Öppet brev från Cralle, postat i MCERR

Cralle skrev:
En liten detalj bara. Peter Sköld var inte närvarande då RR hade möte i Karlskoga förra helgen. Enligt rykten var han på älg jakt!
Det flesta inblandade vet att VEidec förarna själva organiserat förar möte varje Lördag kväll och Joakim Wiedesheim håller i trådarna. STCC har närvarat, Titan television vid några tillfällen. Men Svemo? Inte har jag då sett någon närvara på dessa möten.

Men andra representanter från RR-sektionen var där, eller?

Om man nu engagerar sig, mer eller mindre ideéllt, i en organisation och avsätter var och varannan helg till detta engagemang och uppfyller de rimliga krav man kan ställa på en sådan person så är det väl också förståeligt om dessa personer inte kan deltaga på alla typer av sammankomster som organiseras mer eller mindre utanför någon oficiell organisation.

Vad frågan gällde var väl e huruvida en/flera förare kan få sin röst hörd till SVEMO:s RR-sektion. Och det kan man!

// Niklas

sandstream skrev:
Nu tror jag att du har tappat tråden lite, den handlade väl om RR i samband med STCC?
måste publiken och tittarna komma i första hand och förarna i andra om man vill att RR-sporten ska utvecklas till att bli större.

Jag har inte tappat tråden, vad jag vet var det klassbyte på gång i Veidec.
Men det är dina åsikter, jag håller inte med dig.

Chris Ash skrev:
Jag har inte tappat tråden, vad jag vet var det klassbyte på gång i Veidec.
Men det är dina åsikter, jag håller inte med dig.
Nej, det har jag märkt att du inte gör och det är så klart din fulla rätt att ha fel ;)

RR-sporten klarar sig bra utan någon elitserie som svensson kanske får upp intresset för :huvet

Avarage skrev:
Vad frågan gällde var väl e huruvida en/flera förare kan få sin röst hörd till SVEMO:s RR-sektion. Och det kan man!

// Niklas
För det krävs det att RR-sektionen lyssnar också.
Tyvärr har det varit lite si och så med den saken under några år.

Bingo skrev:
Vad vore svensk RR utan riktiga ärkespammers som vet allt, kan allt och fattar inget?
Du är ju bara för mycket :rofl
Den enda gången du är med i en tråd är när du har något negativt att komma med. Fler som du och SH blir ett trevligt plejs :pannkyss

Chris Ash skrev:
Jaha där ser man...så mycket var den "entusiasmen" värd.
Du är nästan vassare än Bingo på att sprida glädje i trådarna :tummenupp

Uppenbarligen har du inte fattat vad tråden och mina inlägg handlar om. Det är inte jag som enskild person som ska gå och se tävlingarna, det är Svensson som ska ditt.
Har själv familj, hus och ett företag att ta hand om så jag ser mer än gärna Veidec på TV3. Nu blir det väl inte så nästa år för att ett gäng puckon på SVEMO är rädda om en serie som ingen annan än de inblandade brys sig om.

För att citera en stor del av Veidec-förarna själva: "Sedan verkar det som om någon tror att det är väsäntligt att det heter SM.?.? Det kan heta Kalle Anka cup, det är ingen som bryr sig."
http://www.veidecracing.com/browse.jsp?id=00_01&cikkid=882

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...