Avbeställ telefonkatalogen

Kolkraft är väl jättebra? Det är ju ändå bara några polacker som drabbas av skiten, det påverkar ju inte oss här i Svedala :rolleyes:

Nä, jag säger att vi ska behålla kärnkraften tills nåt snille kommit på ett vettigt alternativ. Tyvärr är det inte jag som bestämmer...

Man kanske kan elda kolkraftverken med överblivna telefonkataloger?
Min är avbeställd sedan länge tillbaka :tummenupp

Om hela SH avbeställer telefonkatalogen borde det bli några över att elda med!

Jag fick telefonkatalogen fast den är avbeställd :mad:

Ring upp och be dom komma och hämta tillbaka den, det går bra att skicka en taxi eller budbil också!

Dom lär inte dela ut några för mycket nästa år efter att ha fått ringa budfirma 1000 gånger.

Ring upp och be dom komma och hämta tillbaka den, det går bra att skicka en taxi eller budbil också!

Dom lär inte dela ut några för mycket nästa år efter att ha fått ringa budfirma 1000 gånger.

Jag har inte öppnat paketet än så det borde gå bra att reklamera :tummenupp

Edit:
Jag har skickat ett mail med förfrågan om de vill hämta den. Får jag inget svar får jag ringa. Återkommer när jag fått veta hur man ska göra :)

Last edited:
Eller ännu bättre, såg upp fasta telefonen helt och hållet, så slipper man också katalogen. Är man inte beroende av den för ADSL-abonnemang så begriper jag inte vad man ska ha den till.

Jo men Träden är ju ändå redan huggna så att säga.

Tydligen omfördelas de upphämtade katalogerna. Det är enda sättet för oss att meddela att de inte behöver trycka 5 miljoner kataloger, att lämna till pappersåtervinningen hjälper ju inte nästa år.

Jo men Träden är ju ändå redan huggna så att säga.

Därav :rolleyes:

Edit: Jag ställde frågan om det inte vore bättre att de som ville ha katalog beställde en istället för att de som inte vill ha ska avbeställa i ett mail till Eniro, ska bli kul att se vad det blir för svar.

Jag mailade detta till alla jag känner och har på min mail lista :)

Därav :rolleyes:

Edit: Jag ställde frågan om det inte vore bättre att de som ville ha katalog beställde en istället för att de som inte vill ha ska avbeställa i ett mail till Eniro, ska bli kul att se vad det blir för svar.

Svaret blir att tant Agda i byn Mensträsk (sista byn i sverige utan dator) inte kan gå in på www.villhatelefonkatalog.nu och beställa en.

Edit:
Jag har skickat ett mail med förfrågan om de vill hämta den. Får jag inget svar får jag ringa. Återkommer när jag fått veta hur man ska göra :)

Fått svar nu:
newstead skrev:
Hej.

För en tid sedan avbeställde jag telefonkatalogen på er webbsida (http://www.enirosverige.se/se/Sverige/Kontakt/Katalogavbestallning/). I förra veckan fick trots det telefonkatalogen i min brevlåda. Eftersom jag tycker det är ett otroligt resursslöseri att ha en tjock katalog med samma uppgifter som jag redan har tillgång till på Internet vill jag självfallet inte ha katalogen liggandes här hemma. Att lämna den till pappersåtervinningen känns också som resursslöseri, (varför tillverka papper för att återvinna det innan det använts?), så därför undrar jag om ni vill komma och hämta den igen? Det kanske finns någon annan som behöver den?

Ett förslag inför framtiden är att låta de som vill ha katalogen beställa den istället.

Vänliga hälsningar,
Andreas Berg

eniro skrev:
Tack för ditt mail!

Jag förmodar att detta gäller Stockholms Gula Sidor.
Om du avbeställt den efter den 5 oktober så gäller avbeställninge till nästa år.

Om det är ett jätte problem för dig att lämna katalogen till pappersåtervinning
kan vi självklart skicka någon att hämta den.

Med Vänlig Hälsning

Lena Sten
Eniro Gula Sidorna AB
Tel 08 553 311 15
169 87 Stockholm
Besöks adress:
Gustav III:s Boulevard 40,
169 73 SOLNA
lena.sten@eniro.com

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...