Bandagar 2013 med Actionpics

Nån som har hittat bilder från Mantorp? Ganebo och effektfoto har jag hittat...

Men på söndagen så stod det ju ett par fotografer på innerplan i parisaren, det skulle vara spännande att se vad som fastnade på deras kameror. Kände inte igen vinklarna från de som jag redan hittat.

Nån som har hittat bilder från Mantorp? Ganebo och effektfoto har jag hittat...

Men på söndagen så stod det ju ett par fotografer på innerplan i parisaren, det skulle vara spännande att se vad som fastnade på deras kameror. Kände inte igen vinklarna från de som jag redan hittat.

Motofoto.se och Subevent.se var även där, båda har även Facebooksidor där några bildexempel har kommit upp. Sök på Facebook så hittar du dom, eller gå in på Actionpics facebook sida så finns länk nu till Motofoto och tidigare till Subevent.

//Nitrous

Nu har jag hunnit fixa ordning på bilderna, album finns på www.motofoto.se

motofoto.se_full-3891.jpg

Bra gjort av mig har kört två hela dagar utan att fastna på någon bild :banana.
Helt sjuka bilder du har tagit :tummenupp gillar skarpt den med Robbans armbåge i Curbsen:rock

en fråga. som säkert svarats på men som jag missat, måste cykeln vara gatreggad i lugna och mellan gruppen ? letar hoj att köra på så jag tänker att det är bäst att fråga så man inte kommer med oreggat och inte får köra.

en fråga. som säkert svarats på men som jag missat, måste cykeln vara gatreggad i lugna och mellan gruppen ? letar hoj att köra på så jag tänker att det är bäst att fråga så man inte kommer med oreggat och inte får köra.

Du får köra en motogp hoj om den går igenom ap's egna stenhårda besiktning. Så som svar på din fråga nej den behöver absolut inte vara gatreggad:krama

Här är lite filmer från mig i snabb grupp vid lite olika tider på dagen.

Tiderna blev bättre och bättre, hade ju lite demoner att bekämpa efter den hårda kraschen på Mantorp i våras.
Men i slutet på dagen när det inte låg så mycket kåphojar och störde i kurvorna (:krama) så satt jag nytt pers på 1:28,161 med min tjockmotard trots alldeles för mycket motvind på rakan:mad:

Men i slutet på dagen när det inte låg så mycket kåphojar och störde i kurvorna (:krama) så satt jag nytt pers på 1:28,161 med min tjockmotard trots alldeles för mycket motvind på rakan:mad:

Seriöst, nån annan som märkte av motvinden på rakan under hela helgen? Jag jämförde med GPS-datan från junikörningen... jag hade räknat med 260+ i slutet på rakan med lite senare bromsningar och fungerande quickshifter. Men jag låg 5-10 km/h under förra körningen... :(

Men låg 28:a är fan imponerande med en SMR! Tänk vad du skulle köra med en riktig rääser med rääsergummi! :tummenupp

Seriöst, nån annan som märkte av motvinden på rakan under hela helgen? Jag jämförde med GPS-datan från junikörningen... jag hade räknat med 260+ i slutet på rakan med lite senare bromsningar och fungerande quickshifter. Men jag låg 5-10 km/h under förra körningen... :(

Men låg 28:a är fan imponerande med en SMR! Tänk vad du skulle köra med en riktig rääser med rääsergummi! :tummenupp

260 på rakan? Hade typ 190 vid inbromsning. Dags att köpa ny moped känns det som

Kolla på min hoj framifrån så förstår du vad jag menar, det blir ju liksom inte lättare med mycket motvind:).
(Inte för den som sitter på heller:))
Däremot så kan jag klappa till bromsarna lite senare än de flesta efter som jag får till en bra manuell broms när jag reser mig upp efter att ha legat som en lakritsrem.:crash

F.ö. så skall jag försöka nå 1.25 nästa år.

260 på rakan? Hade typ 190 vid inbromsning. Dags att köpa ny moped känns det som

Såg någon film från nån annan som lagt upp på youtube, men den hojen var ju lätt omdrevad. Han låg i över 200km/h i backen upp efter tröset. Svensken lättade över krönet där när han kraschade, då var hans gpshastighet 210km/h.

Last edited:
Tack alla för säsongen 2013

Då var årets sista bandagar på Mantorp Park genomförda och avslutade för den här gången och nu är depån tömd, vi blickade ut en kort stund över den tomma depån och insåg att vi inte kommer få träffa de flesta av Er på länge nu och det kan bara beskrivas med tomhet!

Tack alla nya och gamla deltagare, alla suveräna instruktörer och resurser som jobbat häcken av sig hela året för att varje tillfälle ska bli bäst! Det är glädjande och otroligt motiverande med all positivitet på facebook och i e-post från Er deltagare, tack :).

Även ett särskilt tack till alla samarbetspartners som under året ställt upp på olika sätt, Suzuki, Duells, Grevens Motorcykeldelar , Pirelli, Din MC, tidningen Bike och Q8Oils.

Det är helt sjukt vad bra väder vi haft i år och vad fort säsongen har gått. Vi längtar redan galet mycket att få träffa Er alla 2014!

Nu planerar vi för fullt inför nästa säsong och vi hoppas kunna komma med lite överaskningar och nyheter inför 2014. Gotland Ring 2014 är redan planerat och klart och bokningen har öppnat, se nedan.

Gotland Ring 2014 - bokningen är nu öppen,
För 11e året i rad så kör vi självklart två efterföljande helger och fredag, lördag och söndag den 30 Maj - 1 Juni och 6-8 Juni.
Lunch ingår samtliga dagar. Oslagbart boendeavtal och grupprabatt på färjebiljetter med Destination Gotland finns.
Mer info på www.actionpics.se och när du bokar dig.

Tack för säsongen 2013 :)

//Marcus & Lillan

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP