Bandagar 2013 med Actionpics

Om man tar över en plats från någon som har plats i snabb grupp på kinnekulle, kan man få byta ner sig till medelgruppen Nitrous? vet att man inte fått innan.

Alternativt någon som kör i medelgruppen som vill köra i snabb? :D (va inte blyga nu)

Har du en bokad plats i snabb men vill köra Medel/Lugn?

Om man tar över en plats från någon som har plats i snabb grupp på kinnekulle, kan man få byta ner sig till medelgruppen Nitrous? vet att man inte fått innan.

Alternativt någon som kör i medelgruppen som vill köra i snabb? :D (va inte blyga nu)

Vi försöker på plats alltid flytta förare till rätt grupp men i förväg kan vi inte alltid göra det när grupperna är fullbokade för då blir grupperna ojämt viktade.
För att flytta någon så behöver man ofta flytta någon åt omvänt håll för annars blir en grupp jättestor och en annan liten och då spelar det ingen roll hur lika och jämt alla kör i den stora gruppen, det kommer bli trångt och dåligt vilket vi vill undvika.

Grundprincipen är att man alltid köper en plats i första hand till den grupp man tror är lämpligast :)

Välkommen.

//Nitrous

Tack alla grymma deltagare, instruktörer och resurser för en fantastiskt dag på Gelleråsen igår den 12e Juli.
Stekande sol, grym lunch serverad av Pit Stop Café och mer körning än många orkade med mot slutet av dagen.

Transponder tider från dagen finns på följande URL på Mylaps.com (obs använd Firefox) http://www.mylaps.com/en/classification/2763652

Bilder från dagen kommer senare från fotograf Jenny Hald - Effektfoto.se
Följ Effektfoto på Facebook http://www.facebook.com/Effektfoto

Nästa gång på Gelleråsen blir 8-9 Augusti och det finns fortfarande några platser kvar men inte många så passa på att boka Din plats nu innan det är för sent.

Sen laddar vi om för en brak-avslutning på Mantorp Park lördag och söndag 31 Aug - 1 Sept. I vanlig ordning så kommer vi bjuda på överaskningar och fina priser från våra partners som lottas ut på förarmötet.

Next Stop Kinnekulle Ring 18-19 Juli, vi ses där :tummenupp

//Nitrous

Bifogat

• gåsen12juli.jpg
    gåsen12juli.jpg
    79.1 KB · Visningar: 76
Om 2 år så kanske en A-licens är löst fram tills dess får jag nöja mig med att vara B-förare :) Men dig ska vi inte börja snacka om :)

Har du slagit ihjäl pungen nu och handlat däck inför Bike week?

Du har ju en bra utvecklingskurva Mojja. Från att krascha som fan förra året (därav nickname-bytet eller? ) till stabil körning med lagom steg i utvecklingen nu.
Skynda långsamt är en ekonomisk metod men alla har inte tid att skynda långsamt :)

Du ska inte köra nåt rookie race på SO helgen då?
Ska du så kanske du kan utmana mig att göra comeback och köra nåt Superbajk race :va

//Nitrous

Du har ju en bra utvecklingskurva Mojja. Från att krascha som fan förra året (därav nickname-bytet eller? ) till stabil körning med lagom steg i utvecklingen nu.
Skynda långsamt är en ekonomisk metod men alla har inte tid att skynda långsamt :)

Du ska inte köra nåt rookie race på SO helgen då?
Ska du så kanske du kan utmana mig att göra comeback och köra nåt Superbajk race :va

//Nitrous

Ja jag tyckte detta nickname passade mig lite bättre då jag gjort mig förtjänt av det och skyndade väldigt för att bli lite halv snabb.

Men ska jag vara ärlig så när jag tänker efter kunde det inte ha slutat på något annat vis förra året än vad det gjorde. Nytaget KK och ut på bana innan man ens gjort 100 mil på gata bådar inte gott om man som mig är väldigt prestations inriktad och inte vill inse sina begränsningar :)

Jag hade väldigt gärna kört Bike Week både Rookie och Sprinten men jag har jag lovat familjen här hemma lite semester och kan inte bryta det :)

Nästa år är det tänkt att jag ska köra hela Rookie 600 säsongen det vill säga om kropp och cykel får vara hela och jag denna säsong börjar prestera stadiga 12 or på åsen..

Självklart ska du göra comeback i superbike och visa vart skåpet ska stå skulle vara kul om vi kunde få ihop en djävxx massa folk till racehelgerna i depåerna :yoparty:yoparty

Om 2 år så kanske en A-licens är löst fram tills dess får jag nöja mig med att vara B-förare :) Men dig ska vi inte börja snacka om :)

Har du slagit ihjäl pungen nu och handlat däck inför Bike week?

Äsch! Fortsätter du såhär så har du ju en A-licens nästa sommar! Gasa mer och bromsa mindre så löser sig allt. :)

A faan, tjackat 3 sulor bak och 1 fram.. har inte vågat klicka på "Anmäl mig" än bara. :(
Ska du köra på Ons? Behöver nån som visar mig runt ett par varv innan jag vågar anmäla mig.

Äsch! Fortsätter du såhär så har du ju en A-licens nästa sommar! Gasa mer och bromsa mindre så löser sig allt. :)

A faan, tjackat 3 sulor bak och 1 fram.. har inte vågat klicka på "Anmäl mig" än bara. :(
Ska du köra på Ons? Behöver nån som visar mig runt ett par varv innan jag vågar anmäla mig.

Hade gärna kört på onsdag men drar på husvagnssemester med familjen nu på Sön..

Det kommer finnas snappa grappar där som mer än gärna visar dig runt tills du börjar köra åttor runt dom då är det du som får visa dom runt istället :)

Go get them tiger!!!! Behöver du någonstans att slagga under Bike Week så är det bara att du plingar så bäddar jag gästrummet!

En fråga: hur pass mkt däckkrängarkompetens finns på Kinnekulle? Antar att inte greven finns på plats men om man har nya däck med sig finns det då någon möjlighet att få hjälp?

En fråga: hur pass mkt däckkrängarkompetens finns på Kinnekulle? Antar att inte greven finns på plats men om man har nya däck med sig finns det då någon möjlighet att få hjälp?

Grevens MC är där under torsdagen, som det verkar så kommer Grevens att behöva åka till Gelleråsen på kvällen för att vara där till fredag då Norska Mästerskapen startar.

Men det kommer finnas däckmaskin och Pirelli däck även under fredagen som kan hjälpa till med montering eller skifta/vända mot en billig peng.

//Nitrous

Grevens MC är där under torsdagen, som det verkar så kommer Grevens att behöva åka till Gelleråsen på kvällen för att vara där till fredag då Norska Mästerskapen startar.

Men det kommer finnas däckmaskin och Pirelli däck även under fredagen som kan hjälpa till med montering eller skifta/vända mot en billig peng.

//Nitrous

:tummenupp::tummenupp:

Angående Kinnekulle, visst är det innerplan som gäller och där finns ström? Var ett tag sedan jag var där.

Sitter på Kronocamping i Lidköping och väntar.
Hoppas att vädret förblir som i dag.
Är varmt som vid Medelhavet.
Jag har egentillverkade prylar till att kränga däck om Grevens inte skulle vara där.
Är dock inte att rekommendera om det är till finfälgarna..
Det är lite bökigt och du blir lite skiten.(jag kan instruera men det är du som arbetar)
Förmodligen någon repa och balanserinsverktyget har jag glömt att ta med
Så om det finns riktiga grejer fundera inte ens en gång.
Men vid NÖDFALL om det inte finns att tillgå så kan man få låna om däcket är SOPSLUT:hihi
Vill absolut inte trampa på några tår utan detta var bara om det inte finns att tillgå på fredagen och om det finns så kan jag ju nte bistå som man nog kan räkna ut.
Är för mitt privata bruk och endast vid råpanik om det inte finns annan att tillgå.
Mvh D

Sitter på Kronocamping i Lidköping och väntar.
Hoppas att vädret förblir som i dag.
Är varmt som vid Medelhavet.
Jag har egentillverkade prylar till att kränga däck om Grevens inte skulle vara där.
Är dock inte att rekommendera om det är till finfälgarna..
Det är lite bökigt och du blir lite skiten.(jag kan instruera men det är du som arbetar)
Förmodligen någon repa och balanserinsverktyget har jag glömt att ta med
Så om det finns riktiga grejer fundera inte ens en gång.
Men vid NÖDFALL om det inte finns att tillgå så kan man få låna om däcket är SOPSLUT:hihi
Vill absolut inte trampa på några tår utan detta var bara om det inte finns att tillgå på fredagen och om det finns så kan jag ju nte bistå som man nog kan räkna ut.
Är för mitt privata bruk och endast vid råpanik om det inte finns annan att tillgå.
Mvh D

Det är omtänksamt :tummenupp

Men, det kommer finnas en liten mängd nya fräscha Pirelli däck att inhandla även på Fredagen och det kommer att finnas möjlighet till däckomläggning med maskin om man har finfälgar :)

Annars finns som sagt alltid många vänliga bikers i depån, som t.ex. Talibaniel :yoparty

Imorgon är det någon mcklubb som har körning till 16.30 så först efter det när dom har lämnat depån kan man slå sig ner och muta in en plats!

Varmt välkomna.

//Nitrous

Platstillgången uppdaterad!

Mantorp Park 31 Aug - 1 Sept är fullbokad nu i Race grupp och Snabb grupp.
Det finns platser kvar i Medel/Lugn grupp, se nedan plats tillgång som även är uppdaterad i första inlägget.

Mantorp Park 31 Aug - 1 Sept
Race grupp: Fullbokad
Snabb grupp: Fullbokad
Medel/Lugn grupp: Finns fler än 5 st platser

Till nästan körning på Gelleråsen 8-9 Aug finns fortfarande platser i samtliga grupper.

//Nitrous

Tack ALLA och då menar vi verkligen alla, ingen nämnd och ingen glömd som varit med på Kinnekulle Ring i två härliga dagar. Massor med sol, massor med körning och skön stämning i depån. We like!

Transpondertider finns på Amigoo.se

Fotografering på Kinnekulle Ring,
Flera engagerade fotografer trotsade solens brännande strålar och plåtade Er hela dagarna. Det finns säkert tusentals bilder och några har börjat komma upp på webbsida eller Facebook sidor från Effektfoto, Nettefoto, Enjoyphotos (finns URL's på Actionpics webbsida ).

Platstillgången kommande bandagar,
Till Gelleråsen 8-9 Augusti finns det endast plats kvar till Race och Snabb grupp.
Medel/Lugn grupp har blivit FULLBOKAD!

Plats i depåbox på Gelleråsen 8-9 Aug bokas genom Actionpics. Är ni ett större kompisgäng så går et även att boka en egen box. Kontakta oss så löser vi Ert behov på bästa sätt. Tillträde till boxen från kvällen före.

Mantorp Park 31 Aug – 1 Sept (lörd & sönd),
Race grupp och Snabb grupp är fullbokade! Ingen mer plats finns i dessa grupper! Depåboxarna på Mantorp Park är också fullbokade!

Plats till trackdays 31 Aug & 1 Sept finns ENDAST i Medel/Lugn grupp.

Som alltid tidigare så kommer det bli fina bonuspriser till utlottning från våra partners.

Transponderservice med Amigoo Live finns på plats.

Glöm inte att du har 10% rabatt på denna bandag om du är prenumerant på tidningen Bike. Uppge pren.nr. på anmälan, kan ej kombineras med andra erbjudanden.

944497_640066112670865_1896472142_n.jpg

Next Stop Gelleråsen

//Nitrous

Lite film runt Kinnekulle Ring. Jagar Ohlsen först för att sen klämma in 56.x varv :tummenupp

Tack Tommy 666 för lite sköna varv och fight :)

//Nitrous

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...