Backlund avstår pris

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Som man kan läsa på stcc.se och highsider så avstår Filip priset som innebar en styrning i Veidec racings internationella team.
Det jag undrar är hur många av toppförarna som hade chans på mästerskapet som hade kunnat tacka ja till den styrningen? Med det upplägget som det blev.
Om jag inte missminner mig så var det ganska luddigt i början av säsongen angående just det priset.
Är det en efterkonstruktion för att klara sig från att betala priset eller var det sagt så från början?
De flesta av toppförarna har ju sponsorer och kontrakt så STCC borde ju ha vetat om detta från början och om man nu vill erbjuda någon en stryrning i en annan serie så borde man kanske haft koll på det.
Men jag kan vara ute och cykla nu.

INTRESSANT! Det här skulle jag vilja höra om med Filip personligen, mellan fyra ögon...

Det är väl en smäll som man som klassponsor får ta, att om man har otur, "slipper" betala ut priset.

Om någon vinnare väljer att avstå ett pris brukar det tillfalla tvåan istället.

Du har en poäng där. Men jag är tveksam till att det blir så i det här fallet.

Med tanke på den på hur Lundh har kört på sina Wildcard i den serien så vore det ju ingen dålig utgång av det hela.

Han körde riktigt bra på Magny- cour ... Var väl uppe på 11-12 plats när han vurpade :)

Hade hoppas på att få se både Backlund och Lundh i SST 1000 nästa år, det hade varit ballt !

Med tanke på den på hur Lundh har kört på sina Wildcard i den serien så vore det ju ingen dålig utgång av det hela.

Han körde riktigt bra på Magny- cour ... Var väl uppe på 11-12 plats när han vurpade :)

Hade hoppas på att få se både Backlund och Lundh i SST 1000 nästa år, det hade varit ballt !

Tvivlar inte på att Lundh skule kunna göra bra ifrån sig där. Tvivlar dock på att STCC överhuvudtaget vill betala ut priset.

Lundh körde i mål på en sjundeplats på Brno i FIM Superstock 1000. Bäst av svenskarna som kört i serien.

Att inte Backlund och Veidec kunnat komma överens om något vettigt får mig att vilja gråta.

Lundh körde i mål på en sjundeplats på Brno i FIM Superstock 1000. Bäst av svenskarna som kört i serien.

Att inte Backlund och Veidec kunnat komma överens om något vettigt får mig att vilja gråta.

Håller med dig om detta! Även om Backlunds första säsong i europa inte rosade marknaden direkt så skulle det varit intressant att se vad han kunde gjort i sitt andra år i serien! Nu när han både känt på farten dom har därute och sett banorna tidigare :)

Vi får väl sätta vårt hopp till att vi få se Lundh där ist !

Hoppas Suzuki och de andra sponsrar en satsning i FIM Cupen.
Jag gillar dig Filip, men jag vill inte se dig på svenska banor nästa år ;) (förutom på några besök då och då ;))

Bara NÅN svensk talang får chansen så blir jag nöjd. Vansinne att låta en sån här möjlighet "gå upp i rök". Sen ligger det ju massor bakom som man inte känner till, men en hel säsong i STK1000..

Hoppas Suzuki och de andra sponsrar en satsning i FIM Cupen.
Jag gillar dig Filip, men jag vill inte se dig på svenska banor nästa år ;) (förutom på några besök då och då ;))
Jag håller med. Jag vill se BÅDE Filip och Alexander i den internationella cirkusen 2010. :tummenupp

Han vill väl hellre vara stjärna på mammas gata, än att bli avklädd i större sammanhang.

Men Lundh tar dig nästa år, han har vad som krävs internationellt.

Om man som Filip skrotar en hoj för 500´000, för att se om han kan slå rekordtider, så tror jag sponsorer tycker det är bättre att köra efter sin förmåga och sakta men säkert nå dit man vill. Den inställningen till ditt material platsar inte bland de stora pojkarna utan är respektlöst.

Det beror väl på vilka sponsorer man har? Sen är han väl inte ensam om att krascha ibland?
Att pressa är enda sättet att lära sig åka fortare..
Fjantigt inlägg.

Han vill väl hellre vara stjärna på mammas gata, än att bli avklädd i större sammanhang.

Om man som Filip skrotar en hoj för 500´000, för att se om han kan slå rekordtider, så tror jag sponsorer tycker det är bättre att köra efter sin förmåga och sakta men säkert nå dit man vill. Den inställningen till ditt material platsar inte bland de stora pojkarna utan är respektlöst.
Hmmm inte mycket sanning i detta hittepåinlägg, gör om gör rätt.

I övrigt så gör väl Backlund som han själv vill med sin racing :tummenupp

Jag tycker Philip är kunglig.
Skit samma om han tar priset eller låter det gå.
Det finns anledningar som vi/ni kankse inte har med att göra.
Det huvudsakliga är att killen rastade 99% av svenskarna (LÄR ER) innan han ens fick ta körkort.

Alla gillar kanske inte långa svepande banor utan vill köra mer intensivt och tajt som på dom svenska go-kart banorna.

"Some like em short and fat and some like em tall and slim"

Stort grattis till grabben som gör det som HAN tycker känns rätt.

Inget negativt om Lund, men din beskrivning ovan stämmer väl inte särskilt bra på honom heller då han har vurpat bra mycket under åren.

Hoppas få se dom båda ute i europa då det är där dom hör hemma:tummenupp

Lasse A, kan du utveckla det första inlägget lite mer, please.

Jag fattar inte mer av det jag finner att läsa i ämnet än att Backlund helt enkelt väljer att tacka nej p g a andra, redan tidigare, åtaganden (vilket kanske ger honom en totalt bättrre deal ekonomiskt i slutändan dessutom). Det gällde väl ingen kontant utbetalning av något slag, utan som jag förstått det en del av en total rejssatsning. ???

Min fjuttiga egna insyn i lite större, internationella, sammanhang säger mig att det inte är något annat än skriftligt som duger i 9 fall av 10. Det snackas runt en massa, lämnas löften till höger o vänster (de flesta säkert med goda avsikter förvisso) för att hålla så många dörrar öppna som möjligt, men i slutändan är det pengarna som avgör.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti