Bästa maidenalbum

  • Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

Bästa studioplatta med maiden


  • Antal röstningar
    0
Nån som hört nya albumet på promo eller liknande? Det har inte fått nån röst...
 
vad var det för vits att sätta upp Dance of Death när den inte ens är släppt?????

jag röstade för övrigt på Piece of mind......tror dom flesta röstar på 666 för att låten satt sig hårt i skallen på dom.

Iron Maiden är världens bästa Heavymetal band !!!!!!!
 
Kom på mig själv idag med att inte ha tagit mig för att riva av orginalplasten från picturediscvinylen av dance of death än. Känns lixom synd på en sån fin skiva :)
 
22 Acacia Avenue finns med på The Number of the Beast, därför rösta jag på den plattan.
 
"Edward the great" är iofs ingen studioplatta på det viset men klart den bästa :yoparty En samling av alla deras bästa låtar helt klart. Nästan alla iaf.....

För övrigt så borde bara plattorna med Bruce räknas med då det endast är de som ÄR riktiga Iron Maiden!!! :fakta
 
Det fick bli Piece of mind. Bara för att Sun and Steel är med på den. Powerslve ligger dock inte långt efter.

Number of the beast var min första hårdrocksplatta. fick den när jag fyllde 7 eller 8 av kusinen som för övrigt har en hyffsad maidensamling med drygt 120 plattor nånstans. Eller hade iallafall..kanske ligger i nåt förråd nånstans nuförtiden.
 
Jag håller Number of the beast som bäst. Tycker den står lite i en klass för sig. Hade man sluppit skitlåten Run to the hills hade den varit perfekt.
 
Chris Ash skrev:
Jag håller Number of the beast som bäst. Tycker den står lite i en klass för sig. Hade man sluppit skitlåten Run to the hills hade den varit perfekt.

Number of the beast är ett förstklassigt hårdrocks album, men vad har du egentligen emot Run to the hills?
:confused:
 
Kapten Stofil skrev:
Number of the beast är ett förstklassigt hårdrocks album, men vad har du egentligen emot Run to the hills?
:confused:

Kan inte tala för herr Ash, men personligen så är det få saker jag avskyr så mycket som när man sjunger likadant som gitarrslingan.
 
"fear of the dark" är en goding.... liksom "the number of the beast" :yoparty

Men har du inte glömt bort live-albumet "rock in Rio" och "edward the great"??? :va
 
Det var studioplattor som avsågs.

"Run to the hills" är ett sällsynt uselt bottennapp. Tam och seg är den och melodislingorna skulle Bubbles ha kunnat komma på. En låt skriven för att bita sig fast, precis som en hjärnparasit. Hatar sånt......

"Invaders" nämns aldrig trots att versen kanske är något av det mest ösiga som nånsin skrivits. Hör hur Harris dunkar bas där....
"Longboats have been sighted and the ......
 
GårillaRaggare skrev:
Men har du inte glömt bort live-albumet "rock in Rio" och "edward the great"??? :va
Om jag hade tagit med alla samlingsskivor, liveskivor, bootlegs, dvd osv. så skulle listan ha blivit alldeles för stor.

Sen tycker jag inte samlingsalbum hör hemma i seriösa musikdiskussioner, de är bara ett sätt för skivbolaget att klämma ur lite extra pengar. Köp de riktiga albumen istället och plocka ihop ett eget "blandband" :)
 
berggren_martin skrev:
Om jag hade tagit med alla samlingsskivor, liveskivor, bootlegs, dvd osv. så skulle listan ha blivit alldeles för stor.

Sen tycker jag inte samlingsalbum hör hemma i seriösa musikdiskussioner, de är bara ett sätt för skivbolaget att klämma ur lite extra pengar. Köp de riktiga albumen istället och plocka ihop ett eget "blandband" :)

okej, jo jag förstår... men med de få studiemedel man har så har man inte råd å köpa alla deras goa skivor, så samlingsskivorna känns som ett bra val...

(edit: sen förstås kan man ju ladda ner bra maiden låtar på datorn å bärnna... :tuttar )

Kom just på att jag hade nån gammal (brännd :fatta! ) maiden skiva med "ghost of the navigator" på... nån som vet vad den skivan heter???? :va Lite repig på sina håll så de är få låtar som funkar... :huvet

/raggarn
 
GårillaRaggare skrev:
Kom just på att jag hade nån gammal (brännd :fatta! ) maiden skiva med "ghost of the navigator" på... nån som vet vad den skivan heter???? :va Lite repig på sina håll så de är få låtar som funkar... :huvet

/raggarn

Är inte det Brave new world?? Inte särskilt gammal och inte särskilt bra...
 
berggren_martin skrev:
Om jag hade tagit med alla samlingsskivor, liveskivor, bootlegs, dvd osv. så skulle listan ha blivit alldeles för stor.

Sen tycker jag inte samlingsalbum hör hemma i seriösa musikdiskussioner, de är bara ett sätt för skivbolaget att klämma ur lite extra pengar. Köp de riktiga albumen istället och plocka ihop ett eget "blandband" :)

Samlingsalbum känns dessutom så otroligt fel eftersom ett album alltid förmedlar en viss stämning och känsla som bara infinner sig när man sträcklyssnar på hela skivan. Men visst, att bränna samlingsskivor/spela in blandband till sig själv för tex bilen,festen eller verkstan är ju självklart.
 
jag är en periodare som inte riktigt kan säga vilken som är bäst, ena dagen notb andra powerslave osv, däremot kan man räkna bort blayse bayley eran direkt, det finns iofs månaga bra låtar men jag vill bara spy åt sångrösten, en annan som är mindre bra är no prayer for the dying som egentligen bara titelspåret är riktigt bra. nya plattan tycker jag är kanon, låten pachendale går in på min fem i topplista. up the irons
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top