Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Blade skrev:Kollade med IF idag och det skall inte vara något problem.
Kollade, med anledning av en annan tråd om priset skulle ändras när jag ställer på den och hon sa att det skall den inte pga att försäkringen inte är uppsagd, utan bara "pausad" så att säga!
Shidoshi skrev:Hmmm, nu vet jag inte om det är exakt samma försäkringar det gäller.
Men när jag läste tidigare inlägg så blev jag hoppfull och ringde IF igen och frågade hur det var. Och det "Lisa" sa var att när man ställer av mc så avslutas automatiskt den tidigare försäkringen. Vilket gör att när du ställer på den igen så blir det en ny försäkring, alltså med ny premie, vilket vi alla vet, nästan alltid blir en högre premie!
Det kommer säkert finnas andra som säger annat men enligt "Lisa" så får jag en höjning på ca 5000/år när jag ställer på nästa gång.![]()
A.C skrev:Men alltså.... Man vet ju inte vem som talar sanning! Jag tror inte att dom sitter och ljuger. Men det e ju olika bud varje gång man ringer!!!Vare sig det gäller pris på försäkring, eller av och på ställning. Undra vem man ska ringa för att få ett RIKTIGT svar???
![]()
Suomalainen skrev:Ring polia... Nä, men seriöst..vill man ha FAKTA så ska man be att få prata med en skadereglerare eller åtminståne att den (oftast) blåsta telefonissan går och frågar en!
En försäkring är tecknad på ett år, varken du eller f-bolaget kan bryta den eller ändra den...så länge du inte säljer hojen då såklart!
Shidoshi skrev:Det var vad jag tyckte också, att försäkringen är ju tecknad på ett år. Men så var det inte enligt de jag pratat med, utan när man ställer av mc'n så avslutas försäkringen och en ny börjar (avställningsförsäkringen). När man sedan ställer på den igen så avslutas avställningsförsäkringen och en ny börjar igen, och då enligt den nuvarande prissättningen. Fördelen med detta, om man nu ska försöka hitta sådana är, att om man hittar en billigare försäkring någonannanstans så kan man bara ställa av mc'n en dag och då säga upp försäkringen.
Jag har fått detta besked av två olika personer på IF, jag hoppas fortfarande att jag har felså om någon annan får fram andra uppgifter berätta gärna mer!
Suomalainen skrev:
En försäkring är tecknad på ett år, varken du eller f-bolaget kan bryta den eller ändra den...så länge du inte säljer hojen då såklart!
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |