janeinar skrev:2325221Antar att du har en ganska stor näsa? eller?
Hej fördom...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
... efter du åtgärdat bristerna förståss.237 skrev:2325210Ja du får köra hojen till det datumet.Rift skrev:2325201lite offtopic men hoppas ni svarar ändå
har en hoj som fått ombesiktning får jag bruka hojen fram tills datumet är satt? ska förståss åka på ombesiktning inom en snar framtid. hojen är ny och har inte hunnit vara ute på den något alls så är lite sugen tacksam för svar
ny för mig gammal i åren
Amirooo skrev:2324916Men tar trafikförsäkringsföreningen betalat från det datum man ställde av den tills den dagen man får boten av ayna? Dvs om jag ställde av den för ca 30 dagar sen och blir tagen min 31.a dag får jag en bot på 600 kr av polisen + 200 kr per dag [30*200 = 6200 kr ??????] För så kan det väl inte vara. För det finns ju inga bevis att jag har åkt med dem under flertal dagar, bara bevis att jag har tagit den i bruk 1 dag.
Anledning till min fråga är att jag har ställt av min hoj men åker med den fortfarande pga försäkringspremie!!
Helförsäkrning på mitt namn går på 5900 /månad, halv 2750/månad och endast trafikförsäkring som täcker ingenting alls 1450 kr per månad!!!!!!!!!! Det är ju inte rimligt, visst jag har bara haft hojkort i 1 år, är under 24 men va fan ska ja göra. Betala så pass mkt pengar bara för att få köra runt. Hellre tar man en böter per månad och fortfarande ligger plus mot försäkring. Sen det roliga är eftersom jag är under 24 så dubblas min självrisk, ordinare är den 25 000 och dubblas upp till 50 000 kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hojen kostade mig ca 40000 att köpa Hell Nooo jag ska betala sånna summor...
Ändå så frågade han om köpråd för mindre än en månad sen.MikkE skrev:2325336Student på KTH står det i din profil. Vet inte om det är sant, men betalar du 22k för en biljävel och sedan klagar på att du inte har råd att försäkra hojen (sporthoj också!) så får du nog ta tag i dina KTH-kunskaper och tänka om lite.
Det var just en sån han hade ('93a) enligt förra tråden.T509 skrev:2325367Lyd råd som du fick, sälj hojen köp en gammal gixer, typ 750 från 92, du kommer att ha råd att försäkra den och ha lika kul, meningen är väl att köra hoj och inte titta i backspegeln efter snuten hela tiden för att nojjig kommer du att bli....
Det är bara att kolla reg.numret i annonsen där han köpte hojen ifrån.Gixxer Rolle skrev:2325178Jag hoppas att du INTE hänger med på onsdagskörningen nu på ons. Jag vet inte vem du är men jag hoppas att andra vet vem du är och avvisar dig från denna körning om du dykerupp. När du har försäkrat hojen är du givetvis välkommen. Tänk efter lite nu innan du sätter dig på hojen igen!
TinaTjejen skrev:2325017Ja, när man läser det där så kan man ju tro att du är runt 10 år.
Åtminstone tänker du som en 10-åring. Högst.![]()
War-psycho skrev:2325374
Det är ju bara att ringa förre ägaren till hojen och fråga om reg.numret..
Annonsen står nämligen kvar.
http://www.blocket.se/vi/8734084.htm?ca=11_s
Förre ägaren: Anders 070-4372241
War-psycho skrev:Edit: Här är en annan sak jag undrar över...
2006-06-15 Säger han: "Tog hoj kortet idag... Äntligen har man hoj-kort....tog död på myten att man inte måste ta massa körskolelektioner eller köra upp med trafikskola för att klara sig. Tog 1 körlektion förra året i maj för att veta hur banorna skulle klaras av, sen har jag tränat tränat, skrev teori i april och idag har man kortet."
2006-06-28 Säger han att han: "Jag tog körkortet för ca 1 år sen och har kört ganska mycket hoj under året."
Nån som kan förklara detta (kolla datumen) ?
PS: Han heter Amir. Han verkar ju inte sann. (Hans trådar väcker en del frågor)
Är det flame eller ?
Hoppsan, tack för tipset, jag ändrade mitt inlägg.Kazim73 skrev:2325429Man kan se regnumret på en av bilderna där...
![]()
För övrigt så börjar man ju undra om den här personen är sann eller ..?!?!?
Amirooo skrev:22183562006-06-06 Tjena. Har nyligen skaffat mitt körkort och köpte en -89 yamaha fz som jag fick för en bra peng.
Amirooo skrev:22373932006-06-15Tog hoj kortet idag
Äntligen har man hoj-kort....tog död på myten att man inte måste ta massa körskolelektioner eller köra upp med trafikskola för att klara sig.
Amirooo skrev:22678182006-06-28 Jag tog körkortet för ca 1 år sen och har kört ganska mycket hoj under året.
Amirooo skrev:22829392006-07-05 Sålde min Yamaha FZ 750 igår, så just nu e jag på jakt efter ny hoj. Efter ett litet stopp på bmw för att titta på bilar, så fastande jag starkt för bmw hoj, F800 S. Riktigt fin, försäkringspriserna e ju helt perfekta för mig som är 22 just och inte vill betala allt för mkt i försäkringspremie (max premie 3200 kr/år IF)
Så min fråga är, e det ngn här som har erfarenhet av just den hojen?
tack på förhand / Amir
Han är ju "KTH-student", så han kanske lyckats uppfinna en tidsmaskin?Amirooo skrev:23250712006-07-23 joo ja förstår vad ni alla säger..men jag har fortfarande inte lust att betala trafikförsäkring bara för att få köra med den...räcker redan att jag betalar 22 000 kr per år för bilen...
Amirooo skrev:2325071joo ja förstår vad ni alla säger..men jag har fortfarande inte lust att betala trafikförsäkring bara för att få köra med den...räcker redan att jag betalar 22 000 kr per år för bilen...
War-psycho skrev:2325374Ändå så frågade han om köpråd för mindre än en månad sen...
[SNIP]
KTH står inte högt i kurs just nu.
2006-06-15 Säger han: "Tog hoj kortet idag... Äntligen har man hoj-kort....tog död på myten att man inte måste ta massa körskolelektioner eller köra upp med trafikskola för att klara sig. Tog 1 körlektion förra året i maj för att veta hur banorna skulle klaras av, sen har jag tränat tränat, skrev teori i april och idag har man kortet."
2006-06-28 Säger han att han: "Jag tog körkortet för ca 1 år sen och har kört ganska mycket hoj under året."
Är det flame eller ?
Kolla in mitt förra inlägg...mesh skrev:2325504Fett OT, men jag sitter och garvar högt.![]()
![]()
Om den människan finns på riktigt (och inte spelar dum) så hoppas jag för min (snart examinerad, dock inte KTH turligt nog för då hade jag skämts röven av mig) och andras skull att han aldrig lyckas ta examen.
Kazim73 skrev:2325211Precis!...håller med fullständigt...!
Faen....inte konstigt att premierna stiger år för år....!!
Anledningen till min "gamla" lillninja: Lägre premie trots nytaget kk, och visst, min ålder hjälper nog till åxxå... Men jag köper väl inget jag inte har råd att använda?!?!? 2000:- om året, alltid påställd, dock "bara" trafik...
Hehe...kör gammal och ful bil ÅXXÅ.....![]()
MikkE skrev:2325336Student på KTH står det i din profil. Vet inte om det är sant, men betalar du 22k för en biljävel och sedan klagar på att du inte har råd att försäkra hojen (sporthoj också!) så får du nog ta tag i dina KTH-kunskaper och tänka om lite.
Tycker att du ska antingen sälja bil och köpa nån liten skruttis eller börja köra motard. Kanske både och?
War-psycho skrev:2325374Ändå så frågade han om köpråd för mindre än en månad sen.
Men då sket han i försäkringskostnaderna, det ville han bara ha hjälp att göra en så bra affär som möjligt, för sina pengar.
Han har alltså inte räknat med att försäkra sin hoj överhuvudtaget.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=125890
Ändå så är det inte hans första sporthoj, körde han oförsäkrat även med den förra tro?
(Med tanke på att han inte fattat att sporthojar kostar pengar att försäkra.)
Här däremot kollar han på försäkringskostnaden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=126703
Det var just en sån han hade ('93a) enligt förra tråden.
KTH står inte högt i kurs just nu.
Det är bara att kolla reg.numret i annonsen där han köpte hojen ifrån.![]()
Annonsen står nämligen kvar.
http://www.blocket.se/vi/8734084.htm?ca=11_s
Reg.Nr: CWF626
Reggad som 25kW (dessutom) och avställd 2006-07-18.
Edit: Här är en annan sak jag undrar över...
Nån som kan förklara detta (kolla datumen) ?
Är det flame eller ?
War-psycho skrev:2325463Hoppsan, tack för tipset, jag ändrade mitt inlägg.
Jo, började misstänka flame där ett tag, men efter jag tittat i hans trådhistorik så har jag avfärdat den teorin.
Kolla in dessa, observera den kronologiska ordningen (datumen):
Han är ju "KTH-student", så han kanske lyckats uppfinna en tidsmaskin?![]()
Jag skulle hellre vänta på min hoj i 6 veckor och vara glad än att vänta 20 år om jag får skulder på flera miljoner för att jag krockat med en hoj som jag inte haft råd att försäkra.Amirooo skrev:2325788Appropå mitt körkort så ska ja förklara för er:
Mitt svenska körtkort tog jag 2006-06-14 på Barkaby, mitt utländska körkort för mc tog jag ca 1 år sedan i Atlanta USA, av ngn viss anledning vill dem inte konverntera om mitt amerikanska KK här i sverige så jag fick köra upp igen...
BMW F800 va det 6 veckors leveranstid på (ny) så jag hoppade den iden och skaffade mig en ninja vars försäkring va hög men inte störde mig att åka ändå...
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |