B King TURBO Carbon Edition

Nu på onsdag till söndag så ska vi se om Kingen vill ta en ner och hem till först Uddevalla sedan Halmstad och efter det på vägen hem Göteborg :)
Så se upp där nere på västkusten när vi svischar förbi ;)
 
1510889_882769388421391_4474838864872989250_n.jpg

Ryktena går om att denna turbo hoj kommer i en tidning snart, men det är bara rykten än :tungan
Kan även tala om att den har rullat ca 1200mil i sommar utan det minsta problemet, bara nu på slutet av säsongen som jag fått något strul med start relät, men det löser vi i vinter :tummenupp
Stort tack till Peter (Turbo Andersson) som har hjälpt till väldigt mycket med bygget och naturligtvis till alla andra som hjälpt till :krama
 
Då är ju frågan....kommer den köra på isen i Årsunda i slutet av februari???
 
Tyvärr, vill inte offra nästa säsongs åkande, den är lite för dyr tycker jag för att ta ut på isen, min ekonomi pallar inte ett ras eller nerläggning......
 
Hmm..lite avis! ;)
Vad kostar kalaset typ. Så man vet om det är någon ide att lägga undan pengar för en turbohoj i framtiden?
 
Har väll kostat ca 50-60.000 men då är allt kolfiber inräknat också.....
 
Åberg , Klart att du ska ha en Turbohayabusa med för Isåkat. Jag har Turbokit på gång:yoparty
 
De hade varit sjukt kul, men det får nog vänta till minst nästa vinter, pengarna räcker inte riktigt till just nu :(
 
God Jul och Gott Nytt år på alla och ett stort tack till alla som har hjälpt till med Turbo bygget på min B King, blev ca 1200 mil med turbo i sommar, hoppas på en riktigt fin sommar nästa år med :tummenupp
 
Nu gick det att ladda upp bilder igen

B King Turbo.jpg

550302ddafef7.jpg
 
Har en fråga till er som åker Hayabusa Turbo.....
Jag har problem med att min inte vill starta när jag har kört lite lugnare en stund, har fått tipset att det ska finnas en ladd regulator som ger lite högre laddning, men hittar inte på någon på nätet.
Förmodligen så är det soppapumpen som drar lite väl mycket ström och att original ladd regulatorn inte orkar med att ladda det som behövs på låga varv.......
Batteriet är nytt och fint, även provat bytt startrelät utan förbättring, startar alltid när den är kall, händer bara vid lugne körning, typ statskörning, då man knuffar igång den så hoppar den igång direkt....
 
Jag åker inte Hayabusa turbo men laddregulatorn dök på min SV och jag satte dit en FH20. Laddar 14.7 V numera. Vet inte vad som sitter original på b-king men vilken Mosfet-regulator som helst brukar vara en uppgradering.
 
Har en fråga till er som åker Hayabusa Turbo.....
Jag har problem med att min inte vill starta när jag har kört lite lugnare en stund, har fått tipset att det ska finnas en ladd regulator som ger lite högre laddning, men hittar inte på någon på nätet.
Förmodligen så är det soppapumpen som drar lite väl mycket ström och att original ladd regulatorn inte orkar med att ladda det som behövs på låga varv.......
Batteriet är nytt och fint, även provat bytt startrelät utan förbättring, startar alltid när den är kall, händer bara vid lugne körning, typ statskörning, då man knuffar igång den så hoppar den igång direkt....

Jag har ju en GSX1300R-laddning på min sportster. Jag köpte statorn från Electrosport, den ska vara kraftigare än Suzuki OEM. http://www.ebay.ie/itm/Suzuki-Gsx13...ator-Electrosport-Updated-Model-/111442064474

Sedan köpte jag en MOSFET-regulator till GSX1300R från Electrex.
http://www.electrexworld.co.uk/cgi-..._180.html&WD=gsx1300&PN=RR55.html#aRR55#aRR55

Jag var just ute efter att maximera laddningen på lägre varvtal, eftersom en H-D motor snurrar långsammare. Dock är tomgångsvarvtalet ganska lika, jag har 1050 rpm i tomgångsvarvtal på min sportster.

Det enda jag tycker är skumt med regulatorn är storleken på kablarna. Ut från regulatorn är det ju en grön och en röd. Den röda ska till plus, och den gröna ska till chassiejord/minus (enligt vad jag fattat).

Så hela laddströmmen går i den röda (resp gröna) kabeln och den ser inte ut att vara kraftigare än 1-1.5mm2.
Men den blir inte varm iaf. Jag gick direkt upp till 4mm2 från den röda kabeln. Den gröna jordade jag direkt, nära regulatorn. Allt för minsta spänningsfall/förluster.
Kanske sitter lika klena kablar ut från OEM-regulatorerna?
Man kan se bild på dessa kablar på Electrex hemsida.
 
Tack för svaren, frågan är om man blir tvungen att köpa både statorn och regulatorn?
 
Jag har ju en GSX1300R-laddning på min sportster. Jag köpte statorn från Electrosport, den ska vara kraftigare än Suzuki OEM. http://www.ebay.ie/itm/Suzuki-Gsx13...ator-Electrosport-Updated-Model-/111442064474

Sedan köpte jag en MOSFET-regulator till GSX1300R från Electrex.
http://www.electrexworld.co.uk/cgi-..._180.html&WD=gsx1300&PN=RR55.html#aRR55#aRR55

Jag var just ute efter att maximera laddningen på lägre varvtal, eftersom en H-D motor snurrar långsammare. Dock är tomgångsvarvtalet ganska lika, jag har 1050 rpm i tomgångsvarvtal på min sportster.

Det enda jag tycker är skumt med regulatorn är storleken på kablarna. Ut från regulatorn är det ju en grön och en röd. Den röda ska till plus, och den gröna ska till chassiejord/minus (enligt vad jag fattat).

Så hela laddströmmen går i den röda (resp gröna) kabeln och den ser inte ut att vara kraftigare än 1-1.5mm2.
Men den blir inte varm iaf. Jag gick direkt upp till 4mm2 från den röda kabeln. Den gröna jordade jag direkt, nära regulatorn. Allt för minsta spänningsfall/förluster.
Kanske sitter lika klena kablar ut från OEM-regulatorerna?
Man kan se bild på dessa kablar på Electrex hemsida.

Grymt konstigt det där med kabeltjockleken, borde ju vara lite grövre redan där.....
Man kanske skulle börja med att dra jorden i ramen så nära det går...
 
Grymt konstigt det där med kabeltjockleken, borde ju vara lite grövre redan där.....
Man kanske skulle börja med att dra jorden i ramen så nära det går...
Ja det är lite märkligt. och jag tror att jag har kopplat rätt, jag studerade GSX1300R-elschemat noga innan. Och där visas inget annat än att den röda ska till plus och den gröna till minus. Men det kan ju hända att det är ngn form av fina kablar med hög ledningsförmåga ut från regulatorn.
Jag tror iaf det är en fördel att direkt gå upp till iaf 4mm2 om man som i mitt fall måste dra pluskabeln lång väg. Samma med den gröna om den ska dras lång väg.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top