Avbeställ telefonkatalogen

Faktisk en bra idé,det är ju ett jävla slöseri.

(avbeställd)

Last edited:
Kommer att tänka på när jag jobbade på poståkeriet i sommras.
Då kom det in 3-4 pall med telefonkataloger som skulle delas ut till företagen. Endel skulle typ få 100-150 kataloger enligt listan vi hade..
Va ju ett jävla jobb att dela ut dom där, väger fan..
Men det va ju egentligen inget företag som ville ha katalogen, fan alla använder ju internet till sånt numera!

Som sagt ett jävla slöseri på resurser, förstår inte hur det kan pågå i dagens miljötänkande samhälle... Behovet av en telefonkatalog är ju så gott som obefintligt.

Done deal!

----

Tanka inte heller diesel på ok/q8 för dom späder ut dieseln med palmolja, vilket skövlar regnskog!!!

:huvet :huvet :huvet

Inte för att jag kommer ihåg det med det där måste jag ha gjort för länge sedan, för nån telefonkatalog har jag inte haft i huset på många år.

BRA initiativ. Länken kanske t o m skulle gått ut via folks kontakter via epost.

Nej OK/Q8 drog tillbaka det efter protester från bla Greenpeace...

Ja, för det är ju sååå mycket bättre att köra på 100% arabisk råolja!

För palmerna man har gjort olja av har ju inte förbrukat någon koldioxid när dom har vuxit upp, och det går ju inte alls att odla fler palmer där dom har stått?

Ja, för det är ju sååå mycket bättre att köra på 100% arabisk råolja!

För palmerna man har gjort olja av har ju inte förbrukat någon koldioxid när dom har vuxit upp, och det går ju inte alls att odla fler palmer där dom har stått?

Problemet (om jag förstått det rätt) är att "man" skövlar regnskog för att plantera palmer som används för produktion av palmolja. Regnskogen ska visst vara bättre för miljön än palmodlingarna.

Problemet (om jag förstått det rätt) är att "man" skövlar regnskog för att plantera palmer som används för produktion av palmolja. Regnskogen ska visst vara bättre för miljön än palmodlingarna.

Vi ska köra våra fordon på biobränslen, men vi får inte "skövla" mark för att odla dom.

Vi ska bygga ut vindkraft, men vi får inte göra det i kusten eller på fjällen där det råder goda vindförhållanden.

Vi ska frakta vårat gods på järnväg för miljöns skull, men vi får inte bygga banor.

Vattenkraft är jättebra, men vi ska inte bygga ut våra älvar.

NU FÅR JU FÖR HELVETET MILJÖMUPPARNA BESTÄMMA SIG FÖR VAD SOM ÄR BRA!!!

Vi ska köra våra fordon på biobränslen, men vi får inte "skövla" mark för att odla dom.

Vi ska bygga ut vindkraft, men vi får inte göra det i kusten eller på fjällen där det råder goda vindförhållanden.

Vi ska frakta vårat gods på järnväg för miljöns skull, men vi får inte bygga banor.

Vattenkraft är jättebra, men vi ska inte bygga ut våra älvar.

NU FÅR JU FÖR HELVETET MILJÖMUPPARNA BESTÄMMA SIG FÖR VAD SOM ÄR BRA!!!

Kärnkraft is the shit :tummenupp

Det håller jag med om, men då måste det förmodligen till en ny folkomröstning...

Det är ju sååå mycket bättre att vattenfall köper gamla öst-tyska kolkraftverk istället...

Kolkraft är väl jättebra? Det är ju ändå bara några polacker som drabbas av skiten, det påverkar ju inte oss här i Svedala :rolleyes:

Nä, jag säger att vi ska behålla kärnkraften tills nåt snille kommit på ett vettigt alternativ. Tyvärr är det inte jag som bestämmer...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti