Bandag Kinnekulle 8/5

Bellis skrev:
Men pejo! Inte kan du ge sådana våldsamma råd?.... :confused:
Du som e så försiktig med din pärla :tungan

Annars kan Pejo titta så kan vi andra ordna hojen "kinnekullefärdig" :rolleyes:

Bellis skrev:
Men pejo! Inte kan du ge sådana våldsamma råd?.... :confused:
Du som e så försiktig med din pärla :tungan

sporTlovEr skrev:
Annars kan Pejo titta så kan vi andra ordna hojen "kinnekullefärdig" :rolleyes:

Jaa-du Bellis, du ser vad man måste hota för att locka fram dig ur kulisserna... På min hoj (och säkert din med) går som sagt speglarna att vika in utan bekymmer, däremot en gammal Yamma, där vete tusan om inte rörtänger och vinkelslipar måste fram... eller, som sagt, en välriktad karatespark...

@ Sportlover: Hur var nu slagordet i reklamkampanjen för den först R750'n ? Jo - "From the racetrack - to the racetrack"

Last edited:
Pejo skrev:
På min hoj (och säkert din med) går som sagt speglarna att vika in utan bekymmer, däremot en gammal Yamma, där vete tusan om inte rörtänger och vinkelslipar måste fram... eller, som sagt, en välriktad karatespark...
På en snudd på splitterny :rolleyes: ER får man antingen skruva eller sparka. Fast iof.. speglarna tål ju rediga smällar på en sån åxå :hihi

Pejo skrev:
@ Sportlover: Hur var nu slagordet i reklamkampanjen för den först R750'n ? Jo - "From the racetrack - to the racetrack"
De e ju samma slagord som på ER5!
fast de va tänkt att man skulle köra en annan hoj PÅ själva racetracket jag tror :brinnerup

Pejo skrev:
ER-5 - den ultimata depåmoppen ? :rolleyes:

:corn

Säger inget, så har jag inget sagt...

Det ända jag vet är att det spelar mindre roll vad man har för hoj om man inte kan köra bana!!!

Lunkan skrev:
Det ända jag vet är att det spelar mindre roll vad man har för hoj om man inte kan köra bana!!!

Pejo skrev:
"Its the man, not the machine" - Chuck Yeager, Flygaräss i andra världkriget, först genom ljudvallen, deltog i Korea-kriget och Vietnam

På den låga nivån vi alla (ja, en del i alla fall) kör, så kan det dyka upp någon på en körskoleknarr och åka ifrån oss hela bunten. Eller dom flesta i alla fall.
....................

Last edited:
Pejo skrev:
... På min hoj går som sagt speglarna att vika in utan bekymmer...

...tycker ändå att du ska plocka bort dom så det slipper bli glassplitter på bana och dig ifall olyckan skulle vara framme.
Jag lovar göra det åt dig om du påminner mig! ;)

@ Sportlover: Hur var nu slagordet i reklamkampanjen för den först R750'n ? Jo - "From the racetrack - to the racetrack"[/QUOTE]

Citerar bara lite från Mc-guiden:
"vild superbike, byggd för att följa förarens minsta vink, en av de smalaste 1000 kubikaren på marknaden(iofs 1987 då mendå..)smarrig ram, optimlat 50/50 vikdfördelning, mysig i kurvorna, lätt som en 750 att hantera"

Slutcitatet är dock bäst..:

"En vildsint, nästan primitivt sensuell körmaskin, som följer förarens minsta vink och har prestanda långt bortom allt vett och sans, det är Yamaha FZR 1000"

Skall man verkligen sälja något sådant, då är man kanske lite :kocko :va

mike andersson skrev:
Är på jakt efter 1 st depåmoppe. Någon som har en Beta, Kymko eller ER-5 till salu? :D

Erbjuder dig följande(om du menade seriöst!??)

Tws atala 1998, går som en raket! Uppmätt på bakhjulet ärliga 55 knyck i alla fall, startar lätt, körd dagligdags, nyservad på olja, din för 4500, men jag prutar rakt av till 4000 el ge mig ett bud på den(inte under 3400 kr, det har jag bud på), bara gasa och bromsa, Italiensk vass rizzatomotor, förmodligen har någon knyckt pluggen, ev pillat på reedventilen, lite seg i början, men i den högre varvregistret fullkomligt vrålar den ut sin vånda!! hakar lätt på eu-mopeder!!(den tror nog att den är större än 50cc, men står parkerad vid 145 hk maskinen, så den kan ha blivit effekssmittad!!), samt att man får köra gångvägar, försäkring 500-hundrigen HELÅR!! Går dagligdags i ur o skur, värme och kyla, 60 mil i vinter, drar ca 0,25 på vintern(0,2 på sommaren) väger ca 45 kg, tuta, ljus och dödare fungerar, automatchoke som slår ifrån när förgasaren är mogen för normal blandning. Den är din från 25 mars, jag kan bjuda på en våffla med grädde och sylt i priset :tummenupp

Perfekt depåmoppe, den har klarat 3 vurpor i vinter utan problem förutom en lite ledsen framskärm, och blåslagen öm chaufför..

Last edited:
mike andersson skrev:
Är på jakt efter 1 st depåmoppe. Någon som har en Beta, Kymko eller ER-5 till salu? :D
Köper du en ER5 slutar det ändå bara med att du inte vill annat än tjöra den hela tiden på banan, så håll dig till nått av de andra märkena :hihi

aRWe skrev:
Vi är några från klubben som ska ner och åka bana på Kinnekulle den 8/5.
Är det några fler som skall med så gå in på http://www.racingworld.se/ och boka (när platserna släpps officiellt i februari)
Bana är kul så var inte rädda för att prova på. :tummenupp

Jag har betalt in mitt nu, skall vi lista upp oss här aRWe? Kan va kul o se vilka som klubben som skall med.

Nu är det fullt på Kinnekulle den 8/5.

Här är dom ifrån klubben som skall åka

aRWe
Bellis
benzzon
Cattis
FredR1k
Funatic
Jedda
Jolle
Linus
Lunkan
Massen
Pejo
r matte
Robban
R-sickan
sporTlovEr
xXx

Det här ser jag fram emot :tummenupp

aRWe skrev:
Nu är det fullt på Kinnekulle den 8/5.

Här är dom ifrån klubben som skall åka

aRWe
Bellis
benzzon
Cattis
FredR1k
Funatic
Jedda
Jolle
Linus
Lunkan
Massen
Pejo
r matte
Robban
R-sickan
sporTlovEr
xXx

Det här ser jag fram emot :tummenupp

Tur att det inte var resultatlistan, så långt ned vill man ju inte hamna :3freak

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan