pops skrev:jag menade 120nm vid 9000rpm ca 154hk
max effekt 164hk 11000rpm ca 105nm är ju 10hk ökning på 2000rpm
Nu börjar det se ut nått sånär men det är fortfarande en helt
omöjlig motor kombo. 222 Psi bmep, du måste köra på flygfotogen
om inte motorn ska spika 6 tummare på löpande band.
du har ju inte så mycket större ökning på din hoj 10900rpm 97nm =150hk
13900rpm 167hk 17hk ökning på 3000rpm
Alldeles riktigt observerat men
problemet är att din hoj ska ha mycket större ökning med de värden
du anger.
Fysiska lagar styr:
Du måste ha 164 HK vid 9800 rpm för att kunna generera 120nm vid detta varv, full effekt uppstår då vid ca 11700 varv och ger då i teorin ca 195 HK om motorn hade varit så stark (120nm).
Detta är vad din Gixxer motor har vilket du vill det eller ej, och ska ha för att gå bra, detta om den är i helt perfekt mekaniskt skick, perfekt justerad,
Helt org internt förståss.
164HK 11500, 101.35 nm 9000, 128hk 9000, 85 hk 6000 rpm,
20HK 1500 rpm .........
Allt annat är fantasi å fabler eller felmätning etc.