Bandit 600-tråden

-=Alex=-

Medlem
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Lite av varje
Hej,

jag har bytt min ducati monster 900 mot en Bandit 600 :)

tänkte bara kolla med er erfarna bandit ägare om någon har sett en Bandit 600 med turbo ?
 

-=Alex=-

Medlem
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Lite av varje
Det verkar som alla Bandit ägare är ute och åker hoj, knapphändigt svar :-|
Finns det någon som har skickat i en gsx-r motor i sin Bandit ?
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Lampor

Jag tänker stoppa xenon-lumor i banditen. Är det någon som vet vad det är för lampor till halv- resp. helljuset?
Jag har ingen manual förutom en gammal inskannad Haynes servicemanual, men där står det bara 60W och 51W, inte vad det är för typ av lampor.
Det är en 01'a med kåpor.
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
ta bort kåpa på med dubbla lyktor

Tjena har en Bandit med kåpa som jag tänkte göra kåplös, har 2 st lysen jag tänkte montera, men vet inte hur jag ska få dit dom, de är 10,5 i diameter och fästena sitter i botten så fästen man sätter i gaffeln funkar inte då det blir för brett med 2 st. och de måste monteras i botten alt hängande. Någon som har tips??
 

Bifogat

  • HLUBB534.jpg
    HLUBB534.jpg
    49 KB · Visningar: 61

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC
Har lite funderingar angående detta.
Har nog bestämt mig att köpa en bandit 600 som första hoj.
Har dock läst på wikipedia (ja, jag vet) att det är en ny stötdämpare bak
på årsmodeller som är 1999 och frammåt. Stor skillnad på den och gamla?

Kan detta stämma?
Första

Andra


De två har jag kikat på.
Den första har gått 800 mil längre fast är 2-3 år nyare.
Den första är även import. Båda verkar i gott skick om det är samma pris ungefär, prutat och klart. Vilken kan vara mest värd att satsa på?

Tacksam för svar
 
Last edited:

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96
som 1:a båge så e banditen bra..trevlig motorkarraktär och en hållbar pjäs.
Ang. miltalet så spelar det inten större roll då banditen räknas som en "evighetsmaskin"....håller gott o väl 7-8k mil,utan att man behöver röra speciellt mycke,så jag hadde satsat på den nyare av dom med lite fler mil på mätaren.
 

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC
Ok, tack

roligt med evighetsmaskiner :)

som 1:a båge så e banditen bra..trevlig motorkarraktär och en hållbar pjäs.
Ang. miltalet så spelar det inten större roll då banditen räknas som en "evighetsmaskin"....håller gott o väl 7-8k mil,utan att man behöver röra speciellt mycke,så jag hadde satsat på den nyare av dom med lite fler mil på mätaren.
 

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
sandviken
Hoj
BANDIT 1250 -09
Tjena har en Bandit med kåpa som jag tänkte göra kåplös, har 2 st lysen jag tänkte montera, men vet inte hur jag ska få dit dom, de är 10,5 i diameter och fästena sitter i botten så fästen man sätter i gaffeln funkar inte då det blir för brett med 2 st. och de måste monteras i botten alt hängande. Någon som har tips??

Det fixade sig =)
 

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC
Jaha ja, då har man skaffat sig en bandit då :)
Trimrör monterat och vita blinkers.
Går som fan ( tog körkortet 3 veckor sen )
Nöjd än så länge
 

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96

Allt e ju relativt,att säja att en 600 bandit går som fan e väll o ta i kanske,men visst..bättre än farfars gammla norton 500 :)
Men det är en bra 1:a hojj-helt klart o tillräckligt med resurser när man e grön med lappen
 

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC
Allt e ju relativt,att säja att en 600 bandit går som fan e väll o ta i kanske,men visst..bättre än farfars gammla norton 500 :)
Men det är en bra 1:a hojj-helt klart o tillräckligt med resurser när man e grön med lappen

Precis, jag är van vid mycket slöare maskiner :)
Därför jag skrev att jag nyss tagit kort.
Klart en sporthoj går snabbare. Hehe
 

jayzon

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
2003, KTM 625SXC
Varvtal och drevning

Hejsan, behöver lite hjälp av andra med bandit 600.
Har själv en bandit 600 -99.
Den är reggad som 25KW med ostrypt.
Funderar på om den är omdrevad.
Min varvar nästan prick 4000 i 6an när man kör 80kmh, det verkar lite högt.
Kan ni kolla vad era varvar i denna hastighet?

MVH
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Överstyr

Min Bandit överstyr en hel del. När man svänger så får man brottas lite med styret för att den inte ska svänga mer. Ska det vara så på banditerna?

Jag är ju van vid en helt annan styrgeometri i Superduken och RC8'an. Lägger jag ner RC8 så kan jag i princip släppa styret, den kommer inte att styra mer eller mindre för det, men skulle jag släppa styret på banditen vid sväng så åker jag nog i backen fortare än kvickt.
Så är det normalt eller skall felsökning påbörjas?
 

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96
Min Bandit överstyr en hel del. När man svänger så får man brottas lite med styret för att den inte ska svänga mer. Ska det vara så på banditerna?

Jag är ju van vid en helt annan styrgeometri i Superduken och RC8'an. Lägger jag ner RC8 så kan jag i princip släppa styret, den kommer inte att styra mer eller mindre för det, men skulle jag släppa styret på banditen vid sväng så åker jag nog i backen fortare än kvickt.
Så är det normalt eller skall felsökning påbörjas?

som jag skrev tidigare i tråden..går att laborera med höjning/sänkning av gaffelben i styrkronan för o få mer över/understyrning
 

Moshi

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Norrköpin'
Hoj
Bandit 600N -95
Vet någon vart man kan fixa avgassystemhållare/klammer? Behöver en till mig mivv slip-on.

Det är alltså en sån här jag är ute efter (340mm);

76-7951.jpg


Har hittat några ställen som säljer men totala kostnaden inkl. frakt blir över 250:- på samtliga ställen, känns aningen overkill för en sån skitsak.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top