemet. Eller kommer slip-ons med den rörstumpen också? (tvivlar på det..)

Tjenare, om du vill slippa såga i originalpipan finns det mellanrör på ebay för 350-400kr inklusive frakt. Vilken slip-on köpte du? Är själv på jakt efter en faktiskt. Så om det är någon som har ett till salu släng iväg ett PM.

Här är en trevlig sida för oss banditer! Vet att den blivit nämnd innan, men detta är den nya länken.

Skulle gärna se lite mer aktivitet i den här tråden!

Ha det gott!
 
Last edited:

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Bandit 600 -95 (SÅLD) letar garage för caféracer-projekt
Tjenare, om du vill slippa såga i originalpipan finns det mellanrör på ebay för 350-400kr inklusive frakt. Vilken slip-on köpte du? Är själv på jakt efter en faktiskt. Så om det är någon som har ett till salu släng iväg ett PM.

Här är en trevlig sida för oss banditer! Vet att den blivit nämnd innan, men detta är den nya länken.

Skulle gärna se lite mer aktivitet i den här tråden!

Ha det gott!

Ja, Banditmania är en fin sida. Har kikat en del där. Jag avbeställde faktiskt slip-on:et och köpte det som Jason (Chunky Monkey) hade på sin Bandit. Fick det idag och det ser fint ut, trots lite hemmamodifikationer. Kommer dock vänta med montage ett tag då jag har mycket i skolan, service på cykeln om en vecka och framförallt inte tillräckligt med verktyg där jag bor nu (de ligger hemma hos föräldrarna 12 mil härifrån).

Har inte fått några av de andra sakerna än.

Har inte letat efter ett mellanrör sedan jag pratade med Jason om det, men hittade de här nu (sökord bandit 600 link pipe):
http://cgi.ebay.co.uk/SUZUKI-BANDIT...62?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item35b1e0a5ee

http://cgi.ebay.co.uk/Viper-Exhaust...71?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item5d2bc72513

Tänkte beställa ett Hurric Supersport slip-on från bikeshop. Låter fint och okej service från bikeshop.
 

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Bandit 600 -95 (SÅLD) letar garage för caféracer-projekt
Så, nu kan jag svara. Blev inget med det systemet. Jason var väldigt schysst och lät mig skicka tillbaka det (inget fel på systemet, bara inte vad jag tänkt mig).

Så beställde ett omtalat system från danmoto istället. Blev 739kr inkl. frakt till dörren. Tog 6 dagar innan jag fick systemet -från Kina!
Monterade samma dag med väldigt fin passform och bra kvalitetskänsla. Väger endast 2kg!!
Mina tankar hittills om systemet är:
+ Lätt
+ Hög kvalitet
+ Mäktigt ljud

- För högt ljud?
- Bluddrar vid motorbroms
- Kanske för lågt mottryck i ljuddämparen?

Funderar på att göra en plugg till systemet för att få ner volymen lite och höja mottrycket i pipan.

Bifogar bilder och ett videoklipp:
[YOUTUBE-ID]PINN10kHBts[/YOUTUBE-ID]
 

Bifogat

  • CIMG2517.jpg
    CIMG2517.jpg
    226.5 KB · Visningar: 79
  • CIMG2518.jpg
    CIMG2518.jpg
    219 KB · Visningar: 88
  • CIMG2521.jpg
    CIMG2521.jpg
    229.3 KB · Visningar: 84
  • CIMG2527.jpg
    CIMG2527.jpg
    232.6 KB · Visningar: 86
  • CIMG2531.jpg
    CIMG2531.jpg
    245 KB · Visningar: 103

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Bandit 600 -95 (SÅLD) letar garage för caféracer-projekt
Har idag monterat ett Jack up-kit 40mm. Blev riktigt snyggt och väldigt trevligt att köra!
Dock är mina framdämpare mjuka och behöver nog ny olja, i värsta fall nya fjädrar :/
 

JCrash

Dudemeister
Gick med
26 May 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki Bandit 600
Har idag monterat ett Jack up-kit 40mm. Blev riktigt snyggt och väldigt trevligt att köra!
Dock är mina framdämpare mjuka och behöver nog ny olja, i värsta fall nya fjädrar :/

Känner igen det, har också 40 mm höjning på min.
Finns öhlins fjädrar att köpa till gaffeln, min farbror gjorde detta med sin b6, blev bättre men inte bra. Tror det får bli att byta gaffel till vintern.

Bygger just nu om baken, har lite ideer om hur det ska se ut, men blir inte jätte mycket ändring.

Meddela gärna hur det blir om du ska sätta i db-dödare i utblåset, om blödret slutar, m.m.
 

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Bandit 600 -95 (SÅLD) letar garage för caféracer-projekt
Här var det dött i sommar. Ingen som är ute och kör eller pysslar om sin båge?

Har kört ett tag nu med Dan-Moto-systemet och är mer nöjd för varje dag. Kommer inte att bygga och montera någon db-killer. Ljudet är bra som det är. För pengen är det ett perfekt system.
Det enda jag är lite missnöjd med är att fjädrarna som ska hålla ihop slutburken med röret har båda lossnat (antar att de böjts ut) då de var sjukt tröga att få dit. Tror att jag inte fått på dämparen tillräckligt på röret eller att fjädrarna var för korta från början. Men inte så svårt att fixa nya.

Har demonterat centralstödet nu då fjädern var dålig och stödet klonkade i svingen varje gång det guppade rejält.

Till vintern blir det att renovera framgaffeln med olja och nya packboxar samt byta framdäck.

Har köpt röd fälgstripe, men inte monterat än då jag är rädd att den tar skada vid däckbytet i vinter. Så de får ligga kvar och "goa till sig" några månader.
 

DFS

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki 600n Bandit
Gick på din linje, köpte ett Dan-moto system. Dock är det ej monterat ännu. Gjorde en provmontering när jag fick det (4 dagar efter best.) mkt. bra passform.
Fått tillbaka tank, övrig plast ifrån lackaren och väntar på packboxar samt oring till bränslekranen innan jag kan börja montera. Skall försöka lägga upp några bilder vid tillfälle.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top