B King TURBO Carbon Edition

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Nu på onsdag till söndag så ska vi se om Kingen vill ta en ner och hem till först Uddevalla sedan Halmstad och efter det på vägen hem Göteborg :)
Så se upp där nere på västkusten när vi svischar förbi ;)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
1510889_882769388421391_4474838864872989250_n.jpg

Ryktena går om att denna turbo hoj kommer i en tidning snart, men det är bara rykten än :tungan
Kan även tala om att den har rullat ca 1200mil i sommar utan det minsta problemet, bara nu på slutet av säsongen som jag fått något strul med start relät, men det löser vi i vinter :tummenupp
Stort tack till Peter (Turbo Andersson) som har hjälpt till väldigt mycket med bygget och naturligtvis till alla andra som hjälpt till :krama
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Då är ju frågan....kommer den köra på isen i Årsunda i slutet av februari???
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Tyvärr, vill inte offra nästa säsongs åkande, den är lite för dyr tycker jag för att ta ut på isen, min ekonomi pallar inte ett ras eller nerläggning......
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Hmm..lite avis! ;)
Vad kostar kalaset typ. Så man vet om det är någon ide att lägga undan pengar för en turbohoj i framtiden?
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Har väll kostat ca 50-60.000 men då är allt kolfiber inräknat också.....
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Åberg , Klart att du ska ha en Turbohayabusa med för Isåkat. Jag har Turbokit på gång:yoparty
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
De hade varit sjukt kul, men det får nog vänta till minst nästa vinter, pengarna räcker inte riktigt till just nu :(
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
God Jul och Gott Nytt år på alla och ett stort tack till alla som har hjälpt till med Turbo bygget på min B King, blev ca 1200 mil med turbo i sommar, hoppas på en riktigt fin sommar nästa år med :tummenupp
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Nu gick det att ladda upp bilder igen

B King Turbo.jpg

550302ddafef7.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Har en fråga till er som åker Hayabusa Turbo.....
Jag har problem med att min inte vill starta när jag har kört lite lugnare en stund, har fått tipset att det ska finnas en ladd regulator som ger lite högre laddning, men hittar inte på någon på nätet.
Förmodligen så är det soppapumpen som drar lite väl mycket ström och att original ladd regulatorn inte orkar med att ladda det som behövs på låga varv.......
Batteriet är nytt och fint, även provat bytt startrelät utan förbättring, startar alltid när den är kall, händer bara vid lugne körning, typ statskörning, då man knuffar igång den så hoppar den igång direkt....
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jag åker inte Hayabusa turbo men laddregulatorn dök på min SV och jag satte dit en FH20. Laddar 14.7 V numera. Vet inte vad som sitter original på b-king men vilken Mosfet-regulator som helst brukar vara en uppgradering.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Har en fråga till er som åker Hayabusa Turbo.....
Jag har problem med att min inte vill starta när jag har kört lite lugnare en stund, har fått tipset att det ska finnas en ladd regulator som ger lite högre laddning, men hittar inte på någon på nätet.
Förmodligen så är det soppapumpen som drar lite väl mycket ström och att original ladd regulatorn inte orkar med att ladda det som behövs på låga varv.......
Batteriet är nytt och fint, även provat bytt startrelät utan förbättring, startar alltid när den är kall, händer bara vid lugne körning, typ statskörning, då man knuffar igång den så hoppar den igång direkt....

Jag har ju en GSX1300R-laddning på min sportster. Jag köpte statorn från Electrosport, den ska vara kraftigare än Suzuki OEM. http://www.ebay.ie/itm/Suzuki-Gsx13...ator-Electrosport-Updated-Model-/111442064474

Sedan köpte jag en MOSFET-regulator till GSX1300R från Electrex.
http://www.electrexworld.co.uk/cgi-..._180.html&WD=gsx1300&PN=RR55.html#aRR55#aRR55

Jag var just ute efter att maximera laddningen på lägre varvtal, eftersom en H-D motor snurrar långsammare. Dock är tomgångsvarvtalet ganska lika, jag har 1050 rpm i tomgångsvarvtal på min sportster.

Det enda jag tycker är skumt med regulatorn är storleken på kablarna. Ut från regulatorn är det ju en grön och en röd. Den röda ska till plus, och den gröna ska till chassiejord/minus (enligt vad jag fattat).

Så hela laddströmmen går i den röda (resp gröna) kabeln och den ser inte ut att vara kraftigare än 1-1.5mm2.
Men den blir inte varm iaf. Jag gick direkt upp till 4mm2 från den röda kabeln. Den gröna jordade jag direkt, nära regulatorn. Allt för minsta spänningsfall/förluster.
Kanske sitter lika klena kablar ut från OEM-regulatorerna?
Man kan se bild på dessa kablar på Electrex hemsida.
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Tack för svaren, frågan är om man blir tvungen att köpa både statorn och regulatorn?
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Jag har ju en GSX1300R-laddning på min sportster. Jag köpte statorn från Electrosport, den ska vara kraftigare än Suzuki OEM. http://www.ebay.ie/itm/Suzuki-Gsx13...ator-Electrosport-Updated-Model-/111442064474

Sedan köpte jag en MOSFET-regulator till GSX1300R från Electrex.
http://www.electrexworld.co.uk/cgi-..._180.html&WD=gsx1300&PN=RR55.html#aRR55#aRR55

Jag var just ute efter att maximera laddningen på lägre varvtal, eftersom en H-D motor snurrar långsammare. Dock är tomgångsvarvtalet ganska lika, jag har 1050 rpm i tomgångsvarvtal på min sportster.

Det enda jag tycker är skumt med regulatorn är storleken på kablarna. Ut från regulatorn är det ju en grön och en röd. Den röda ska till plus, och den gröna ska till chassiejord/minus (enligt vad jag fattat).

Så hela laddströmmen går i den röda (resp gröna) kabeln och den ser inte ut att vara kraftigare än 1-1.5mm2.
Men den blir inte varm iaf. Jag gick direkt upp till 4mm2 från den röda kabeln. Den gröna jordade jag direkt, nära regulatorn. Allt för minsta spänningsfall/förluster.
Kanske sitter lika klena kablar ut från OEM-regulatorerna?
Man kan se bild på dessa kablar på Electrex hemsida.

Grymt konstigt det där med kabeltjockleken, borde ju vara lite grövre redan där.....
Man kanske skulle börja med att dra jorden i ramen så nära det går...
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Grymt konstigt det där med kabeltjockleken, borde ju vara lite grövre redan där.....
Man kanske skulle börja med att dra jorden i ramen så nära det går...
Ja det är lite märkligt. och jag tror att jag har kopplat rätt, jag studerade GSX1300R-elschemat noga innan. Och där visas inget annat än att den röda ska till plus och den gröna till minus. Men det kan ju hända att det är ngn form av fina kablar med hög ledningsförmåga ut från regulatorn.
Jag tror iaf det är en fördel att direkt gå upp till iaf 4mm2 om man som i mitt fall måste dra pluskabeln lång väg. Samma med den gröna om den ska dras lång väg.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top