Bästa maidenalbum

  • Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

Bästa studioplatta med maiden


  • Antal röstningar
    0

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Har märkt att det finns en hel del maiden-uvar här inne. Så, vilken är bästa studieplattan? Lägger min röst för killers.

12593.jpg
19469.jpg
12634.jpg
19903.jpg
19476.jpg

12813.jpg
25759.jpg
25740.jpg
20199.jpg
14656.jpg

10193.jpg
12188.jpg
11038.jpg
26158.jpg
17301.jpg
 
Last edited:
Killers är oslagbart.... Maiden har många bra låtar men Di'Anno är svårslagen med sin röst!
 
Tycker liveplattan Rock In Rio borde få vara med. Fantastiskt bra, köpte nyss in DVD´n (169:- på DVDON.COM) också, samt DVD´n med 40 låtar/videos, kommer inte ihåg namnet på den, men fantastisk förfest film :rock

PS: Ingen som har biljetter över till konserten i november
 
- Number of the beast
- Piece of mind
- Powerslave

Detta var de album som spelades mest under min uppväxt (det hårda åttiotalet).

Så de har man mycket grymma minnen till, ska jag välja ett så blir det Number of the beast albumet.

Såg dom live på Skandinavium 83 - 85 nån gång det var nog Number of the beast eller Piece of mind turnen då.

Fan va Eddie var cool alltså. :rock
 
Lion skrev:
Tycker liveplattan Rock In Rio borde få vara med. Fantastiskt bra, köpte nyss in DVD´n (169:- på DVDON.COM) också, samt DVD´n med 40 låtar/videos, kommer inte ihåg namnet på den, men fantastisk förfest film :rock

PS: Ingen som har biljetter över till konserten i november
För väl göra en ny poll sen med bästa liveplattan :)

Tycker inte riktigt man kan blanda ihop live och studio, nästa steg vore att släppa fram alla bootlegs och då skulle listan bli enorm. Men självklart är dom och har alltid varit ett grymt bra liveband.
 
Dom är klart kult ,ska gå på dom i november va även när dom spela på stadion maginifik show får inte missas
 
Custom skrev:
Dom är klart kult ,ska gå på dom i november va även när dom spela på stadion maginifik show får inte missas

Wee, jag ska oxå gå, har aldrig sett dem förut, det ska bli mkt intressant. :rock

Jag gillar fö refrängen på låten The Prisoner. (den heter väl så?) :rolleyes:
 
Fantômas skrev:
- Number of the beast
- Piece of mind
- Powerslave

Detta var de album som spelades mest under min uppväxt (det hårda åttiotalet).

Så de har man mycket grymma minnen till, ska jag välja ett så blir det Number of the beast albumet.

Såg dom live på Skandinavium 83 - 85 nån gång det var nog Number of the beast eller Piece of mind turnen då.

Fan va Eddie var cool alltså. :rock

Håller med, den enda skillnaden är att jag väljer Piece of mind istället.
 
Lion skrev:
Tycker liveplattan Rock In Rio borde få vara med. Fantastiskt bra, köpte nyss in DVD´n (169:- på DVDON.COM) också, samt DVD´n med 40 låtar/videos, kommer inte ihåg namnet på den, men fantastisk förfest film :rock

PS: Ingen som har biljetter över till konserten i november


Du tänker på Visions of the Beast DVD'n , jag har alla deras plattor och nästan alla deras DVD'er :rock

Rock in Rio är för övrigt deras absolut bästa :tummenupp
 
Jag pluppar i "seventh son of....Kanske inte den bästa skivan, men helt klart en oförglömmlig upplevelse ...1988? i huvudstaden.

Hårdrock är tufft!
 
Även om det är ett "samlingsalbum" så kommer Live after Death alltid att vara den bästa skivan för min del.
 
vilka är egentligen störst, metallica lr. iron maiden.
har hört mycket om att metallica sålt mest album av alla hårdrock/metal band men iron maiden lär ligga tätt efter
 
Penguin skrev:
Även om det är ett "samlingsalbum" så kommer Live after Death alltid att vara den bästa skivan för min del.

Så sant så, den rockar så jävla hårt. Jag har precis köpt den på DVD också, helt underbart!!
 
Hammet skrev:
vilka är egentligen störst, metallica lr. iron maiden.
har hört mycket om att metallica sålt mest album av alla hårdrock/metal band men iron maiden lär ligga tätt efter
Hörde nåt om att iron maiden sålt 60 miljoner plattor, men det var ett antal år sen. Förvånar mig inte om det är långt över 100 nu. Egentligen ointressant då det står ganska klart vilka av grupperna som har mest hängivna fans. Om det nu över huvud taget är intressant att diskutera vilka grupper som är "störst". Jag lyssnar rätt mkt på artister som är så okända att jag knappt själv känner till dom :) ...kanske inte inom hårdrocken, där åker mest de gamla goda skivorna med 80-talets storartister fram för att låta nostalgin flöda i vardagstristessen.
 
Måste nog säga Seventh son of a seventh son, men the Number of the beast kommer inte långt efter!!

Som bästa live-platta så blir det Live after Death!! :tummenupp

Metallica är jävligt bra, men dom slår fan inte Maiden :fakta

:rock
 
Det är ju så svårt att välja all plattorna upp till "Seventh son" -88 är ju asbra, men min röst faller nog på "Numer of the beast", det är ju första plattan med Bruce Dickinson och han krossar ju Paul Diano!. :rock
 
Å vilken pina!

Först behöva dískutera med någon som tyckte att metallicas "St Anger" är det största som någonsin hänt och sedan måste man välja den bästa maidenskivan?

För att vara diplomatisk, vad är så djävla bra med metallica?

Jag kan säga så här, i min skivsamling ingår 28!! Maidenskivor dvs alla deras studioalbum och nåpra till. Killers är underbar, men Seventh son of a Seventh son är stenhård. Så vad väljer man?

Det får blir samma som i EMU-valet, jag röstar blankt! Men inte pga samma saker i de båda då...
 
Ser ut som vi har en vinnare va? "666"
...måste jag gå och slänga på den skivan bara för det.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top