B King TURBO Carbon Edition

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tack för svaren, frågan är om man blir tvungen att köpa både statorn och regulatorn?

I mitt fall behövde jag ju bådeock, eftersom jag byggde laddsystemet från scratch, så jag kan inte svara på vilken av komponenterna som ger mest watt per krona. Hoppas du får bättre svar från ngn annan.
AnderssonTurbo brukar ha det mesta rätt klart för sig gällande dessa cyklar.
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
I mitt fall behövde jag ju bådeock, eftersom jag byggde laddsystemet från scratch, så jag kan inte svara på vilken av komponenterna som ger mest watt per krona. Hoppas du får bättre svar från ngn annan.
AnderssonTurbo brukar ha det mesta rätt klart för sig gällande dessa cyklar.

Jag börjar med att byta ladd regulatorn till en Mos & fet :tungan så får vi se om det räcker :tummenupp
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Nu ska det bli lite mer snurr i turbon är det tänkt

Turbobandits TB Turbinas Billet

www.turbobandit.com

TB Turbinas Billet.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Söker med ljus och lyckta efter en koplingskorgen till Hayabusa/B King
Någon som har en liggandes?
Nås på 0705782362 /Stefan
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Var vridmomentet lite i överkant?
Ska du förstärka på nåt sätt?

Nej, ingen fara alls, men är på gång med en koppling lockup
Kan ta sådan tid att få hem från ebay bara, sedan hade jag lite svårt att hitta där, lite för dålig på engelska. ....
Vad sökte du på då Andersbrink?
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Jävla rättstavningsprogram på mobilen, är alltså Kopplingskåpa jag söker till Hayabusa/B King och inget annat......:dummer:smasha
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Jag börjar med att byta ladd regulatorn till en Mos & fet :tungan så får vi se om det räcker :tummenupp

Då har man löst ladd problemet, när jag tog isär kontakterna mellan ladd regulatorn och motorn så var det det så dålig kontakt där så den ena kontakten hade börjat smälta :arsele
Fick hem det nya mosfet ladd regulatorn och tro på fan att den var trasig och laddade sämre än orginalet :va:smasha:död
Så nu sitter det nya kontakter och lite grövre kablar så får vi se hur det fungerar, dom två vändorna som det har hunnit bli så funkar det perfekt att starta den igen :banana:tummenupp
Så den nya ladd regulatorn åker i retur tillbaka igen
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Kopplings lockup

Då har man fått dit lite mer uttag i plenumet

12.jpg

Har även fått dit en kopplings Lockup, så nu behöver man inte få Carl Alfred arm på vänstern :tungan

13.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Passade även på att Blinga på plenumet lite när ändå tanken var uppe :crash

15.jpg
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Men när ska du provköra då så man får nån rapport , Du pillrar ju bara me grejjerna
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
:tummenupp Den funkar kanon och den nya inpellern gör att landdet kommer lite tidigare, tycker även den går lite bättre :)
Sen det tråkiga, måste byta lager i start motorn, dom var riktigt slut, är nog därför den dummat sig ibland, sedan tråkighet nr 2 :( drog av den ena skruven till startmotorn, ska få hjälp att försöka få bort det som är kvar i morgon.......
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Någon som har någon bra ide om oktan höjare, jag har använt Tri-Pak i hojen tillsammans med 95 okt för att man ska slippa leta efter 98 okt när man är ute och åker land och rike runt, Tri-Pak höjer fyra oktan och räcker till 12 tankningar och då är hojen bänkad till 300hk på ca 0.74 i lad och 392hk på ca 1.27 på höga trycket, nu har Tri-Pak gått i konkurs och då börjar jag söka lite och hittar att det inte är något mirakel medel utan innehåller mest Metanol och att det skulle behövas ganska stora mängder att få upp oktantalet med fyra enheter, så min fundering lyder, kan jag köra på 95 oktan utan att vara orolig att den spikar?

Här är delar av texten jag hittade...

"Intressant att någon nämde tri-pak!

Många raggare svär över denna produkt, den skall vara kanon!

Hrm, kollar man vad den innehåller så finner man att huvudingrediensen är metanol, dvs. träsprit.

Nu råkar det faktiskt vara så att metanol är en mycket bra oktanförhöjare, men åter igen kommer vi till det faktum att det krävs en ganska stor inblandning för att få effekt.

Men metanol (i mängder som skulle behövas för att få ett högre oktantal) är mycket ondskefullt mot våra bilar. Packningar, (gummi & plast) ledningar och annat som kommer i kontakt med metanolen tar stor skada. En bil som körs på metanol kräver en hel del ombyggnad.

Vi kan därför inte blanda i speciellt mycket metanol i våra vanliga bilar.

Tri-pak då? Tja, om man nu vill tillsätta metanol kan man lika gärna köpa den i en färghandel till en tiondedel av priset"
Läs mer se länk http://www.zatzy.com/forum/showthread.php?1710-Oktanh%F6jande-bluff-eller-knuff
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top