Bänkad Yzf-R 125

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-02 Yamaha R6
Jag har vatt och bänkat min Yamaha i sveriges modernaste bänk på MP Racing.

Effekten på bakdäcket var 13,8 hk.

Vilket borde leda till att det är 15 häst i motorn då det är ca 7% kraftsförlust via drivlinan.

40708_1214167583.jpg
 
Bild på bänkpappret?

Trodde jag man brukade räkna med ca 13% bortfall :confused:

Aja gött att de inte är världens slöaste 4t 125a :)
Mer än vad en viss på forumet fick ur sin CBR med:
+ Leo Vince helrör
+ modifierad luftburk
+ 150cc big bore kit
+ keihin flatslide förgasare 28mm
+ vassare kamaxel
+ portad topp med större ventiler

Fast så kan ju vrid och kurva skilja sig rätt väsentligt
Bild på bänkpappret?
 
Bild på bänkpappret?

Trodde jag man brukade räkna med ca 13% bortfall :confused:

Aja gött att de inte är världens slöaste 4t 125a :)
Mer än vad en viss på forumet fick ur sin CBR med:
+ Leo Vince helrör
+ modifierad luftburk
+ 150cc big bore kit
+ keihin flatslide förgasare 28mm
+ vassare kamaxel
+ portad topp med större ventiler

Fast så kan ju vrid och kurva skilja sig rätt väsentligt
Bild på bänkpappret?

Bild på bänkpappret kommer, då jag och min kära vän Carl-Erik glömde dom på MP-Racing eftersom vi hade bråttom därifrån. Men vi ska snart dit igen. och då ska jag lägga in det, Avakta och se. Då finns även effektkurvan med.
 
Bild på bänkpappret kommer, då jag och min kära vän Carl-Erik glömde dom på MP-Racing eftersom vi hade bråttom därifrån. Men vi ska snart dit igen. och då ska jag lägga in det, Avakta och se. Då finns även effektkurvan med.

Gött! :tummenupp
Vrid?
 
Bara att ladda upp så märker vi ;)

Nån form av modifikation?
Justerade dom mappningen något?

Nej, Inga mod.

Var egentligen där och trimmade min kära kompis "meccan"s Gsxr 750

Med Mpr MaxFlow mod med K&N Filter
Och Powercomander.
Och tog bort EGR ventilen.

Och så mappade vi in den.

Och sen fick Mats på MP Racing syn på min 125cc.
Så hade han inte den i sitt system, och det ville han ju ha.
Så vi bänkade den, som den är. Helt Orginal.
 
Nej, Inga mod.

Var egentligen där och trimmade min kära kompis "meccan"s Gsxr 750

Med Mpr MaxFlow mod med K&N Filter
Och Powercomander.
Och tog bort EGR ventilen.

Och så mappade vi in den.

Och sen fick Mats på MP Racing syn på min 125cc.
Så hade han inte den i sitt system, och det ville han ju ha.
Så vi bänkade den, som den är. Helt Orginal.

Okej
Körde han med lamba o allt så han såg hur bra mappad den var eller?
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top