Avgasrör Till Besiktningen!

Enver

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2011
Hoj
1999,Yamaha R1
Hej, jag tänkte kolla om det är någon som har gått på besiktningen med trimavgasrör och klarat genom den?
Vad jag vet måste det vara orginal på Hojen men jag har tyvär inte den kvar:( Och jag ska på besiktning nu innan jag ska låte den vila under vintern. Kan någon kanske ge mig ett svar?

är det din 98 du snackar om är den inte helfordonsgodkänns utan lyder under de gamla reglerna och får bröta 103db, så har du inte aphögt ljud i röret som sitter på ska det inte vara nån fara :tummenupp

Det måste inte vara orginal på din hoj, du får ha vilket avgassystem du vill på sålänge det inte låter mer än 103db vid en viss kolvhastighet (som jag inte minns på rak arm)

Trimavgasrör,, är jag väl lite osäker på att jag kan kalla det. Men min gammelmoppe låter som bara den och har gått igenom två besiktningar med den pipan på. Skulle gissa att den är sopren på ull..

Allt hänger på besiktningsgubben skulle jag säga.

Annars är väl rätt svar, gissar jag, att har du ändrat skorsten så är det fail och innebär automatiskt tvåa, mer eller mindre, om du har en helfordonsgodkänd hoj - och gubben är nitisk.

Edit: Var långsam med svaret och andra visste bättre.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...