Bandit 600-tråden

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Tänkte det var dags för denna tråden då det faktiskt finns många som kör bandit 600 här. Här kan vi byta tankar och hjälpa varandra.

Vad ska ni göra med era hojar i vinter?

Jag ska:
Byta till stålomspunna bromslangar och Racebelägg.
Montera fälgstripes
Lacka om den i orginalfärg (Mörkgrön)
Sätta någon flashig dekor
montera andra blinkers i bak och rensa upp bakdelen
Nytt drivpaket
Har bytt dogbones precis. Nu är den hög...

Kanske porta toppen om jag snubblar över lite mer pengar...
 
Last edited:

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Bandit 600S -02 1200mil Service

Då börjar jag med den första officiella Service frågorna på Bandit 600 tråden! :banana

Har lite frågor!

Min B6a ska få göra sin 1200mils service nu. Jag har ringt och hört med Lillemans i Lund och dom ville ha 3000:- för det, 1000:- för byte av luft och oljefiler, ny motorolja, justering av förgasarna och ventilerna. Bromsklossarna och bromsvätskor skulle bytas med om det behövdes. Sen blir det då 2000:- för utförandet av detta. Om jag nu skulle göra detta i vinter fick jag 25% rabbat på detta (25% är inräknat i 3000:- summan) och det låter ju rätt ok. Men är det värt 2000:- om man nu kan göra allt själv förutom justering av förgasarna och ventilerna? bara för en stämpel?

Har ni fler MC Verkstäder som ni har goda ord för eller kan rekommendera så gimmi ;)

Postar detta i den nya Bandit 600 Tråden med men eftersom alla "B" ägare kollar här fortfarande så drar jag det här med.

/Regards Cel
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Jag vill oxå vara med och leka..
men hmm vad ska man fråga.. har inget att fråga, går utmärkt:)
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
CeltaniC skrev:
Då börjar jag med den första officiella Service frågorna på Bandit 600 tråden! :banana

Men är det värt 2000:- om man nu kan göra allt själv förutom justering av förgasarna och ventilerna? bara för en stämpel?

/Regards Cel

Inget av det är så svårt att man inte klarar det själv med en mekhandbok och ett sexpack. Har aldrig ställt ventilerna på min då det inte är dags ännu men tror inte det är omöjligt. Har du garanti kvar på cykeln så ska du helt klart använda verkstaden dock...

Bra att det är lite liv här....
 

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
r6-02
Jag läste ett par recensioner på internet om banditen och det enda dom klagar på där är att den låter för lite. Vad säger ni? Kör ni med slip on eller är ni nöjda som det är?
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
hojbrud skrev:
Jag vill oxå vara med och leka..
men hmm vad ska man fråga.. har inget att fråga, går utmärkt:)

Vad ska du göra med din cykel i vinter? Är lite nyfiken på ditt projekt. Ge oss en hint nu....

Ogre skrev:
Jag läste ett par recensioner på internet om banditen och det enda dom klagar på där är att den låter för lite. Vad säger ni? Kör ni med slip on eller är ni nöjda som det är?

Med orginalsystemet så låter den ungefär som en symaskin. Kan stå bredvid den och fundera på om den är igång eller inte.

Detta är dock enkelt åtgärdat med ett slip-on. Sitter ett V&H på min och det låter mer än tillräckligt.. Polarna klagar när jag åker förbi deras hus på morgonen för dom vaknar....
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Simp skrev:
Vad ska du göra med din cykel i vinter? Är lite nyfiken på ditt projekt. Ge oss en hint nu....



Med orginalsystemet så låter den ungefär som en symaskin. Kan stå bredvid den och fundera på om den är igång eller inte.

Detta är dock enkelt åtgärdat med ett slip-on. Sitter ett V&H på min och det låter mer än tillräckligt.. Polarna klagar när jag åker förbi deras hus på morgonen för dom vaknar....
Precis, låter inte ett smack :(
 

-Freddy-

Guest
Ogre skrev:
Jag läste ett par recensioner på internet om banditen och det enda dom klagar på där är att den låter för lite. Vad säger ni? Kör ni med slip on eller är ni nöjda som det är?

Fjädringen fram är rätt dålig också, ska bara byta till en något tjockare olja under vintern så får man se.

Körde först med originalsystem några hundra mil men det står man faktiskt inte ut med, köpte ett beg yoshimura helsystem och tyckte det helt perfekt. Men efter ett tag vart jag lite less på den höga volymen så det blir nog att packa om dämparen också.

Andra planer under vintern: (om man inte säljer billigt och köper annan modell)

Storservice!
Andra backspeglar
Nytt brett däck bak
Ny lack (skrapmärken)
Litet svart vindskydd (raptor)
m.m..
 

Bifogat

  • raptor.jpg
    raptor.jpg
    17.4 KB · Visningar: 368
  • bandit.JPG
    bandit.JPG
    44.9 KB · Visningar: 647

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Jag kör med ett Micron Titan slip-on. Blir en jävla skillnad. Klart bättre - dock inte lagligt :tummenupp

Angående service så tycker jag det får kosta lite om man har en något ny hoj eftersom den kanske är mer lättsåld om man har en fullstämplad servicebok...
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Freddy82 skrev:
648Kr hos www.touring.se

Bra initiativ till en B600 tråd! :tummenupp

Ska du lacka själv, bild på hojen?

Tack.. Lackningen får någon som vet vad han pysslar med fixa. Lack är en sådan sak som jag vill ha perfekt om jag ska göra om det. Därför är det bäst att lämna bort det. Har en kille som fixar det under bordet...

Här är cykeln som den var när jag köpte den.

http://www.sporthoj.com/gallery/uploaded/8228/bandit1.jpg

Nu är stänkfläppen bort kapad och en ny skylthållare är tillverkad av polycarbonat samt att det är nya dogbones på så häcken pekar mer uppåt. Detta har jag dock inte kontrollerat ännu då den står på depåstödet utan bakhjul för tillfället. Nya bildet kommer så snart hojen är klar för nästa säsong.
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Simp skrev:
Vad ska du göra med din cykel i vinter? Är lite nyfiken på ditt projekt. Ge oss en hint nu.....

Har påbörjat den stora förvandlingen till en as snygg fajter.
än har jag bara tgit av kåpan och satt på den nya lampan. Resten jag det kommer...
Finns det möjligt vis någon som vet var bandit 600 silver har förfärgkod?
 

Bifogat

  • ombygge.JPG
    ombygge.JPG
    72.2 KB · Visningar: 487

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
hojbrud skrev:
Finns det möjligt vis någon som vet var bandit 600 silver har förfärgkod?

Har för mig att färgkoden står på en svart plåtbit som sitter nitad på ramen på högersidan av cykeln strax framför/under tanken
 
Last edited:

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Simp skrev:
Har för mig att färgkoden står på en svart plåtbit som sitter nitad på ramen på högersidan av cykeln strax framför/under tanken


coolt, det underlättar ju en del om det gör det:)
tack
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Mr Lang skrev:
Jag kör med ett Micron Titan slip-on. Blir en jävla skillnad. Klart bättre - dock inte lagligt :tummenupp

Angående service så tycker jag det får kosta lite om man har en något ny hoj eftersom den kanske är mer lättsåld om man har en fullstämplad servicebok...
Jo sant men det är ändå sura pengar. Killen jag köpte den av hade tappat bort sin Servicebok så jag har inga (men jag fick se kvitto på att service gjorts alla gånger) så det är det ngn service man vill visa upp med stämpel så är det denna ;)

Mitt Slipon Jakt fortsätter med :) fick svar från en MCBolaget och deras billigaste "Slip" gick på 4000:- och de värsta upp emot 8000:-

bara happ, kul..
 
Last edited:

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sweden, Håbo, Bålsta
Hoj
Brumm brumm
Går inte att köra med originalsystemet juh! Jag köpte ett ART Slipon (röd eloxerat), på den tiden de fortfarande fanns. Låter kanon mysigt och klarar besiktning.

Har inga planer alls för min bandit under vintern, för sorgligt paket från början, dålig ram och värdelösa fjädringskomponenter!
Allt jag velat göra på den har jag redan gjort.

Men den stannar i min ägo tills den inte fungerar längre.

//F
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top