B King TURBO Carbon Edition

Det finns ingen effektiv oktanhöjare, utan att röra på bestyckningen, att köpa på en "mack". Ca 10% inblandning av toulen ger snarlikt 98 oktan. Enklast är att bestycka hojen för E85 och höja laddtrycket lite till.
 
Det finns ingen effektiv oktanhöjare, utan att röra på bestyckningen, att köpa på en "mack". Ca 10% inblandning av toulen ger snarlikt 98 oktan. Enklast är att bestycka hojen för E85 och höja laddtrycket lite till.

Så teoretiskt sett så har jag bänkat hojen på 95 oktan, var så min tanke gick :tungan
 
Skruvjävelen

Efter ett jävla vickande fram och till bakas så fick vi loss den avdragna skruven till startmotorn, en mm framåt, vicka, ytterligare en mm frammåt vicka ........:näsblod:3freak:brynad
Men till slut så van vi, grymt stort tack för hjälpen Mats Örnberg, du är en klippa :Bugar:Bugar:Bugar

skruvjävel.jpg

Sen hade jag lyckats dra den en vakuumslang så den inte gick på tomgång när jag fick ihop allt för provstartning, men startmotorn var det en jävla snurr i efter lagerbyten :)

Hittade den lösa slangen på morgonen innan jobbet, så nu går den som den ska igen :tuttar:tummenupp

Har även kopplat om lite till Herijävlarvaddetgårknappen så att laddet ska komma lite tidigare och lättare att ställa in det, får se hur lätt det är att ratta på den vid färd, men den ska ju bara ställas in rätt en gång :tummenupp

herijävlar ratt.jpg
 
Ska ta tag i kylningen på hojen med, upptäckte ju att kylfläkten inte hade gått alls förra sommaren, trots det så har den bara gått upp i temp vid långa stopp vid fler trafikljus på rad när det har varit riktigt varmt ute....
Nu blir det ett externt system som är ställbart, för jag tror det blev något knas i databoxen när vi ställde om så inte FI lampan skulle lysa pga att den ena fläkten är borttagen, blir nog kanon det här :tummenupp:rock

fläktkontroll.jpg
 
På lördag blir det Test & Tune på Lunda flygfält mellan ca 12.00-16.00 kan ej vara med i stegen för jag måste åka och jobba på kvällen.....
Mer info på www.landracing.se
 
Blev en 19e plats på Test & Tune på Lunda av ca 80 deltagare, hade gått att få en bättre tid om man bara kunde lära sig starta bättre, men kul var det :)

Bara 6st som åkte fortare i sluthastighet :)

Tider Lunda.JPG
 
Last edited:
Är tabellen eller jag kocko, eller hur kan snubben som hade sluthastighet på 142km/h komma i mål snabbare än någon med 241km/h sluthastighet? Måste ha gått alldeles åt helvete fort upp till 142 vad jag förstår? haha
 
hur kan snubben som hade sluthastighet på 142km/h komma i mål snabbare än någon med 241km/h sluthastighet?

Om du kikar på 201-meters hastigheten ser du att vissa har har för mycket pulver så att den opreppade banan blir halkig på slutet.

Ungefär som det här, fast här plågar jag inte motorn med lustgas de sista 200 metrarna. dragsl45.jpg
 
Jo, jag tänkte själv, hur svårt kan det vara? 402 m rakt fram men det är en konst att få till starten (utan att bränna kopplingen..)!!:crash

Blev en 19e plats på Test & Tune på Lunda av ca 80 deltagare, hade gått att få en bättre tid om man bara kunde lära sig starta bättre, men kul var det :)
 
Fråga bara: vad är det för gänga på original bultarna man drar toppen med?
M10 är det väl, men är det "vanlig" grov gänga eller finare?
Tänkte köpa 4 st, 18cm långa insexbultar och kapa huvudet på dessa, och använda dem som styrningar när man monterar cylindern på Hayabusan.

Har hört att detta kan vara bökigt annars...eller?
Originalbultarna kostar 180 kr/styck
 
Last edited:
Vill tacka alla som har följt min tråd här och hjälp till vid behov, är tvungen att meddela att Kingen är död....
En vecka efter midsommar då gick jag på skalle med hojen och vet inte riktigt vem av oss dom klarade sig bäst, hojen är iallefall inlöst av försäkringsbolaget och jag är på väg tillbaka efter en lång å tråkig sommar med två gipsade armar och ett ben...
Brutet lillfinger vänster hand på två ställen, bruten handled höger arm, krossat ben lilltån, två brutna tår, en spricka i en tå, ända tå som klarade sig var stortån....
Men bara en vecka kvar med gips på foten sedan är det bara börja träna på att gå igen efter ca 9 veckor....
Kommer inte svara på en massa frågor då jag lämnat detta bakom mig.....
Har köpt mig en ny Kawasaki Z1000 som jag hoppas hinna åka något med innan snön kommer!
Kör snyggt där ute och åter igen stort tack för allt stöd och support jag har fått här på forumet ��
 
Vill tacka alla som har följt min tråd här och hjälp till vid behov, är tvungen att meddela att Kingen är död....
En vecka efter midsommar då gick jag på skalle med hojen och vet inte riktigt vem av oss dom klarade sig bäst, hojen är iallefall inlöst av försäkringsbolaget och jag är på väg tillbaka efter en lång å tråkig sommar med två gipsade armar och ett ben...
Brutet lillfinger vänster hand på två ställen, bruten handled höger arm, krossat ben lilltån, två brutna tår, en spricka i en tå, ända tå som klarade sig var stortån....
Men bara en vecka kvar med gips på foten sedan är det bara börja träna på att gå igen efter ca 9 veckor....
Kommer inte svara på en massa frågor då jag lämnat detta bakom mig.....
Har köpt mig en ny Kawasaki Z1000 som jag hoppas hinna åka något med innan snön kommer!
Kör snyggt där ute och åter igen stort tack för allt stöd och support jag har fått här på forumet ��

Usch vad tråkigt att höra! Lycka till med rehabiliteringen och träningen för att komma tillbaka.
 
Aj fan vilket oflax hoppas du inte får några m,e,n. Synd att inte hojar kan läka ihop också:(

Krya--
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top