Australien WSBK, SS600

Det är ju jämnt och bra i totalen vilket det ju inte var förra året vid samma tid. tror Corser kommer få det riktigt svårt att behålla sin titel.

1 AUS Bayliss 75
2 GBR Toseland 74
3 AUS Corser 63
4 BRA Barros 55
5 AUS Pitt 45
6 JPN Haga 42
7 ITA Rolfo 32
8 ITA Fabrizio 25
9 ESP Xaus 24
10 ESP Nieto 19

Gustav O skrev:
Fast när det gäller hastigheten på hojarna så är det nog mest en danks gubbe vid namn Jansberg som ska tackas, samt såklart de forna tvåtaktsförarnas högre kurvhastighet. :hihi

Visst är det så !! Att dansken Jansberg fått fart få Team Stiggy o co`s hojar ska såklart aldrig glömmas bort..Skoj ändå o se en svensk förare i topp någonstans på denna nivå även om man längtar till pole etta eller såklart första racevinsten!! Är nyfiken på hur statisiken i typ ss600 VM ser ut vad gäller förare som kört tvåtakt på något sånär nivå / o de som inte kan tillräkna sig den oskattbara erfarenhet :tummenupp

#space skrev:
Visst är det så !! Att dansken Jansberg fått fart få Team Stiggy o co`s hojar ska såklart aldrig glömmas bort..Skoj ändå o se en svensk förare i topp någonstans på denna nivå även om man längtar till pole etta eller såklart första racevinsten!! Är nyfiken på hur statisiken i typ ss600 VM ser ut vad gäller förare som kört tvåtakt på något sånär nivå / o de som inte kan tillräkna sig den oskattbara erfarenhet :tummenupp
Vad jag kan minnas är det ingen framgångsrik tvåtaktsförare som bytt till SS600. Jurgen vD Goorbergh är väl den som komemr närmast och han blev trea både 2003 och 2004. Hans framgångar i GP-Vm är dock ganska begränsade, pole med MuZ är väl det starkaste intrycket han gjort där.

missförstå mig rätt,
jag tycker att SS600 är skitkul ibland roligare än WSBK
men det är i Superbike pengarna finns så det bästa förarna
som hamnar i gatsoffsracing kör där.

gthyni skrev:
missförstå mig rätt,
jag tycker att SS600 är skitkul ibland roligare än WSBK
men det är i Superbike pengarna finns så det bästa förarna
som hamnar i gatsoffsracing kör där.
Jag har inte heller något emot SS600. Ganska ofta roliga race även om Charpentier var lite för överlägsen förra året.

Gustav O skrev:
1 AUS Bayliss 75
2 GBR Toseland 74
3 AUS Corser 63
4 BRA Barros 55
5 AUS Pitt 45
6 JPN Haga 42
7 ITA Rolfo 32
8 ITA Fabrizio 25
9 ESP Xaus 24
10 ESP Nieto 19
Hur länge orkar Tåsseland hänga kvar i topp-3?
Vem av Troy'anrna tar hem kalaset?

Teddy skrev:
Hur länge orkar Tåsseland hänga kvar i topp-3?
Vem av Troy'anrna tar hem kalaset?
Toseland är seg så han blir nog kvar, tyvärr för jag har ju sagt att han kass. :tungan
Jag tror på Bayliss, fast hoppas på Haga. :banana

Gustav O skrev:
Toseland är seg så han blir nog kvar, tyvärr för jag har ju sagt att han kass. :tungan
Jag tror på Bayliss, fast hoppas på Haga. :banana

Barros tar hem det här, bara han får lite mer motor. Han är snabbare än Bayliss, något han redan visade när de körde motogp.

oFFkeFF skrev:
Barros tar hem det här, bara han får lite mer motor. Han är snabbare än Bayliss, något han redan visade när de körde motogp.
Barros ser het ut, och gör att jag saknar Biaggi ännu mer, men jag tror att Bayliss vinner av "Troy'arna" som Teddy frågade.

tror också på Barros,
men hoppas på Nitro-san givetvis

Toseland vinner sällan men gör nästan aldrig bort sig
så han hänger med i VM-tabellen så länge de snabbaste
klotar bort sig då och då.

Detta blir en showdown mellan Bayliss och Barros. Corser och Toseland är inte tillräckligt snabba helt enkelt. Nitrosan är men kommer tappa för mycket poäng.

Chris Ash skrev:
Detta blir en showdown mellan Bayliss och Barros. Corser och Toseland är inte tillräckligt snabba helt enkelt. Nitrosan är men kommer tappa för mycket poäng.
Verkar rimligt. Nitrosan är med för att det ska bli en bra show. :D

Chris Ash skrev:
Eftersom jag inte kan formulera min spådom bättre så nickar jag instämmande till detta.
962.gif

Hittade några bilder från Kai Börres krasch. Enligt KBA bromsade Italienaren på sig och körde på hans framhjul.

Bifogat

• kb1.jpg
    kb1.jpg
    63.8 KB · Visningar: 93
  • kb2.jpg
    kb2.jpg
    61.7 KB · Visningar: 83
  • kb3.jpg
    kb3.jpg
    60.4 KB · Visningar: 91
  • kb4.jpg
    kb4.jpg
    55.1 KB · Visningar: 86
Penguin skrev:
Hittade några bilder från Kai Börres krasch. Enligt KBA bromsade Italienaren på sig och körde på hans framhjul.
Snygg design av nosen på den R6:an, fast det kanske inte var det viktiga? :D

Chris Ash skrev:
Italienaren låg väl bakom KBA och torpederar honom?

såg tyvärr inte loppet,
på bilderna är KBA bakom hela tiden,
men jag har säkert fel

Verkar vara publikvänligt på PI :tummenupp

Bifogat

• 0,,11445~2869718,00.jpg
    0,,11445~2869718,00.jpg
    42.1 KB · Visningar: 95
*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!