Bandag Kinnekulle 8/5

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Vi är några från klubben som ska ner och åka bana på Kinnekulle den 8/5.
Är det några fler som skall med så gå in på http://www.racingworld.se/ och boka (när platserna släpps officiellt i februari)
Bana är kul så var inte rädda för att prova på. :tummenupp

aRWe skrev:
Är det några fler som skall med så gå in på http://www.racingworld.se/ och boka (när platserna släpps officiellt i februari)

Annars kan det vara kul bara med supporters/hangarounds..som sköter lite filmning och korttagning!

sporTlovEr skrev:
Annars kan det vara kul bara med supporters/hangarounds..som sköter lite filmning och korttagning!

Det uppskattas alltid med lite film :tummenupp

Såvida man inte blir omkörd på yttern i en kurva, får motorstopp i hårnålen, välter hojen i depån eller när man gör en lowsider på stora rakan efter att man tagit fel på broms och koppling :hihi

Lunkan skrev:
Det uppskattas alltid med lite film :tummenupp

Såvida man inte blir omkörd på yttern i en kurva, får motorstopp i hårnålen, välter hojen i depån eller när man gör en lowsider på stora rakan efter att man tagit fel på broms och koppling :hihi
Är ganska säker på att vädret blir KANON!!????????
Har för mig att detta evenemang 8 maj sammanfaller med Pre summer meet i Köping, och solen gassar alltid då(hittils iaf..) :D

aRWe skrev:

Ska ni ha en chans att komma med bör ni boka inom några timmar från att dom släpper det på hemsidan. Som det ser ut nu är nog ca80 platser bokade redan. Något tiotal kanske finns kvar. Max

Cattis skrev:
Är det några som ska åka ifrån klubben? :)
Jag skall med, även om jag inte sålt gammelbettan, så har hon i alla fall, nytt bakdäck som måste slitas lite på sidorna också, så det inte blir platt :hihi

Jag har inga ambitioner att prestera något när man är "rookie" struntar totalt om jag blir frånåkt el är rundingsmärke på banan med..ser ändå fram emot det rejält!!! Bara resan doit och hem, blir kul, men man lär bli rätt trötter tror jag, men man somnar nog med världens :)

Funatic skrev:
Jag kommer få så mycket spö på banan..... :huvet

sporTlovEr skrev:
Jag skall med, även om jag inte sålt gammelbettan, så har hon i alla fall, nytt bakdäck som måste slitas lite på sidorna också, så det inte blir platt :hihi

Jag har inga ambitioner att prestera något när man är "rookie" struntar totalt om jag blir frånåkt el är rundingsmärke på banan med..ser ändå fram emot det rejält!!! Bara resan doit och hem, blir kul, men man lär bli rätt trötter tror jag, men man somnar nog med världens :)

Alla är rundningsmärken. Om man inte var det skulle man spöa Rossi hela dagarna och få betalt för det. Det är övning och kul grej ingen tävling. Blir mycket trevligt folk från Uppsala och Västerås som det ser ut.

Häng på innan det är försent

WestW skrev:
Alla är rundningsmärken. Om man inte var det skulle man spöa Rossi hela dagarna och få betalt för det. Det är övning och kul grej ingen tävling.
Precis!
Jag har en egen taktik för att få köra helt ensam och det har fungerat perfekt hittills.
Sen om jag är sist spelar mindre roll :)

sandstream skrev:
Precis!
Jag har en egen taktik för att få köra helt ensam och det har fungerat perfekt hittills.

Berätta berätta berätta - jag vill också åka ensam [i licensgruppen] :banana

sandstream skrev:
Precis!

Undrar hur det blir, jag blir med i den "långsamma" gruppen, MEN jag har ju även TH försäkringsbolag, så de skulle väl slå ihop båda TH och IF försäkrade hojar i samma grupp, oavsett vilken "snabbhets" grupp man kör i, så då gäller det att se upp bakåt när kanonkulorna viner...nåja nåja, skall nog pressa förbi en och annan 500 cc på rakorna iaf..

Bokat! :tummenupp

WestW skrev:
Alla är rundningsmärken. Om man inte var det skulle man spöa Rossi hela dagarna och få betalt för det. Det är övning och kul grej ingen tävling. Blir mycket trevligt folk från Uppsala och Västerås som det ser ut.

Häng på innan det är försent

sporTlovEr skrev:
Undrar hur det blir, jag blir med i den "långsamma" gruppen, MEN jag har ju även TH försäkringsbolag, så de skulle väl slå ihop båda TH och IF försäkrade hojar i samma grupp, oavsett vilken "snabbhets" grupp man kör i, så då gäller det att se upp bakåt när kanonkulorna viner...nåja nåja, skall nog pressa förbi en och annan 500 cc på rakorna iaf..
Grabbarna med licens vet hur man ska uppföra sig på bana så det är inget problem. Ska du koncentrera dig på att titta bakåt hela tiden då, nä du kör i ditt tempo dom som kör fortare kör om dig ändå.
Oj vad grymt besviken du kommer att bli när 500-600 cc hojarna kör om dig på rakorna för att dom har kunnat hålla en högre kurvhastighet i kurvan före rakan.
TH, IF och "oförsäkrade" =racehojar kör alltid tillsammans på bandagar det är om du har något annat försäkringsbolag som du hamnar i en grupp.

sporTlovEr skrev:

Jag resonerar så att på rakorna gasar man defenetivt inte om man är långsam på övriga banan. Folk som har legat bakom mig och gäspat hela banan ska få chans att köra om säkert på rakor t.ex. Ingen vits att gasa som en tok när det är rakt. Kurvtagning är ju det man vill lära sig ju eller hur?

Varför kolla bakåt? Kolla bakåt gör man när man backar. (eller för att kolla om man skakat av polisen möjligtvis ;) )
Du ska ju åka framåt. Bry dig om din egen körning och så sköter dom andra sin körning.

Många olyckor eller tillbud har nog skett just pga detta. Någon rookie kollar bakåt och ska vara snäll och gå åt sidan. Vad rookien inte tänkte på var att någon precis skulle köra om på andra sidan :död

*/ ?>
Back