Australien WSBK, SS600

sandstream

Guest
Swedie skrev:
fett, tänk om publiken fick stå så nära här i sverige. då skulle de fankinamej inte gäspa!
Tycker publikens säkerhet ska gå före allt annat.
Kolla bara på den negativa bild rally får i media när åskådare dör.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
#space skrev:
Verkar vara publikvänligt på PI :tummenupp
bilden ljuger lite dock, men visst ska det vara säkert i första hand.
banan ligger skitfint och man ser riktigt bra på många ställen. (va där -94)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
sandstream skrev:
Tycker publikens säkerhet ska gå före allt annat.
Kolla bara på den negativa bild rally får i media när åskådare dör.
ja, men rally är verkligen långt ifrån vad vi pratar om i den bilden...
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
sandstream skrev:
Tycker publikens säkerhet ska gå före allt annat.
Kolla bara på den negativa bild rally får i media när åskådare dör.
Visst! Men tänkte inte på att man kan göra den jämnförelsen med roadracing. Rallypublik som till varje pris o med livet som insats ska röra bilen som rusar fram känns ju mkt suspekt o samtidigt lite fånigt. Skulle vilja se den supporten som springer ut på ett race i typ gp eller liknande i sverige.Var väl någon i publiken i F1 som gick ut på banan ett år!! Har aldrig heller fattat varför åskådare i rally som Du tar som exempel överhuvudtaget får stå på så att säga fel sida i högfartssvängar typ tre meter från vägen för att kladda på bilen.Men jag känner ändå att direkt gämnföra rally med roadracing blir i det här fallet inte helt rättvist.. :tummenupp
 

sandstream

Guest
Swedie skrev:
ja, men rally är verkligen långt ifrån vad vi pratar om i den bilden...
Det vara bara ett exempel på vad som kan hända om publiken kommer för nära hojarna.
Närhet kan man få ändå men det kräver andra lösningar än att bara flytta publiken närmare hojarna (murar, stängsel, nivåskillnader osv).
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
Barros ser het ut, och gör att jag saknar Biaggi ännu mer, men jag tror att Bayliss vinner av "Troy'arna" som Teddy frågade.
Skägget har inte tid, han står i sin monter och är bitter.

http://www.max-biaggi.com/Eng/Free.htm?NNews=353

I have confirmed the idea that SBK remains my priority...

Kan någon tala om för honom att säsongen har börjat? :lol
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Du har någon inbillad vendetta med Max Biaggi och de som gillar honom som förare. Sök hjälp!
Nej, det var överstetalibanen som hävdade att Skägget skulle toura hem WSBK. Väntar med spänning på detta.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Han skrev att Biaggi troligen kommer göra en och annan start som wild card under året. Vad var så provocerande med det?
Skilj på taliban och överstetaliban.

Chris Ash skrev:
Jo Kawasaki hade varit kul, Harald Eckl lät ganska besviken när han uttalade sig om Randy De Puniet....

Kejsaren av Rom bland gathojsfolket i WSBK låter mindre roligt, även om han såklart kommer toura hem VM-titeln.
 

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Stiggy genomgår operation

Sunday, 19 March 2006
Efter en succéartad säsongsinledning med framskjutna positioner i mästerskapet gör Stiggy Motorsport en kort mellanlandning på hemmaplan för att ladda inför fortsättningen av Supersport-VM.

Teamchefen / föraren Johan Stigefelt – som passade på att fira sin 30-årsdag i Sverige i fredags – kommer också att genomgå en planerad, operation under det månadslånga tävlingsuppehållet.

– Under förra säsongen hade jag problem med domningar i höger hand och underarm. Det beror på en förträngning i en muskelsäck i underarmen, förklarar Johan Stigefelt som ska opereras redan på tisdag den 21 mars.
Ingreppet utförs på Medical Centre i Göteborg och konvalescensen beräknas till cirka tre veckor. Därför är det osäkert om Stiggy Motorsports teamchef / förare kan delta fullt ut i det officiella test som teamen i Supersport-VM genomför på Ricardo Tormo-banan i spanska Valencia den 27-29 mars.
– Jag kommer ändå givetvis att vara på plats och bör kunna köra åtminstone kortare pass.

Testet i Valencia blir en viktig genomkörare för det skandinaviska teamet som drabbades av stora tekniska problem under de inledande racen. Såväl Johan Stigefelt som hans förarkollegor Robbin Harms och Tatu Lauslehto brottades med motorkrångel både i Qatar och Australien.

– Testet ger oss möjlighet att sortera ut materialet ordentligt och prova nya komponenter till Honda-motorerna och CBR 600-chassina. Dessutom blir det en bra förberedelse inför nästa VM-lopp som körs på samma bana om en dryg månad, den 23 april, säger Johan Stigefelt.

Källa : www.stiggy.com
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top