Bästa hojtidningen

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Vilka blaskor köper ni för att hålla er uppdaterade? Brukade själv köpa Performance Bikes men lade ner det när priserna gick upp. Dom amerikanska tidningarna suger precis som dom svenska. Dom engelska är däremot roligt skrivna med bra artiklar, tester, tech info osv men det är ju en smaksak.

Säg för fan inte MC-Folket nu :rolleyes:

Motorcycle Racer och Superbike Magazine brukar jag köpa. PB och TWO är helt okej också. Förr var Fast Bikes en bra blaska också, men har inte läst den på flera år nu....

Jimmy I skrev:
Säg för fan inte MC-Folket nu :rolleyes:

BSA-bladet :D

och MCM förståss - lite mycket HD men alltid med nya idéer. :tummenupp

Hittar man en bra utländsk tidning är det smart att skaffa en pren
istället för att betala 17 mellanhänder för lösnummer.

Köper Performance Bike och Superbike, prenumererar på Bike och Allt om mc :hihi , den sistnämnde har bäst säljdel och en del roliga artiklar men ganska torftig annars.

Performance bike har hög kvalite på nätet tycker jag Sportrider är den bästa.
Motorrads tester håller åxå hög kvalite.

Bland dom svenska tycker jag Bike dock är den bästa även om jag tycker den har blivit för mycket produktfakta blad den var klart bättre förr.

Motorcycle racer och Roadracer X är riktigt bra gällande racing, även roadracingworld är bra, men jag gillar inte John Ulrich sen han försökte dra mig inför domstol...
Av det tidningar som avhandlar flera områden inom mc tycker jag TWO är oslagbar.
PB och superbike magazine är kul och välgjorda, men varannat nummer är skit.

Last edited:
Tysken skrev:
Då är vi tre av femton svarande som läser den på regelbunden basis...

No offence, det är liite roligare att läsa om en tjej som själv har bankat ut sin customtank ur plåt tagen från en WV bubbla, än "Fiften ways to fit an undertray"
Det är för lite personligheter och för lite mek i sporthojstidningarna...

Dessutom rockar MCM's tester :yoparty

Men visst vill jag läsa om sporthojar, jag har bara inte hittat rätt, så jag strököper olika hela tiden.

GuW skrev:
Då är vi tre av femton svarande som läser den på regelbunden basis...

No offence, det är liite roligare att läsa om en tjej som själv har bankat ut sin customtank ur plåt tagen från en WV bubbla, än "Fiften ways to fit an undertray"
Det är för lite personligheter och för lite mek i sporthojstidningarna...

Dessutom rockar MCM's tester :yoparty

Men visst vill jag läsa om sporthojar, jag har bara inte hittat rätt, så jag strököper olika hela tiden.

4 av 16 är vi nu som läser MCM!
Har prenumererat i flera år nu, finns ju ingen svensk tidning som kan mäta sig med den.
Precis som du skriver så är det ju det personliga man vill åt, vill man se en ny hojs faktablad kan man ju lika gärna stövla in på första bästa butik gratis...
Nä, fram för mer intressanta, personliga artiklar om personliga hojar!

DE engelska sporthojstidningarna är ofta bra, tex TWO.

Hur än de dunkar på plåttankar så skulle det inte få mig tat frivilligt läsa en cutomtidning, det har mer med intresse att göra, bara att inse att ni gillar customhojar.

DM skrev:
4 av 16 är vi nu som läser MCM!

Finns det ingen här på forumet som jobbar på någon av de större sporthojstidningarna (fast dom som jobbar där kanske inte är MC intresserade?)

Det är ju rent av sagt skandalöst om 25% av sveriges sporthojsåkare läser choppertidningar (okej, litet statistiskt underlag, jag vet) för att alternativen är för kassa.

Är dom inte ett dugg lyhörda på redaktionerna, gör dom tidningarna för sin egen skull, har dom helt enkelt fastnat i gammla hjulspår?

Varför ska vi ha Bike katalogen en gång om år, och resten av tidningarna är som att riva tre sidor ur katalogen och förpacka i lämplig reklam?

GuW skrev:
Det är ju rent av sagt skandalöst om 25% av sveriges sporthojsåkare läser choppertidningar (okej, litet statistiskt underlag, jag vet) för att alternativen är för kassa.
Det håller jag med om och hoppas att ni tar ert förnuft till fånga och slutar genast! :hihi

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park