flugan skrev:
Vet en som sa att dissa gubbarna har många luriga bad och ytbehandlingsmetoder.
Göteborgs Förnickling
Hildedalsg. 168 B, 417 05 GÖTEBORG
Tfn/Fax 031-51 06 24
ringt dem...
de hänvisade till en annan firma när det gällde alu...
den andra firman hade jag redan pratat med...produktionen där hade semester.
Ikväll har jag bytt lameller i skrammelkopplingen. Sicken jävla skillnad det blev!!!

Helt underbart! Nu skall jag bara smörja upp min gaswire så kanske det kan bli lite skönt att köra henne på riktigt!
passade på att byta från den slutna orginalkåpan till en öppen, i kolfiber som jag haft liggande... det är en liten repa i den så jag har inte velat sätta den på hojen. Men det gjorde jag i alla fall nu. tycker det ser ganska najs ut!
höll fanimej på att trilla av stolen när jag pratade med biscaya igår och beställde lamellerna. hörde mig för vad en ny tryckplatta i någon blingbling färg kostade... och även tillbehör till detta.
Plattan hade jag väntat mig skulle vara dyr... lite koplicerad e den ju allt att göra... Den går loss på en tuss ungefär.
Men.....
Hela skiten sitter fast med 6 st bultar, 6 st specialbrickor (okomplicerade) och 6 st fjädrar. Vill man ha dessa i roliga färer kostar 6st bult och bricka över 300 spänn!!! Hallå eller?!?! Fjädrarna kostar 400 för 6 st....får allt vänta å avvakta det där.
tillsvidare i alla fall så passade jag på att lägga alltihopa i ett par olika bad, putsade och fejjade och gick sedan lös med autosolen på de befintliga kopplingskomponenterna. Och även om det skulle vara lite mer bling med mera färg där inne, så funkar detta fint så länge.
Har funderingar på att kanske lägga ner det helt....?
Kolfibern där blev skitsnyggt, och jag har redan tidigare haft funderingar på att köpa en hel kåpa i kolfiber istället.
fördelar:
Snyggt (snyggare än orginal)
Inte slammrigare än orginal
Nackdelar:
"tråkigt"?
Ha kvar det som det är nu...
Fördelar:
Snyggt
coolt å se saker snurra där inne
Bra blingkänsla
Nackdelar:
Risk finns ju att jag kommer få för mig att det är klart grabben måste ha en ny tryckplatta/fjädrar/bultar. dvs, i så fall dyrar totalt än vad en hel kåpa är.
Inte skitsugen egentligen på att släppa ut ännu mer av det där väs/rassel/skrap/slammner-ljudet som skiten producerar. (man hör det visserligen inte över 70-80 men i alla fall...
Ett ställe till att skruva isär å putsa på...
Vad tycker ni?
Och i vanlig ordning: Här komma bilder. (beklagar även som vanligt den halvdana bildkvalitén...)