The Hayabusa
Ny medlem
Det där är manligt !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har en fråga till er som åker Hayabusa Turbo.....
Jag har problem med att min inte vill starta när jag har kört lite lugnare en stund, har fått tipset att det ska finnas en ladd regulator som ger lite högre laddning, men hittar inte på någon på nätet.
Förmodligen så är det soppapumpen som drar lite väl mycket ström och att original ladd regulatorn inte orkar med att ladda det som behövs på låga varv.......
Batteriet är nytt och fint, även provat bytt startrelät utan förbättring, startar alltid när den är kall, händer bara vid lugne körning, typ statskörning, då man knuffar igång den så hoppar den igång direkt....
Jag har ju en GSX1300R-laddning på min sportster. Jag köpte statorn från Electrosport, den ska vara kraftigare än Suzuki OEM. http://www.ebay.ie/itm/Suzuki-Gsx13...ator-Electrosport-Updated-Model-/111442064474
Sedan köpte jag en MOSFET-regulator till GSX1300R från Electrex.
http://www.electrexworld.co.uk/cgi-..._180.html&WD=gsx1300&PN=RR55.html#aRR55#aRR55
Jag var just ute efter att maximera laddningen på lägre varvtal, eftersom en H-D motor snurrar långsammare. Dock är tomgångsvarvtalet ganska lika, jag har 1050 rpm i tomgångsvarvtal på min sportster.
Det enda jag tycker är skumt med regulatorn är storleken på kablarna. Ut från regulatorn är det ju en grön och en röd. Den röda ska till plus, och den gröna ska till chassiejord/minus (enligt vad jag fattat).
Så hela laddströmmen går i den röda (resp gröna) kabeln och den ser inte ut att vara kraftigare än 1-1.5mm2.
Men den blir inte varm iaf. Jag gick direkt upp till 4mm2 från den röda kabeln. Den gröna jordade jag direkt, nära regulatorn. Allt för minsta spänningsfall/förluster.
Kanske sitter lika klena kablar ut från OEM-regulatorerna?
Man kan se bild på dessa kablar på Electrex hemsida.
Ja det är lite märkligt. och jag tror att jag har kopplat rätt, jag studerade GSX1300R-elschemat noga innan. Och där visas inget annat än att den röda ska till plus och den gröna till minus. Men det kan ju hända att det är ngn form av fina kablar med hög ledningsförmåga ut från regulatorn.Grymt konstigt det där med kabeltjockleken, borde ju vara lite grövre redan där.....
Man kanske skulle börja med att dra jorden i ramen så nära det går...
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |