Bandit 600-tråden

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Bandit 600 -95 (SÅLD) letar garage för caféracer-projekt
Gick på din linje, köpte ett Dan-moto system. Dock är det ej monterat ännu. Gjorde en provmontering när jag fick det (4 dagar efter best.) mkt. bra passform.
Fått tillbaka tank, övrig plast ifrån lackaren och väntar på packboxar samt oring till bränslekranen innan jag kan börja montera. Skall försöka lägga upp några bilder vid tillfälle.

Låter härligt! Jag är själv väldigt nöjd med systemet. Bra ljud och finish samt att det är väldigt lätt.
 

jackej92

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Piteå
Hoj
Suzuki Bandit 600 N
Har just införskaffat en bandit 600 N och eftersom jag måste ha den ett år till så hade jag tänkt göra den lite mer touring vänlig till kommande sommar.

Främst så är det väl en pakethållare för packväskor som bör fixas. Jag har sett på S modellerna att dom har ett färdigt fäste, men det har ju inte N modellen. Enda lösningen är då alltså att borra hål eller vad gör man för att få det snyggast?

Är det något annat som man bör fixa?

Mvh
Jakob
 

Dyngoo

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Kungsbacka
Hoj
1995 / Suzuki / GSF 600 Bandit
Hejsan!

Har plockat ner min Bandit nu! Har lämnat in ramen för blästring och väntar nu på att han skall bli klar! Sedan blir det in på pulverlack! Vet dock inte vilka färger ännu! Lutar åt svartram "med glitter" med vita kåpor med pearlwhite färg!

Får se vad lackeringen kostar! Är helt ny inom detta så man har inga referenser alls!

Men jag återkommer med bilder när det börjar arta sig!



Edit!

En fråga bara! Har slipat tanken men själva Suzuki märket på tanken, hur är det gjort ? Är de stansat i tanken eller måste man slipa mycket mer bara?
 

DFS

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki 600n Bandit
Det är klistrat och inlackat i klarlacken.
Bara att slipa på.
Har orginal lackad ram, svart metallic aktig. kåpor+ tank är lackad i Lexus/Toyota white pearl. Blev kanon bra.
Köpte orginal dekaler ifrån Johans MC (GBG) svart/silver och lackade in dem i klarlacken.
Bilder kommer. /Daniel
 

Dyngoo

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Kungsbacka
Hoj
1995 / Suzuki / GSF 600 Bandit
Tack för hjälpen! lackeraren löste det! har lackat den nu och det blev nice! behöver dock smakråd vilken färg styret skall vara!

Tanken är att det skulle vara svart vitt och guld men vet inte om jag vill ha guldfälgar och detaljer längre! svart vit och silver är ganska snyggt också!

483966_10151403333200531_789655530_23324657_2075819420_n.jpg429094_10151403332700531_789655530_23324649_1743232066_n.jpg


här kommer styrealternativen:

http://www.24mx.se/mc/p|4585/styre-rizoma-/17388/styren-och-handtag/k266/


adnra editen :

har även en del jag har över men vet inte vart den skall sitta så några tips?

bild-1.jpg
 
Last edited:

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96
infästning till luftfilterboxen??
enda gummiupphängda pryttel i den storleken jag kan komma på
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Så då har man köpt sig en billig Bandit. Någon som känner till moddning/tuning sajts med bla tips på vad man ska göra på banditen. Tycker den känns väldigt mjuk i dämparna vilken e la bara att byta fjädrar/olja men andra tips uppskattas oxå.
 

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Bandit 600 -95 (SÅLD) letar garage för caféracer-projekt
Hej alla Bandit-ägare!

Är dags att ta fram cykeln nu och har bytt framdäck. Blev ett Dunlop Roadsmart.
Min framgaffel är väldigt mjuk och har plockat upp den. Kollade i manualen och där står det att oljemängden ska vara 510ml/ben. Dock var det bara ca 400 i dem. Så där har vi ett problem. Däremot verkar inte längden stämma med manualen. Hur kommer det sig?
Funderar på att skaffa kraftigare fjädrar, någon som har en bra återförsäljare att vända sig till?
Är lite osäker med crossbolaget/ride här i Umeå, finns bl.a. inget nummer att ringa till dem..
Vilken hårdhet på fjädrarna tror ni behövs? Tänk på att jag höjt den bak också.
 

BrodinS

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2005
Ort
GÄVLE
Hoj
Suzuki Bandit 600 -96 *Såld NU : Yamaha R1 2005
Någon som vet hur man byter lampa till regskylt? Har en Bandit 600 -96 . Titttat i manualen och ser inte hur jag får bort den..
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
E det nån annan som upplever banditen som vinglig, man kör rakt men cykeln vill lixom lägga sig från sida till sida. saknar ändtappar på styret men det kan la inte göra så mycket. eller?
 

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Bandit 600 -95 (SÅLD) letar garage för caféracer-projekt
E det nån annan som upplever banditen som vinglig, man kör rakt men cykeln vill lixom lägga sig från sida till sida. saknar ändtappar på styret men det kan la inte göra så mycket. eller?

Är samma sak för mig i högre hastigheter. Från 120 och uppåt vinglar den (antar att det beror på kass vindavvisning då den är naken). Däremot inte i vanlig hastighet.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Det e just i vanlig hastighet då den e vinglig/ormar sig. men jag tror mig ha hittat felet. Bakhjulet verkar sitt ca 0,5-1mm snett.. höhö

Fick på ett nytt drivpaket idag, från addemoto. visade sig vara 2 kuggar större fram å 2 kuggar större bak än det jag hade på innan. Va rent av ett helvete att sätta på nitlänken, blev hela tiden för hårt. va nog det som gjorde att det bara var att slänga förra kedjan. Så efter några timmar så blev det till att sätta på låslänken. Vet inte om det va standard me 2 olika låslänkar men tack addemoto :) Får se hur hojen blir nu me drevet fram nu, blir den för slö så blir det storlek 15 igen eller va det 13 iaf, blir förvirrad nu iaf sova :)
 
Last edited:

Moglin

Hellre än bra
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSF-S 650 -05
Nu finns viss risk att jag har skitit i det blå skåpet och åkt på semester med hojen istället för att lämna in den på service. Är det någon som sitter med en servicebok till en GDF650 -05 och kan säga när hojen (enligt boken) ska in på service? Jag är ganska orolig att det är vid 2400 mil (vilket passerades nånstans runt Örebro) och nu vet jag inte riktigt hur jag ska lösa service-frågan. Speciellt som det kan bli en del åkt under semestern. Hur kinkigt är det om man skulle "råka" passera servicen med ett par hundra mil?
 

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96
ingen större panik,kolla oljenivån bara,så e det lugnt-banditer e skapligt skottsäkra hojjar
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Gaaaah, blir smått tokig...hojen äter verkligen pengar. nu märker man att stötdämparna e slut. Bak e bara att byta men fram? någon som vet vart man kan få tag på fina fjädrar (gärna progressiva) å packningar m.m till framgaffeln i sverige helst i gbg? ebay e nice men frakten tar så lång tid:)

edit: Äter pengar gör den, nu e det en helt ny motor som behövs efter Bike Week på Gelleråsen :p nån som vill sälja ett stycke motor? :)
 
Last edited:

blozzor

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2012
Ort
Skärgårdskommunen i Värmland
Hoj
Kawasaki ER6-N 08
Tjena, har en bandit 650 -08 som jag vill rensa bakdelen på, men jag hittar ju ingen snygg nummerskylthållare som passar. Vill gärna ha en med inbyggd lampa.
Vad använder ni för någon? Kanske kan man få lite tipps ?? =)
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Precis bytt motor på min bandit, blev en gsx 600f (katana) eller vad folk kallar dem för. Ska va lite mer häst i en sån men vi får se när det blir varmare. Tror det e sista gången jag leker med sådana här hojar, allt väger lixom bly å inte e det lättare när man bara kan skruva av ena undersidan av ramen. Gör ju motorbyten så mycket svårare när man måste lirka å hålla på. Katanan va det bara att skruva av undersidorna å vips var motorn fri.
 

Steinmarkh

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2013
Ort
Östersund
Hoj
Suzuki GSF 600S Bandit
Efter att ha skaffat mig en bandit 600 och nu läst denna tråd från första till sista sidan vill jag först börja med att säga att jag hoppas att tråden en dag blir vad den har varit! Just nu har den gått från att vara i princip en chatt till en handfull obesvarade inlägg per år :va Vad händer med era bandits? :7peta

För det andra tycker jag det är komiskt att så många vill bygga om sin Bandit 600S till 600N, alltså ta bort kåpan. Det har jag tänkt på ända sen jag köpte den också och trodde såklart att man var ensam med denna idé :D

Det är många som vill ta bort kåpan och frågar hur man gör men det är få svar, jag tar gärna emot tips på hur man gör, antingen om det finns nån tråd i "hojbyggar"-delen eller nåt annat forum eller hemsida! Har förstått att jag måste köpa en framlykta och tillhörande fästen. Hur gör jag med blinkersen som är monterade i kåpan, hur och var fäster jag dessa när inte kåpan finns? Vad gör man med alla kablar som går inuti kåpan?

Till sist en fundering över mekande. Tänkte försöka byta voltregulator, jag kan få tag i en regulator för typ 1300 med frakt, visst måste jag då skruva loss och upp generatorn? Jag tror även att jag kan få tag i en hel generator för runt 1500. Vilket är smidigast?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top